* Чтения свт. Афанасия исп. (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Лк. 9, 12-18). Чудное насыщение народа в пустыне - образ насыщения верующих во св. причащение Пречистым Телом и Пречистой Кровью Господа. Господь сидит особо; народ рассажен рядами; апостолы посредствуют, получают хлеб и раздают. Так и ныне: верующие все разделены на группы - малые частные церкви, в которых Господь, невидимо присутствуя, раздает Свое Тело и Кровь, через апостольских преемников. Как тогда апостолами, так теперь преемниками их говорит Он: "вы дайте им есть". Как тогда, так и теперь народ верующий неотступно предстоит Господу в посте, слушании слова и молитвенном взыскании исцеления от грехов, когда готовится приступить к Божественным Тайнам. Так предначатое в явлении Господа таинство продолжается доселе и будет продолжаться до скончания века. И в будущем веке будет своего рода причащение, ибо Господь обещает дать вкусить от манны сокровенные и от древа животного (Апок. 2, 7 и 17). И в земном раю, для прародителей устроено было свое таинственное причащение - вкушение от древа жизни; в ветхозаветной же церкви образ его - вкушение пасхального агнца. Таким образом, таинственное причащение началось с родом человеческим, было и будет с ним во веки вечные, в разных видах, но одном значении - приискреннего общения с Господом; ибо "в Нем была жизнь, и жизнь была свет человеков" (Ин. 1, 4). Созданным по образу Божию и надлежит быть в таком общении с Тем, "Который есть сияние славы и образ ипостаси Отчей" (Евр. 1, 3).
Молитвы
Тропарь преподобного Евфимия
глас 8
В тебе, отче, известно спасеся еже по образу:/ приим бо Крест, последовал еси Христу,/ и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней,// темже и со Ангелы срадуется, преподобне Евфимие, дух твой.
Кондак преподобного Евфимия
глас 2
Волнений множества невлажно преходя,/ безплотныя враги струями слез твоих крепко погрузил еси,/ богомудре Евфимие преподобне,/ и, чудес дар прием,/ исцеляеши страсти всякия,// моли непрестанно о всех нас.
Тропарь святителя Иоанна, епископа Суздальского
глас 8
Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ Суждалю пресветлый светильниче,/ святителем Богодухновенное удобрение, Иоанне премудре,/ учением твоим паству твою просветил еси;/ святителю блаженне, моли Христа Бога спастися душам нашим.
Тропарь святителей Иоанна и Феодора Суздальских
глас 8
Яко апостолом единонравных учителей Суждальския страны,/ и целителей душ и телес премудрых,/ и служителей Богу благоприятных,/ к ракам честных мощей ваших притекающе,/ ублажаем вас, святителие Богоблаженнии, Феодоре и Иоанне,/ в песнех же и пениих, радующеся, славим Христа,/ даровавшаго вам благодать исцелений/ и граду нашему Суждалю великое в вас утверждение.
Ин тропарь святителя Иоанна, епископа Суздальского
глас 8
Управляя Церковь Божию Соборную и Апостольскую, / соблюдая заповеди Божия, / вельми добре упас стадо словесных овец; / зломысленным церковником молитвою своею прозрети повеле, / и научи, якоже прежде святый Леонтий, / поспешник спасению Русския земли, учитель Ростовский, / прежде связа и паки благослови; / тако святый епископ Суждальский, / напастем, притекающим к тебе, избавниче, чудотворче Иоанне, / моли Христа Бога спастися душам нашим.
Ин тропарь святителей Иоанна и Феодора Суздальских, древний
глас 8
Яко апостолом единонравнии,/ и учителие Суждальстей стране,/ и целителие душам и телесем предобрии,/ и служителие Божий благоприятный,/ к ракам честных мощей ваших притекающе,/ святителю великий Иоанне и Феодоре Богоблаженнии,/ сошедшеся днесь, любовию память вашу светло празднуем в песнех и пениих,/ радующеся и Христа славяще,/ Иже таковую благодать даровавшаго исцелений/ и граду Суждалю великое утверждение.
Кондак святителя Иоанна, епископа Суздальского
глас 8
Богомудрым учением и святым житием,/ яко светильник, сиял еси в Церкви Божией;/ темже Божественнаго заступления сподобился еси,/ внегда ослепнути очесем злоумышленных клеветников твоих,/ ихже прозрети сотворив молитвою твоею,/ вспять возвратился еси во град твой,/ и добре упасл еси стадо словесных овец;/ ихже чадом помогай и нам, молитвами твоими,/ святителю Христов Иоанне.
Кондак святителей Иоанна и Феодора Суздальских
глас 8
Б ожественных и пречестных святителей Христовых и чудотворцев Иоанна и Феодора,/ вернии, поюще, да ублажим, / яко днесь, в память их притекающе к ракам мощей их, / молим многообразных нас обстояний избавити, да вопием вам:/ радуйтеся, граду нашему и Церкви Христовей великое утверждение.
Воздержанием постничества и мучения кровию/ ты, стяжав венец неувядаемый, священномучениче Лукиане,/ Антиохийская похвало,/ о нас моли Христа Бога,// творящих святую память твою.
Кондак преподобномученика Лукиана
глас 2
В пощении первее просиявшаго,/ и во страдании второе светяща,/ вси, яко светило пресветлейшее,/ Лукиана песньми славно почтим,// молящаго непрестанно о всех нас.
Ин кондак преподобномученика Лукиана
глас 4
Яко святитель благочестно пожив/ и священномучения венец прият,/ идольския жертвы погасил еси,/ добрый пастырь Христову стаду бысть, премудре Лукиане./ Сего ради тя почитаем, песньми вопиюще:/ от бед избави нас присно молитвами своими.
Тропарь священномученика Лукиана Печерского
глас 4
И нравом причастник, и престолом наместник апостолом быв, деяние обрел еси, Богодухновенне, в видения восход. Сего ради, Слово Истины исправляя, и веры ради пострадал еси даже до крове, священномучениче Лукиане, моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак священномученика Лукиана Печерского
глас 4
Во священстве и иночестве благочестно пожив/ и мучения путь прошед,/ мучителя и бесовская полчища посрамил еси/, темнее, почитающе тя, тако вопием ти:/ от бед избави ны присно твоими мольбами, отче наш Лукиане.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Спорительница хлебов
глас 3
Пречистая Дево Марие, Мати Царя небеси и земли,/ благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения,/ и подаеши им вся обильно к наслаждению./ Спорительнице сущи хлебов им,/ избавляя их всякия нужды и утеснения,/ и устрояя им, рабом Твоим сущим, избавление вечныя муки и жизнь вечную.