Рейтинг@Mail.ru Архив RSS Карта сайта
Православие.Ru Поместные Церкви Православный Календарь English version
ПРАВОСЛАВИЕ.RU Православный Календарь на 2008 год
ПРАВОСЛАВИЕ.RU карта сайта




Рейтинг@Mail.ru


Собор новомучеников и исповедников Российских.
Текст службы.

СЛУЖБА
НОВОМУЧЕНИКОМ И ИСПОВЕДНИКОМ
РОССИЙСКИМ

 

НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ

 

На Господи, воззвaх: стихиры воскресны глaса.
Слaва, глас1:

О, велицыи страстотерпцы, новомученицы Российстии, с любовию припaдаем к вам и, благоговейно лобызaюще рaны вaша, прославляем вaша подвиги и молимся: молите о душaх нaших.

И ныне, Богородичен глaса.
На стиховне стихиры новомучеником, глас 6.
Подобен: Т
ридневен:

Помяни, Господи, иже о Тебе пострадaвшия, новыя страстотерпцы, от родов нaших прозябшия и муки многоразличныя претерпевшия, и приими их моления о спасении нaшем.

Стих: Мне же зело честни быша друзи Твои, Боже.

Даровaл еси, Судие прaведный, исповедником Церкве Российския Цaрство Небесное и блаженство вечное. Приими ныне, Господи, моление их о спасении душ нaших.

Стих: Изочту их и пaче пескa умножатся.

Яко звезды пресветлыя, сияют на Небеси новомученицы Российстии, кровь же их святaя удобри землю Русскую во освящение и благословение. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси души нaша.

Слaва, глас и подобен тойже:

О, Троице Пресвятaя, род наш от греховнаго пленения избaви и на путь прaвый настaви предстaтельством новомученик Российских, иже молят Тя, Триипостaсный Боже, о спасении душ нaших.

И ныне, Богородичен:

О, Благодaтная и Пречистая Дево Марие, Ходaтаице и Заступнице всех верных, предстaтельством новомучеников и исповедников Российских расточенныя собери, малодушныя возстaви, отпaдшыя же от святыя веры обрати и в церковное лоно возврати.

Тропaрь воскресен.
Слaва, новомучеником. И ныне, Богородичен.

 

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

 

Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвaх: стихиры воскресны глaса
и стихиры новомучеников, глас 5.
Подобен:
Рaдуйся:

Рaдуйтеся, новомученицы и исповедницы Российстии, правослaвных удобрение, новозаклaннии aгнцы, веры поборницы и хранителие, ходaтаи о нас к Богу непостыднии, в лета последняя страдaньми подражaтели первым мучеником явистеся, терпения столпи непоколебимии, душaм нaшим испросите велию милость.

Радуйтеся, страстотерпцы славнии, стопам последующе древних мученик, веры ради подвизастеся твердо в лютая времена земли нашея, и ныне всех подвизаете к славе и хвалению Бога, укрепльшаго ваше немощное естество и обогатившаго вас дарованьми Духа, во спасение душ наших.

Глас и подобен тойже:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Приидите, Небеснии предстателие наши, к нам, вашего чающим милостивнаго посещения, и избавите озлобленныя мучительскими прещении и лютаго неистовства неверных, от нихже, яко пленницы и нази, гоними есмы, от места на место часто преходяще и заблуждающе в вертепех и горах. Ущедрите убо, прехвальнии, и даруйте нам ослабу, утолите бурю и угасите еже на ны негодование, Бога моляще, подающаго вами Земли нашей велию милость.

Ины стихиры новомучеником, глас 6.
Подобен: В
се отложше:

Святителю отче Тихоне, архипастырю многострадальне, ты в годину лютых безбожных гонений верная чада Церкве Российския, утешая, призывал еси за Христа и веру Православную мужественне стояти, сам же, по вся дни умирая за паству твою, исповедник непоколебимый явился еси. Сего ради тя с любовию прославляем.

