Мцц. Феклы, Марфы и Марии Персидских (346). Собор всех преподобных и Богоносных отцев, во Святой Горе Афонской просиявших. Прп. Александра, игумена Куштского (1439).
Прав. Алексия Московского (1923). Обретение мощей прп. Рафаила исп (2005).
. Полиелейная служба Всех преподобных и богоносных отцов, во Святой Горе Афонской просиявших может быть перенесена на 8 июня.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Рим. 2, 10-16; Мф. 4, 18-23). Позвал Господь Петра и Андрея, и они тотчас, оставя все, пошли за Ним. Позвал Он Иакова и Иоанна, и они тоже тотчас оставили все и пошли за Господом. Отчего же они так скоро и охотно пошли? Оттого, что увидели лучшее. Таков уж закон у нас в душе, что узнав и вкусив лучшее, она отвращается от худшего и бросает его. Тут совершается то же, что потом Господь изобразил в притче о сокровище, сокрытом на селе, и о бисере многоценном. Это сокровище и бисер - вера в Господа и общение с Ним по силе веры. Обладателями этого мы нарицаемся еще в крещении. Отчего же мы так мало ценим такое сокровище и, мало ценя, меняем на пустошь? Оттого, что во время воспитания не вводят нас во вкус этого сокровища, и оно становится чуждо нашему сердцу. Сердце наше не знает этого лучшего. Оно знает только, что из нехорошего меньше нехорошо и что больше, и на этом основывает свой взгляд. Тут и причина вся, отчего иных зовет Господь и они идут, а мы, и призванные, бежим от Него.
Иже плотским дебельством Богови работати изволи,/ в пустыню вселився,/ в нейже многими поты и труды/ безтелеснаго равноангельнаго пребывания возможе достигнута,/ таже от Бога узрен быв,/ сподобися великих чудес в жизни и по преставлении,/ на нечистыя духи силу восприим,/ изгониши от приходящих к тебе с верою,/ темже, отче Александре,/ за вся ны моли,/ спастися душам нашим.
Во плоти, яко Ангел, на земли подвизася,/ желанием духовным в пустыню вселися/ и, со зверьми живый, весь Христови быв,/ Тому невозвратно шествовал еси, ведом к Небеси,/ последуя Божественным стезям, отче блаженне Александре,/ яко чуден, чудеса источаеши/ и отгонявши недуги к тебе приходящих с верою,/ но яко имея дерзновение ко Господу,/ поминай нас, чтущих честную память твою.
Кондак преподобного Александра, игумена Куштского
глас 8
Иже земная оставль,/ в пустыню вселився,/ Христовым стопам последовал еси, тепле,/ и Того, славне, на раму своею честньш крест взем,/ умертвил еси плоти взыграния/ труды постническими и желанием духовным, всеблаженне,/ темже зовем ти:/ радуйся, Александре, пустынный жителю.
Пустынный жителю,/ опустевшая ны от благотворных помышлений вражиими прилогми,/ презельным твоим к Богу молением сердца наша очисти,/ яко да благодарственно вопием ти:/ радуйся, яко земным пустынножительствием, Александре,/ дошед Небеснаго Царствия.
Тропарь святителя Кирилла Александрийского
глас 8
Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ вселенныя светильниче,/ архиереов богодухновенное удобрение,/ Кирилле премудре,/ ученьми твоими вся просветил еси,/ цевнице духовная,// моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак святителя Кирилла Александрийского
глас 6
Бездну нам учений богословия источил еси/ яве от источник Спасовых,/ ереси погружающую,/ блаженне Кирилле,/ и стадо невредимо от треволнений спасающую,/ странам бо всем наставник, преподобне,// яко Божественная являя.
Яко крин, в пустыни давидски процвел еси, отче Кирилле,/ злострастия терние искореняя,/ и собрал еси в ней ученик множество,/ страхом Божиим и учением твоим наставляемых,/ ихже и до конца, яко чадолюбивый отец,/ не оставил еси, посещая, да вси вопием:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Действующему тобою всем исцеления.
Кондак преподобного Кирилла Белоезерского
глас 8
Яко преобидев тленная и долу влекущая мудрования, отче,/ к Вышнему течению радостно устремился еси,/ и тамо со святыми Пресвятей Троице предстоя,/ моли от враг сохранитися стаду твоему,/ яко да святое твое успение празднующе, вопием:// радуйся, преблаженне Кирилле, отче наш.
Тропарь Всех преподобных и богоносных отцев, во Святой Горе Афонской просиявших
глас 1
Пустыни Афонския отцы,/ Ангелы во плоти,/ исповедники вкупе и преподобнии,/ святители же и мученики в пениих почтим,/ подражающе добродетелем их,/ зовуще согласно и глаголюще:/ слава Прославльшему вы,/ слава Венчавшему вы,/ слава в бедах предстатели нам вы Показавшему.
Кондак Всех преподобных и богоносных отцев, во Святой Горе Афонской просиявших
глас 4
Онебесившия Гору сию,/ и показавшая в ней житие ангельское,/ и множество монахов собравшия отцы,/ приидите, благохвалим вси, к ним взывающе:/ всякия беды и искушения нас избавите,/ множество преподобных,/ Афонская похвало.