Мчч. Гаия, Фавста, Евсевия и Херимона (III). Сщмч. Петра Капетолийского (III-IV). Мцц. Домнины и дщерей ее Виринеи (Вероники) и Проскудии (Просдоки) (305-306). Мчч. Давикта (Адавкта) (ок. 305-313). и дщери его Каллисфении (ок. 318). Прп. Аммона (ок. 350). Прп. Павла Препростого (IV). Блгв. кн. Владимира Ярославича Новгородского, чудотворца (1052). Прпп. Елладия и Онисима Печерских (XII-XIII). Прп. Аммона, затворника Печерского (XIII). Св. прав. Стефана Щиляновича (1515) (Серб.).
* Если совершается служба свтт. Гурия и Варсонофия, то на литургии чтения дня и святителей: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Мф., 11 зач., V, 14–19.
.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Лк. 7, 31-35). "С кем сравню людей рода сего?", т. е. неверов? Если Господь делает этот вопрос как-будто в недоумении, не тем ли более прилично нам недоумевать о явлениях неверия? Казалось бы, как идти против всесторонней очевидности? - и однако же идут. Что сатана противится - это не дивно; его имя такое: противник истины и добра; ясно видит, что Бог есть, что Он будет судить его и осудит, что казнь ему уже уготована, а все идет наперекор, и не для чего другого, как только на зло и, следовательно, на большую себе пагубу. Уж не этот ли дух богоборства владеет и неверами? По крайней мере, по тем понятиям какие имеем мы о душе и ее действиях, неверие, при очевидности оснований веры, необъяснимо, равно как необъяснимо и рабство грешника греху, когда он узнает ясно, что грех губит его. И какое еще противоречие! Только неверы и страстолюбцы отвергают бытие сатаны и нечистых духов. Те, которым бы больше всего надо было бы стоять за них, совсем отступаются от них. Не от них ли самих и наука-то эта? Темные тьму любят и научают говорить, что их нет и что в нравственном мире строится само собою. без их козней и коварства.
Молитвы
Тропарь преподобного Аммона, затворника Печерского. в Дальних пещерах
глас 2
Егда изшел еси от мира, / тогда мирская вся яко тщетна отвергл, / егда же образ иноческий на ся прият, / тогда вражия коварства подвиги своими и труды, Аммоне блаженне, попрал еси, вопия: / Христе Боже, слава Тебе.
Кондак преподобного Аммона, затворника Печерского. в Дальних пещерах
глас 4
Да своему Воеводе и Господу, преподобне Аммоне, благоугодиши,/ всех отшаявся мирских пристрастий,/ странствовал еси Его ради вся дни экивота своего многотрудне,/ тем обрет вечный покой,/ моли и нам в той вселитися.
Тропарь святителей Гурия и Варсонофия
глас 3
Первии учителие прежде темному,/ ныне же светлому и новопросвещенному граду Казани,/ первии возвестителие пути спасительнаго,/ истиннии хранителие апостольских преданий,/ столпи непоколебимии, благочестия учителие/ и Православия наставницы, Гурие и Варсонофие,/ Владыку всех молите// мир вселенней даровати и душам нашим велию милость.
Кондак святителя Варсонофия
глас 6
Воздержанием тело духу поработив,/ душу же равноангельну сотворил еси,/ сего ради святительства саном почется,/ чисте Чистейшему предстоиши./ Моли Христа Бога, святителю,/ спасти люди твоя, святе,/ да вси вопием ти:/ радуйся, отче преподобне Варсонофие,// граду нашему Казани похвала и утверждение.
Тропарь благоверного князя Владимира Ярославича
глас 4
Измлада явился еси, Богомудре княже Владимире,/ Божественный сосуд избран Богови,/ благочестием воспитан, веру непорочну соблюл/ и, храм пречуден Премудрости Божия/ в Великом Новеграде сем устроив,/ тело Твое в Нем предложил еси,/ и ныне, на Небесех предстоя Престолу Святыя Троицы,/ молися низпослати и нам велию и богатую милость.
Кондак благоверного князя Владимира Ярославича
Кондак,
Многомудренно пожив в княжении твоем в Великом Новеграде,/ благоверный княже Владимире,/ плод благий в жизни сей был еси, присноцветущ добродетельми./ Того ради получил еси жизнь вечную на Небесех,/ тело же твое нетлением прославлено бысть на земли,/ и ныне праздник твой светло совершающе,/ с любовию вопием тебе:/ радуйся, великому Новуграду и всей Российстей земли утверждение.
Кондак святителя Гурия
глас 4
Чувственныя страсти победив,/ чистотою, яко солнце, возсиял еси,/ чисто житие до конца сохранив,/ и от неверия в веру многих ко Христу привел еси,/ и Того ради от Бога нетлением почтен был еси/ и чудесы удивляем./ Молим тя, святителю Гурие,/ молитвами твоими от бед избави нас, да зовем ти:// радуйся, отче предивный, граду Казани похвала и утверждение.
Тропарь священномученика Иерофея
глас 4
Благости научився и трезвяся во всех,/ благою совестию священнолепно оболкся,/ почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная/ и, веру соблюд, равное течение совершил еси,/ священномучениче Иерофее,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.
Якоже столп непоколебим, Иерофее,/ прещения врагов не устрашися,/ но прелести разрушил еси твердыню,/ яко камень честен валяяся, отче./ Тем Владыка тя, храбрствовавша, венчает/ живоначальною и Божественною десницею,// Егоже о всех нас умоли.
Кондак священномученика Иерофея
глас 8
Священноначальника Афинскаго восхваляем тя,/ яко таиноучившеся тобою странным и неизреченным:/ явился бо еси Богоприятный песнословец./ Но моли, всеблаженне Иерофее,/ от всяких нам грехопадений избавитися, да зовем:/ радуйся, отче Богомудре.
Тропарь святого праведного князя Стефана Щиляновича, Сербского
глас 4
На земли премудрости славу стяжал еси,/ богатство Господеви своему вручил еси,/ и Той тя с Небесными водворяет,/ тело твое на земли, святе, сохрани невредимо,/ ты бо в целомудрии и чистоте/ житие праведно пожил еси,/ тем с дерзновением моли спастися нам.
Кондак святого праведного князя Стефана Щиляновича, Сербского
глас 2
Вышняго желанием прославляя,/ и Той тя в памяти прославляет, праведне,/ восхождением добродетелей совершил еси душу,/ премудре святе Стефане,/ на земли непорочно житие соверши,/ Зиждителю всех благоугодил еси,/ моли непрестанно о всех нас.