Пастырю истинный священномучениче Владимире, егда беззаконнии понуждаху тя Церкве Российския отступити, верен делом и словом святителю Тихону пребыл еси и, яко священная жертва, от Киева, матере градов русских, Богу принеслся еси, моляся о убивающих тя. Сего ради тя усердно прославляем.

Священномучениче Вениамине, Церкве Христовы истинный сыне и благостояния Ея усердный ревнителю, противу лжепастырей, тщащихся расхитити стадо твое, мужественне стал еси и, не убоявся прещении и лжесвидетельств мучителей, обратил еси суд на главу судивших тя, таже смертию твоею Православие утвердил еси. Сего ради тя усердно ублажаем.

Слава, новомучеником, глас 5:

Всевышний Владыко, в Троице славимый и покланяемый, ущедри ны благоприятными мольбами новых мученик Твоих, пред мучители дерзновенно исповедавших Тя, Единаго истиннаго Бога, и Твое, Сыне Божий, неизреченное от Матере Девы спасительное воплощение.

И ныне, Богородичен.
Вход. Прокимен дне. И чтения новомучеником.
Деяний святых апостол чтение (4,6-31):

В тыя дни собрашася во Иерусалим князи, старцы, книжницы и елицы беша от рода архиерейска. И, поставльше Петра и Иоанна посреде, вопрошаху: коею силою или коим именем исцелиста хромаго. Петр, исполнився Духа Свята, рече: князи людстии и старцы Израилевы, аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна, о чесом сей спасеся, разумно буди всем вам и всем людем Израилевым, яко во имя Иисуса Христа Назореа, Его же вы распясте, Его же Бог воскреси от мертвых, о Сем сей стоит пред вами здрав: Сей есть камень, укореный от вас зиждущих, бывый во главу угла, и несть ни о единем же инем спасения: несть бо иного имени под небесем, даннаго в человецех, о немже подобает спастися нам. Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста: видяще же изцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи. Повелевше же има вон из сонмища изыти, стязахуся друг со другом, глаголюще: что сотворим человекома сима; яко убо нарочитое знамение бысть има, всем живущим во Иерусалиме яве, и не можем отврещися: но да не более прострется в людех, прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек. И призваше их, заповедаша има отнюдь не провещавати ниже учити о имени Иисусове. Петр же и Иоанн отвещавша к ним реста: аще праведно есть пред Богом вас послушати паче, нежели Бога, судите: не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати. Они же призапрещше има, пустиша я, ничтоже обретше како мучити их, людий ради, яко вси прославляху Бога о бывшем: лет бо бяше множае чстырсдесяти человек той, на немже бысть чудо сие изцеления. Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста, елика к нима архиерее и старцы реша. Они же, слышавше, единодушно воздвигоша глас к Богу и рекоша: Владыко, Ты, Боже, сотворивый небо и землю и море и вся, яже в них, иже Духом Святым усты отца нашего Давида отрока Твоего рекл еси: вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным; предсташа царие земстии, и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его. Собрашася бо воистинну во граде сем на святаго отрока Твоего Иисуса, Егоже помазал еси, Ирод же и Понтийский Пилат с языки и людьми израилевыми, еотворити, елика рука Твоя и совет Твой преднарече быти: и ныне, Господи, призри на прещения их и даждь рабом Твоим со всяким дерзновением глаголати слово Твое, внегда руку Твою прострети Ти во изцеления, и знамением и чудесем бывати Именем святым отрока Твоего Иисуса. И помолившимся им, подвижеся место, идеже бяху собрани, и исполнишася вси Духа Свята и глаголаху слово Божие со дерзновением.

К Тимофею послания
святаго апостола Павла чтение (2 Тим. 4,1-8):

Чадо Тимофее, засвидетельствую убо аз пред Богом и Господем нашим Иисус Христом, хотящим судити живым и мертвым в явлении Его и царствии Его: Проповедуй слово, настой благовремение и безвременне, обличи, запрети, умоли со всяким долготерпением и учением. Будет во время, егда здраваго учения не послушают, но по своих похотех изберут себе учители, чешеми слухом, и от истины слух отвратят, и к баснем уклонятся. Ты же трезвися о всем, злопостражди, дело сотвори благовестника, служение твое известно сотвори. Аз бо уже жрен бываю, и время моего отшествия наста. Подвигом добрым подвизахся, течение скончах, веру соблюдох. Прочее убо соблюдается мне венец правды егоже воздаст ми Господь в день он, праведный Судия, не токмо же мне, но и всем возлюбившим явление Его.

