Яко блудный отступих от благодати Твоея
Господи, и богатство расточих благости, к Тебе прибегох
благоутробне, взывая Тебе Боже: согреших, помилуй мя.
Прокимен, псалом 59, глас 4: Даждь нам
помощь от скорби, и суетно спасение человеческо.
Стих: Боже отринул ны еси, и низложил еси
нас.
Седе ковчег в месяц седьмый в двадесять
седьмый день месяца, на горах Араратских. Вода же
уходящи умаляшеся даже до десятаго месяца: и в десятый
месяц, в первый день месяца явишася верси гор. И бысть
по четыредесятих днех отверзе Ное оконце ковчега, еже
сотвори. И посла врана [видети, аще уступила вода от
лица земли,] и изшед не возвратися, дондеже изсяче вода
от земли. И посла голубицу по нем, видети, аще уступила
вода от лица земли. И не обретши голубица покоя ногама
своима, возвратися к нему в ковчег, яко вода бяше по
всему лицу всея земли: и простер руку свою, прият ю, и
внесе ю к себе в ковчег. И премедлив еще седмь дней,
паки посла голубицу из ковчега: И возвратися к нему
голубица к вечеру, и имеяше сучец масличен с листвием во
устех своих: и позна Ное, яко уступи вода от лица земли.
И премедлив еще седмь дней других, паки посла голубицу,
и не преложи возвратитися к нему потом. И бысть в первое
и шестьсотное лето жития Ноева, в первый день перваго
месяца, изсяче вода от лица земли и откры Ное покров
ковчега, егоже сотвори, и виде, яко изсяче вода от лица
земли. В месяц же вторый, в двадесять седьмый день
месяца изсше земля. И рече Господь Бог Ноеви, глаголя:
Изыди из ковчега ты, и жена твоя, и сынове твои, и жены
сынов твоих с тобою: И вся звери елицы суть с тобою, и
всяку плоть от птиц даже до скотов, и всяк гад
движущийся по земли изведи с собою: и раститеся и
множитеся на земли. И изыде Ное, и жена его, и сынове
его, и жены сынов его с ним: И вси зверие, и вси скоти,
и вся птицы, и вся гады движущияся по роду своему на
земли, изыдоша из ковчега. И созда Ное жертвенник
Господеви: и взя от всех скотов чистых и от всех птиц
чистых, и вознесе во всесожжение на жертвенник. И обоня
Господь воню благоухания.
Прокимен псалом 60, глас 6: Услыши Боже
моление мое, вонми молитве моей. Стих: От
конец земли к Тебе воззвах.
Уста праведнаго каплют премудрость: язык же
неправеднаго погибнет. Устне мужей праведных каплют
благодати, уста же нечестивых развращаются. Мерила
льстивая мерзость пред Господем: вес же праведный
приятен Ему. Идеже аще внидет досаждение, тамо и
безчестие: уста же смиренных поучаются премудрости.
Умираяй праведник остави раскаяние, удобна же бывает и
посмеятельна нечестивых погибель. Совершенство правых
наставит их: и поползновение отрицающихся пленит их. не
упользуют имения в день ярости: правда же избавит от
смерти. Правда непорочнаго исправляет пути, нечестие же
впадает в неправду. Правда мужей правых избавит их,
безсоветием же уловляются беззаконнии. Скончавшуся мужу
праведну, не погибнет надежда: похвала же нечестивых
погибнет. праведный от лова убегнет, в негоже место
предается нечестивый. Во устех нечестивых сеть
гражданом, чувство же праведных благопоспешно. Во благих
праведных исправится град, и в погибели нечестивых
радование. Во благословении правых возвысится град, усты
же нечестивых раскопается. Ругается гражданом лишенный
разума, муж же мудр безмолвие водит.
на Утрени тропарь на Аллилуиа:
Апостоли, мученицы и пророцы: Слава,
Помяни Господи: И ныне: Мати Святая:
По 1-м стихословии глаголем седальны мученичны
Осмогласника, прилучившагося гласа, три: и Богородичен.
По 2-м же стихословии глаголем седален покоин, глас 5.
Покой Спасе наш: От Девы возсиявый:
о сих всех указася в мимошедшую
субботу. И чтение в Шестодневце.
Ирмос: Приидох во глубины морския:
Кровными напоисте каплями благочестивых
сердца, злочестивых же полки яве в них потописте,
страстотерпцы достославнии.