Ко Евреем послания
святаго апостола Павла чтение (11,33-40):

Братие, иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чуждих. Прияша жены от воскресения мертвых своих. Инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат. Друзии же руганием и ранами искушение прияша, еще же и узами и темницею. Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени. Ихже не бе достоин весь мир, в пустынях скитающеся и в горах и в вертепах и в пропастех земных. И сии вси, послушествовани бывше верою, не прияша обетования. Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут.

На литии стихира новомучеником, глас 6.
Подобен: О
тчаянная:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Отчаянии есмы жития ради и не имамы нрава добродетельна, яко миро, приносим Ти, Господи, молитвы святых сродников наших. Не отвержи Русь издревле Святую, ныне же грехов наших ради люте страждующую. Не презри слезы верных сынов, колен своих пред Ваалом не преклонявших, и ихже не поразил еси, согрешающих. Приими нас, кающихся, Боже, святых Твоих мольбами.

Слава, глас 8:

Приидите, мучениколюбцы, приидите, составим лик, торжествующе и Бога прославляюще в радостный праздник новомучеников и исповедников Российских, сии бо не уклонишася скорби, ни убояшася темницы, горькими работы, гладом и хладом изморени и многовидными муками умерщвляеми, яко агнцы незлобивии, смерть прияша. И ныне в радости святых молят Триединаго Бога о земнем отечестве своем.

И ныне, глас тойже:

Владычице, при ими молитвы раб Твоих и избави нас от всякия нужды и печали.

На стиховне стихира воскресна гласа.
Таже стихиры новомучеником, глас 2.
Подобен: Д
оме Евфрафов:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Земле Русская, граде святый, украшай твой дом, в немже Божественный велий сонм святых прослави.

Стих: Господи, Господь наш, яко чудно Имя Твое по всей земли.

Церковь Русская, красуйся и ликуй, се бо чада твоя Престолу Владычню во славе предстоят, радующеся.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.

Соборе святых русских, полче Божественный, молитсся ко Господу о земном отечестве вашем и о почитающих вас любовию.

Слава, глас и подобен тойже:

Новый доме Евфрафов, уделе избранный, Русь Святая, храни веру Православную, в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас 8.
Подобен: О
, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе! Небесе и земли Царица, от святых сродников наших умоляемая, до ныне землю Русскую покрывает и лика Своего изображении милостивно обогащает. О, Владычице Державная! Не престани и на будущее время во утверждение на Руси Православия милости и чудеса изливати до века. Аминь.

На благословении хлебов Богородице Дево: дважды,
и тропарь новомучеником, глас 4, единожды.
Тропарь новомучеником, глас 4:

Днесь радостно ликует Церковь Русская, прославляющи новомученики и исповедники своя: святители и иереи, царственныя страстотерпцы, благоверныя князи и княгини, преподобныя мужи и жены и вся православныя христианы, во дни гонения безбожнаго жизнь свою за веру во Христа положившия и кровьми Истину соблюдшия. Тех предстательством, Долготерпеливе Господи, страну нашу в Православии сохрани до скончания века.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь воскресен (дважды).
Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен.
По 1-м стихословии седален, глас 4:

Новомученицы Российстии, кровию своею веру запечатлевшии, Владыку всех молите Церковь Русскую в Православии утвердити, землю нашу от скверн очистити, люди во благочестии сохранити во общее всех спасение.

По 2-м стихословии седален, глас 4:

Иже в земли Российстей новомученик и исповедник Твоих, яко багряницею и виссом, кровьми Церковь Русская, украсившися, Христе Боже, теми вопиет Ти: людем щедроты твоя низпосли, мир жительству Твоему даруй и душам нашим велию милость.

Величание:

Величаем вас, снятии новомученицы и исповедницы Российстии, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Псалом избранный: Бог нам прибежище и сила:
Аще храм святым, по полиелеи седален, глас 6:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Мужайся, Христова Церковь, и державствуй над всуе борющими! Христови бо друзи о тебе пекутся и, предстояще и обстояще, ихже общий праздник ныне совершаетши светло.

Прокимен, глас 4: Пройдохом сквозе огнь и воду, и извел еси ны в покой.

Стих: Разжегл ны еси, якоже разжизается сребро.
Евангелие от Матфея, зачало 36 (10,16-22).
По 50-м псалме стихира, глас 6:

Церкве Русския столпи непоколебимии, соборе новомучсников и исповедников Российских, сердцем верующе в правду, усты Господа Иисуса Христа исповедали есте во спасение, и заточения, изгнания, горькия работы и смерть Бога ради сладцс претерпели есте. Темже тепле молитеся ко Господу, Русь Святую в Православии утвердити и спасти души наша.

Канон новомучсником, глас 6.
Песнь 1

Ирмос: Сеченное сечется море Чермное, волнопитаемая же изсушается глубина, таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб. Песнь же богокрасная воспевашеся: славно прославися Христос Бог наш.

Припев: Святии новомученицы и исповедницы Российстии, молите Бога о нас.

Господи, Боже наш, присно прославляющий вся святыя, ныне и нас, недостойных, сподоби сыновне прославити святых сродников наших, новомучеников и исповедников Российских.

Кровьми вашими священномученицы, яко в Чермнем мори, потопили есте безбожныя мучители, Церковь же Русская, вами красящися, похвалы победныя, яко земля обетованная мед и млеко, вам источает.

Егда дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати, но и по Нем страдати, немокренно пучину кровных мук проидосте, святии мученицы, верным сыновом российским образ явльше, и со дерзновенным исповеданием во врата Небесная внидосте.

Богородичен: Приими песнь хвалебную от недостойных уст возносимую, препрославленная Мати Божия.

Песнь 3

Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, созданное, безстрастный обнищав, Себе соедини, и Пасха, за яже хотяше умрети, Сам Сый Себе предпожре: ядите, вопия, Тело Мое, и верою утвердитеся.

Егда буря нечестия на Церковь Русскую воздвижеся, вы, святии новомученицы, страданьми вашими со тщанием укротисте ю и подвиги вашими Православие утвердисте.

Муки велия за Церковь Христову претерпесте, святии новомученицы, молите утвердитися Ей незыблемей и непоколебимей до скончания века.

Страданьми и исповеданием Христа, святии сродницы наши, вшедше в Небесная селения, яко древле Израиль в землю обетованную, отечество ваше земное, Русь Святую, в любви сохраняйте молитвами вашими.

Богородичен: Небесных кругов вышшая и славою Божественною преукрашенная, Дево Мати Божия, спаси души наша.

Седален,глас 2:

Новии страстотерпцы Российстии, мученически поприще земное скончавшии и страданьми дерзновение ко Господу приобретшии, молитеся Ему, вас укрепльшему, да и мы, егда найдет на ны испытания час, мужества дар Божий восприимем.

Песнь 4

Ирмос: Провидев пророк тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, Единородного бо Сына, Благий, очищение в мир послал еси.

Всем концем земли явися чудо смотрения Твоего, Владыко, кровию бо новомученик, яко водою, угасил еси в Российстей земли пламень нечестия и развращения, и спасл еси люди Твоя.

Славу Божию наследовали есте, новомученицы, просиявшии в земли нашей, отвергшеся бо себе и страх смертный препобедивше, любовь к Богу даже до смерти мужественне сохранили есте.

Подвигом добрым подвизавшиися, святии новомученицы Российстии, к покаянию и добродетельному житию подвигните нас, да и мы вашими молитвами сподобимся прославляти Господа во Царствии Его.