Прославивше удесы своими всех Владыку, ныне
прославляетеся непрестанно: слава верным страдальцы
суще, и велицыи заступницы.
В рове положился еси преисподнем, верою убо
умершим покой Слове подаждь, священных страдалец
мольбами, и согрешений прощение.
Богородичен: Да Тя гласы немолчными
восхвалим Дево, гласы наша сия приими, и очищение долгов
прияти, Сына Твоего умоли.
Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче:
Ныне мученик торжество, стецемся, и
страдания их всечестная ублажающе, Христа сих венчавшаго
воспоим.
Божественною разжигаеми любовию Христовою
на углех огня преходисте яко на росе, Того поюще
мученицы блаженнии.
Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная,
и Божественная Единице, Свет и Светы пою, Живота и
Животы, Ума, Слова, Духа же Святаго, и Свята, единаго
Бога.
Богородичен: От корене твоего возсия цвет
жизни, Иессее праотче взыграй, спасаяй мир, от Чистыя
Отроковицы Христос Бог.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог
Израилев.
Огня и меча, и смерти не убоявшеся,
исповедание соблюдосте спасения, от Христа блаженнии
укрепляеми.
Стих: Души их во благих водворятся.
В мертвых свободь, яко сый Начальник живота
и смерти, Ты упокой яже приял еси, и во дворы Твоя всели
Человеколюбче.
Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче,
грехи многими, и припадающа щедротам Твоим, яко пророка
Господи, и спаси мя.
Ирмос: Юноши три:
Кому любящи страсти безсловесныя, воистинну
душе уподобилася еси? кого превосходяща имела еси во
гресех? Возопий Христу: спаси мя Благий.
Святии, во святых Почивающаго молите
прилежно, в сия святыя дни освятити всех благочестивых
мудрования.
Вышний, в милости богатый, и Благий, рабом
Твоим оставление прежде усопшим подаждь, ликом праведных
сия сопричитая, яко Человеколюбец.
Богородичен: Родила еси кроме законов
естества, Создателя бывша Человека, Чистая: Того убо
моли всех беззакония презрети ныне и прегрешения.
Ирмос: Ангелом отроки:
Честных мученик показавый памяти, радость
Церкви Твоей, и душевное утешение: благословен еси во
веки Господи Боже отец наших.
Не лжем Ти Христе, ни отметаемся, мученицы
вопияху, посреде мучений, беззаконныя судии удивляюще:
благословен еси во веки Господи Боже отец наших.
Слава, Троичен: В трех Лицех едино Естество
чтим, Отца, и Сына, и Духа, пророчески вопиюще:
благословен еси во веки Господи Боже отец наших.
Богородичен: Како яко Мати раждаеши, и Дева
пребыла еси? Яко Бога родих, не испытуй ми образа: елика
бо хощет, творит, Богоотроковица вопиет.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви
Господь:
Мученический личе богоизбранный, рабы твоя
сподоби, поклонники быти Божественному и животворящему
Спасову Кресту.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси
Господи.
Жизни сокровище, Царю безсмертне, яже
избрал еси рабы Твоя в вере и надежде, вечныя Твоея
жизни сподоби.
Ирмос: Ангелом отроки из огня спасый, и
гремящую пещь преложивый на росу, благословен еси Боже
отец наших.
Ирмос: Избавителю всех:
Небоязненным идуще мудрованием к
болезненным трудом мученицы, болезни плотския подъясте,
и к неболезненному наслаждению преставльшеся всякую
болезнь сердца облегчаете.
Вышняя тленными изменивше, плотскими мя
истлевша страстьми, пощением спасите, и молитвами
прилежными мученицы божественнии, всех Бога моляще.
Молитвами Христе мученик Твоих, милости
Твоя всем низпосли, и к Тебе благоутробному
преставльшимся от жития, разрешение подаждь долгов, и
Божественный покой.
Богородичен: Яко рождшая Бога безгрешнаго,
наша грехи потреби матерними Твоими молитвами
Богородице, и спаси вопиющия: благословите вся дела
Господня Господа.
Ирмос: Богоглаголивии отроцы:
Огнепальныя муки претерпевше, яко орошение
страдальцы, с радостию взывасте: благословите дела
Господня Господа.
Боговоинственный полк мученик, победивый
лесть, победительно взываше: благословите дела Господня
Господа.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа,
Господа.
С Сыном Отцу поклонимся, и Всесвятому Духу,
вси верно возопиим: Троице, Яже во единстве, спаси души
наша.