Богородичен: На Твой надеющеся покров, Мати Божия, со святыми новомученики и исповедники Российскими прославляем милосердие Твое.

Песнь 5

Ирмос: Союзом любве связуеми апостоли, владычествующему всеми себе Христу возложше, красны ноги очищаху, благовествующе всем мир.

Дерзновенно, святии, исповедали есте Господа пред отступники и гонители: с нами Бог, взывающе, разумейте и покаряйтеся, страха вашего не убоимся, ниже смутимся, яко с нами Бог.

Уврачуйте молитвами вашими, святии новомученицы Российстии, люди богоборныя, враждою и убийствы дышущия, и мир стране нашей и верным людем даруйте.

Предстояще Христу, власть имущу судити всему миру, святии новомученицы и исповедницы Российстии, очистите нас от грехов наших молитвами вашими, да не с миром осуждени будем.

Богородичен: Водворяет ны змий во юдоль плача и чаяния злых, не можем терпети скорби своея, взываху новомученицы, Ты же, Богородительнице, простерла еси им покров Свой и спасла еси от сетей вражиих.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя и волнения не ктому терпя, яко Иона, Владыце вопию Ти: от тли мя возведи.

Волны безбожнаго нечестия тщашася потопити корабль Церкве Русския, Ты же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующия на нем молитвами страстотерпцев Российских, вопиющих: Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи ны.

Безбожнии внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша, обители разориша, храмы, яко овощныя хранилища, содеяша, христолюбивыя люди в темницы заключиша и умучиша. Вы же, страстотерпцы, с любовию учили есте: сие бысть по грехом нашим, людие, покайтеся.

Увы нам, увы, вопияху исповедницы Российстии, видяще, яко безумнии богоборцы святыни земли нашея разориша, обители, яко узилища темничная, содеяша, храмы Божии в скверная и позорищная места обратиша и кровь христианскую в них пролияша. Сего ради опустошишася сердца нечестивых и живот их аду приближися.

Богородичен: Изведи нас из рова погибели и уврачуй наша греховныя язвы, Пресвятая Мати Дево, да неосужденно сподобимся присно прославляти новомученики Сына Твоего и Бога нашего.

Кондак новомучеником, глас 3.
Подобен: Д
ева днесь:

Днесь новомученицы Российстии в ризах белых предстоят Агнцу Божию и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: благословение, и слава, и премудрость, и хвала, и честь, и сила, и крепость нашему Богу во веки веков. Аминь.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но посреде пламене ввержени, орошаемы пояху: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Отроцы в Вавилоне древле, яко основание, новомученицы же Российстии ныне, яко увенчание, с лики страстотерпец присно взывают: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, новомученицы же Российстии, тем подражающе, гонения безбожных в ничтоже вмениша, темже ныне согласно с ними воспевают: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Днесь торжествует Церковь Русская, снятии бо новомученицы, сродницы наши, к ликостоянием святых от века Богу благоугодившим присовокупившеся, согласно с ними воспевают хвалебную песнь: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Предстоящи Ти Кресту Сына Твоего, Богомати, оружие пройде душу Твою, темже и попечение сугубое о возлюбивших Его прияла еси, иже Тя сыновне величают: благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юношы предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и, совокуплены, имже не сваришася огнем, державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Законы Христовы возлюбиша новомученицы и исповедницы Российстии, безбожная же повеления отринуша и, ревностию о Бозе связуемии, Богу победную песнь воспеваху: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Егда земля Российская тьмою безбожия и каиновым озлоблением объята бысть, тогда мнози христолюбивии людие на горькия работы изгнани быша и глад, мраз, зной и смерть лютую мужественно претерпеша, верою же, надеждею и любовию   совокуплени, достойную воспеваху песнь: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Ангелов хвалу и новомучеников славословие милостивно приемляй, не отрини, Триипостасный Боже, от сонма их и нас, недостойных, но сподоби вкупе с ними воспевати: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Богородичен: Зрящи поругание святаго удела Своего, скорбяше Пречистая Матерь и державную помощь верным людем простираше, Сына же Своего усердно моляше, взывающи: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Странствия Владычня и безсмертныя трапезы на Горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.