Богородичен: Ты и Дева и Мати явилася еси,
рождши без мужа, Бога всех, Всечистая: но Того моли,
спасти рабы Твоя.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог
Израилев.
Страстотерпец молитвами, Твоя рабы, и
поклонитися и видети Христе Спасе сподоби, животворящий
Крест, Твоея благости.
Стих: Души их во благих водворятся.
Разоривый державу смерти, из мертвых
востанием Твоим, преставльшияся упокой со избранными
Твоими, хвалити Тя Господа.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Богоглаголивии отроцы в пещи, со
огнем пламень попирающе пояху: благословите дела
Господня Господа.
Ирмос: Ева убо недугом:
Укрепивше на камени мысленном мудрование,
страстотерпцы, неразвратно, вся вражия коварства
победисте: темже мя развращаема к страстем душетленным,
утвердите к Богу молитвами.
Божественный и светозарный воистинну соборе
мученик, моли преблагаго Владыку, во время воздержания,
прощение прегрешений нам всем даровати, и вечное
радование.
Человеколюбче едине Блаже, рабы Твоя в
надежди воскресения почившия: вечнаго света Твоего
невечерняго сподоби причаститися, и пищи наслаждения, да
Тя со страхом величаем.
Богородичен: Света жилище, Твоя бысть
Всесвятая утроба всесвятая, темже верно вопию Ти: зеницы
души моея озари, и стезю правую покажи, Тебе присно
блажащему.
Ирмос: Величаем Тя Матерь Божию:
Мучеников память совершаем вернии, да тех
причастимся славы, восхваляюще страдальчество подвигов
их.
Вашего мужества зверие убояшася зело, угасе
огнь, сокрушишася луцы, в вас страдальцы дивен Бог.
Слава, Троичен: Пребезначальное Естество,
триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Святый, Свете и
Жизне Богоначальная, Тебе славословящия сохраняй.
Богородичен: Благословим Тя Бога Израилева,
от Девы явившагося миру, и воздвигшаго рог спасения
нашего.
Стих: Святым, иже суть на земли Его:
Молитвенницы мира, страстотерпцы Христовы,
Того видети Крест, и поклонитися сподобите всех
молитвами вашими.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси
Господи.
Идеже истекает источник жизни, Сыне Божий,
и посещения Твоего лица просвещение, к Тебе
преставльшияся учини.
Ирмос: Величаем Тя Матерь Божию, и славим
Тя Богородице Дево, яко Спаса рождшую душ наших.
Таже, Достойно есть: Светилен:
Небо звездами: Слава, Живыми:
И ныне, Богородичен: Сладость ангелов:
Такожде: указ на хвалитех, и на стиховне, в
субботу вторую поста: Таже, Благо есть: и
час 1-й. И отпуст.
блаженна гласа, на 6. По входе тропари:
Апостоли, мученицы: Помяни Господи:
Слава: Со святыми упокой: И ныне,
Тебе и стену:
Прокимен дне: Веселитеся о Господе:
Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония:
Другий, за упокой: Души их во благих
водворятся.
Братие, воспоминайте первыя дни
ваша, в нихже просветившеся, многия страсти
претерпесте {мног подвиг
подъясте} страданий,
|
Братья, вспомните прежние дни ваши,
когда вы, быв просвещены, выдержали великий
подвиг страданий,
|
Ово убо, поношеньми и скорбьми позор бывше, ово
же, общницы бывше живущим тако:
|
То сами среди поношений и скорбей служа зрелищем
для других, то принимая участие в других,
находившихся в таком же состоянии;
|
Ибо узам моим спострадасте и разграбление имений
ваших с радостию приясте, ведяще имети себе
имение на небесех пребывающее и лучшее.
|
Ибо вы и моим узам сострадали и расхищение
имения вашего приняли с радостью, зная, что есть
у вас на небесах имущество лучшее и
непреходящее.
|
Не отлагайте убо дерзновения вашего, еже имать
мздовоздаяние велико.
|
Итак не оставляйте упования вашего, которому
предстоит великое воздаяние.
|
Терпения бо имате потребу, да волю Божию
сотворше, приимете обетование:
|
Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию,
получить обещанное;
|
Еще бо мало елико елико, Грядый приидет и не
укоснит.
|
ибо еще немного, очень немного, и Грядущий
придет и не умедлит.
|
А праведный от веры жив будет: и аще обинется,
не благоволит душа моя о нем.
|
Праведный верою жив будет; а если кто
поколеблется, не благоволит к тому душа моя.
|
Братие, не хощу вас не ведети о
умерших, да не скорбите, якоже и прочии не
имущии упования.
|
Братья, не хочу оставить вас в
неведении об умерших, дабы вы не скорбели, как
прочие, не имеющие надежды.
|
Аще бо веруем, яко Иисус умре и воскресе, тако и
Бог умершия во Иисусе приведет с Ним.
|
Ибо, если мы веруем, что Иисус умер и воскрес,
то и умерших в Иисусе Бог приведет с Ним.
|
Сие бо вам глаголем словом Господним, яко мы
живущии, оставшии в пришествие Господне, не
имамы предварити умерших:
|
Ибо сие говорим вам словом Господним, что мы
живущие, оставшиеся до пришествия Господня, не
предупредим умерших,
|
Яко Сам Господь в повелении, во гласе
архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и
мертвии о Христе воскреснут первее:
|
Потому что Сам Господь при возвещении, при гласе
архангела и трубе Божией, сойдет с неба, и
мертвые во Христе воскреснут прежде;
|
Потом же мы, живущии оставшии, купно с ними
восхищени будем на облацех в сретение Господне
на воздусе, и тако всегда с Господем будем.
|
Потом мы, оставшиеся в живых, вместе с ними
восхищены будем на облаках в сретение Господу на
воздухе, и так всегда с Господом будем.
|
Аллилуиа, глас 6: Воззваша праведнии:
Стих: Блажени, яже избрал:
Во время оно, мимогрядый Иисус виде
Левию Алфеова, седяща на мытнице, и глагола ему:
по Мне гряди. И востав вслед Его иде.
|
Во время оно, проходя, увидел Иисус
Левия Алфеева, сидящего у сбора пошлин, и
говорит ему: следуй за Мною. И он, встав,
последовал за Ним.
|
И бысть возлежащу Ему в дому его, и мнози мытари
и грешницы возлежаху со Иисусом и со ученики
Его: бяху бо мнози, и по Нем идоша.
|
И когда Иисус возлежал в доме его, возлежали с
Ним и ученики Его и многие мытари и грешники:
ибо много их было, и они следовали за Ним.
|
И книжницы и фарисее, видевше Его ядуща с мытари
и грешники, глаголаху учеником Его: что яко с
мытари и грешники яст и пиет?
|
Книжники и фарисеи, увидев, что Он ест с
мытарями и грешниками, говорили ученикам Его:
как это Он ест и пьет с мытарями и грешниками?
|
И слышав Иисус глагола им: не требуют здравии
врача, но болящии: не приидох призвати
праведники, но грешники на покаяние.
|
Услышав сие, Иисус говорит им: не здоровые имеют
нужду во враче, но больные; Я пришел призвать не
праведников, но грешников к покаянию.
|
Рече Господь ко пришедшим к Нему
иудеом: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй
словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот
вечный, и на суд не приидет, но прейдет от
смерти в живот.
|
Сказал Господь ко пришедшим к Нему
иудеям: истинно, истинно говорю вам: слушающий
слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет
жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел
от смерти в жизнь.
|
Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне
есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия, и
услышавше оживут.
|
Истинно, истинно говорю вам: наступает время, и
настало уже, когда мертвые услышат глас Сына
Божия и, услышав, оживут.
|
Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даде и
Сынови живот имети в Себе
|
Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так и
Сыну дал иметь жизнь в Самом Себе.
|
И область даде Ему и суд творити, яко Сын
Человечь есть.
|
И дал Ему власть производить и суд, потому что
Он есть Сын Человеческий.
|
Не дивитеся сему: яко грядет час, в оньже вси
сущии во гробех услышат глас Сына Божия,
|
Не дивитесь сему; ибо наступает время, в которое
все, находящиеся в гробах, услышат глас Сына
Божия;
|
И изыдут сотворшии благая в воскрешение живота,
а сотворшии злая в воскрешение суда.
|
И изыдут творившие добро в воскресение жизни, а
делавшие зло – в воскресение осуждения.
|
Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу,
сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли
Моея, но воли пославшаго Мя Отца.
|
Я ничего не могу творить Сам от Себя. Как слышу,
так и сужу, и суд Мой праведен; ибо не ищу Моей
воли, но воли пославшего Меня Отца.
|
Причастен дне: Радуйтеся праведнии о
Господе: Другий за упокой: Блажени, яже
избрал и приял еси Господи.