Безсмертныя трапезы и жизни вечныя во Царствии Божием наслаждаются ныне новомученицы и исповедницы Российстии, исполнися бо на них обетование Господне: побеждающим дам сести со Мною на Престоле Моем.

Да прославятся с лики новомучеников и исповедников Российских жены богомудрыя земли нашея, яже мироносиц восприемшя чин и мужески Христу последовавшя, страдания за Имя Его претерпеша и верно отцем, мужем и братиям нашим, Христа ради мучимым, послужиша. Сего ради ныне в жизни вечней вкупе с ними трапезы безсмертныя наслаждаются.

Жизнодавче Господи, молитвами новомучеников и исповедников Российских упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшыя: святители и иереи, монаси и мирстии, старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя, яко истинныя сыны и други Божия.

Богородичен: Яко Взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских, державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, земли нашей, опустошаемой скорбными и безбожными наведении. Сего ради ныне молим Тя: прости люди согрешшыя и сохрани Святую Русь.

Светилен новомучеником:

Яко отребие, миру бысте, снятии новомученицы и исповедницы Российстии, камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем.

На хвалитех стихиры новомучеником, глас 8.
Подобен: О
, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе! В последняя времена возсиявают мученицы и прелести мрак отгоняют, вера христианская ныне возвышается и падает нечестие, радуются вернии и праздник новоявленным составляют, вопиюще Христу Богу: мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Веры бронями, и щитом благодати, и креста копием вооружившеся, сопротивным силам непобедими бысте и, яко Божественнии храборницы, демонская ополчения победивше, со ангелы ликуете, верныя же заступаете, и освящаете, и спасаете, призываемии.

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

О, преславнаго чудесе! Чудес светлостьми солнца светлейше присно святии сродницы наши светят концем Русския земли, от невечерняго Света облистаеми, ихже сиянии облацы от страны нашея отгоняются варварстии и демони побеждаются.

Слава, глас 6:

Новоявленный звезды днесь на церковней показашася тверди, во мнозех местех бывшии мученицы Христовы, ихжс ублажающе, мучениколюбцы, по долгу им прирцем, глаголюще: радуйтеся, благочестия утверждение и нечестия обуздание; радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных посрамление; радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания. Станите, непобедимии, посреде нас умне, от бед и искушений избавляюще, и молитеся о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен.

 

НА ЛИТУРГИИ

 

Прокимен, Апостол, Евангелие и Причастен воскресны глаеа. И новомучеником прокимен, глас 7: Бог нам Прибежище и Сила. Стих: Помощник в скорбех, обретших ны зело. Апостол к Римляном, зачало 99 (гл. 8, 31-39). Евангелие от Луки зачало 105-106. Конец: В терпении вашем стяжите души ваша (гл. 21, 8-19). Причастен: Радуйтеся, праведнии, о Господе:

Молитва:

О, святии новомученицы и исповедницы Российстии: святителие и пастырие Церкве Христовы, царственнии страстотерпцы, благовернии князие и княгини, доблии воини, монаси и мирстии, благочестивии мужие и жены, во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии и венец жизни от Него приявшии!

Вы во дни гонения лютаго, землю нашу от безбожных постигшаго, на судищах, в заточениих и пропастех земных, в горьких работах и всяких скорбных обстояниих образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, пред Престолом Божиим во славе предстоите и присно хвалу и ходатайство со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите.

Сего ради мы, недостойнии, молим вас, святии сродницы наши: не забудите земнаго отечества вашего, грехом каинова братоубийства, поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. Умолите Господа Сил, да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; да паки будем мы царское священие, род Божий, избранный и святый, присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

 

Служба утверждена и рекомендована к богослужебному употреблению на заседании Священного Синода РПЦ МП 12-13 марта 2002 года.

 


Версия для печати
© ПРАВОСЛАВИЕ.RU