Рейтинг@Mail.ru Архив RSS Карта сайта
Православие.Ru Поместные Церкви Православный Календарь English version
ПРАВОСЛАВИЕ.RU Православный Календарь на 2008 год
ПРАВОСЛАВИЕ.RU карта сайта




Рейтинг@Mail.ru


Суббота 3-й седмицы Великого поста.
Песнопения Триоди Постной.

В пяток вечера, обычное стихословие.

На Господи воззвах поставим стихов 10, и поем самогласен дне, дважды, глас 7:

Яко блудный отступих от благодати Твоея Господи, и богатство расточих благости, к Тебе прибегох благоутробне, взывая Тебе Боже: согреших, помилуй мя.

Таже мученичны 4 Октоиха, прилучившагося гласа: и в Минеи 4: Слава, покоин гласа. И ныне, Богородичен 1-й гласа. Вход. Свете тихий:

Прокимен, псалом 59, глас 4: Даждь нам помощь от скорби, и суетно спасение человеческо. Стих: Боже отринул ны еси, и низложил еси нас.

Бытия чтение. [Глава 8, ст. 4 – 21.]

Седе ковчег в месяц седьмый в двадесять седьмый день месяца, на горах Араратских. Вода же уходящи умаляшеся даже до десятаго месяца: и в десятый месяц, в первый день месяца явишася верси гор. И бысть по четыредесятих днех отверзе Ное оконце ковчега, еже сотвори. И посла врана [видети, аще уступила вода от лица земли,] и изшед не возвратися, дондеже изсяче вода от земли. И посла голубицу по нем, видети, аще уступила вода от лица земли. И не обретши голубица покоя ногама своима, возвратися к нему в ковчег, яко вода бяше по всему лицу всея земли: и простер руку свою, прият ю, и внесе ю к себе в ковчег. И премедлив еще седмь дней, паки посла голубицу из ковчега: И возвратися к нему голубица к вечеру, и имеяше сучец масличен с листвием во устех своих: и позна Ное, яко уступи вода от лица земли. И премедлив еще седмь дней других, паки посла голубицу, и не преложи возвратитися к нему потом. И бысть в первое и шестьсотное лето жития Ноева, в первый день перваго месяца, изсяче вода от лица земли и откры Ное покров ковчега, егоже сотвори, и виде, яко изсяче вода от лица земли. В месяц же вторый, в двадесять седьмый день месяца изсше земля. И рече Господь Бог Ноеви, глаголя: Изыди из ковчега ты, и жена твоя, и сынове твои, и жены сынов твоих с тобою: И вся звери елицы суть с тобою, и всяку плоть от птиц даже до скотов, и всяк гад движущийся по земли изведи с собою: и раститеся и множитеся на земли. И изыде Ное, и жена его, и сынове его, и жены сынов его с ним: И вси зверие, и вси скоти, и вся птицы, и вся гады движущияся по роду своему на земли, изыдоша из ковчега. И созда Ное жертвенник Господеви: и взя от всех скотов чистых и от всех птиц чистых, и вознесе во всесожжение на жертвенник. И обоня Господь воню благоухания.

Прокимен псалом 60, глас 6: Услыши Боже моление мое, вонми молитве моей. Стих: От конец земли к Тебе воззвах.

Притчей чтение. [Глава 10, ст. 31 – 32. Глава 11, ст. 1 – 12.]

Уста праведнаго каплют премудрость: язык же неправеднаго погибнет. Устне мужей праведных каплют благодати, уста же нечестивых развращаются. Мерила льстивая мерзость пред Господем: вес же праведный приятен Ему. Идеже аще внидет досаждение, тамо и безчестие: уста же смиренных поучаются премудрости. Умираяй праведник остави раскаяние, удобна же бывает и посмеятельна нечестивых погибель. Совершенство правых наставит их: и поползновение отрицающихся пленит их. не упользуют имения в день ярости: правда же избавит от смерти. Правда непорочнаго исправляет пути, нечестие же впадает в неправду. Правда мужей правых избавит их, безсоветием же уловляются беззаконнии. Скончавшуся мужу праведну, не погибнет надежда: похвала же нечестивых погибнет. праведный от лова убегнет, в негоже место предается нечестивый. Во устех нечестивых сеть гражданом, чувство же праведных благопоспешно. Во благих праведных исправится град, и в погибели нечестивых радование. Во благословении правых возвысится град, усты же нечестивых раскопается. Ругается гражданом лишенный разума, муж же мудр безмолвие водит.

И прочее последование Преждесвященных.

В субботу третия седмицы,

на Утрени тропарь на Аллилуиа: Апостоли, мученицы и пророцы: Слава, Помяни Господи: И ныне: Мати Святая: По 1-м стихословии глаголем седальны мученичны Осмогласника, прилучившагося гласа, три: и Богородичен. По 2-м же стихословии глаголем седален покоин, глас 5. Покой Спасе наш: От Девы возсиявый: о сих всех указася в мимошедшую субботу. И чтение в Шестодневце.

Поем же канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по чину их. Зде не стихословим Господеви поем, но абие глаголем ирмос Минеи.

Четверопеснец егоже краегранесие сицево: Поет сия Иосиф. Творение господина Иосифа. И стихословятся песни. Глас 4.

Песнь 6.

Ирмос: Приидох во глубины морския:

Кровными напоисте каплями благочестивых сердца, злочестивых же полки яве в них потописте, страстотерпцы достославнии.

Прославивше удесы своими всех Владыку, ныне прославляетеся непрестанно: слава верным страдальцы суще, и велицыи заступницы.

В рове положился еси преисподнем, верою убо умершим покой Слове подаждь, священных страдалец мольбами, и согрешений прощение.

Богородичен: Да Тя гласы немолчными восхвалим Дево, гласы наша сия приими, и очищение долгов прияти, Сына Твоего умоли.

Иный господина Феодора. Глас 8.

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче:

Ныне мученик торжество, стецемся, и страдания их всечестная ублажающе, Христа сих венчавшаго воспоим.

Божественною разжигаеми любовию Христовою на углех огня преходисте яко на росе, Того поюще мученицы блаженнии.

Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная, и Божественная Единице, Свет и Светы пою, Живота и Животы, Ума, Слова, Духа же Святаго, и Свята, единаго Бога.

Богородичен: От корене твоего возсия цвет жизни, Иессее праотче взыграй, спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Огня и меча, и смерти не убоявшеся, исповедание соблюдосте спасения, от Христа блаженнии укрепляеми.

Стих: Души их во благих водворятся.

В мертвых свободь, яко сый Начальник живота и смерти, Ты упокой яже приял еси, и во дворы Твоя всели Человеколюбче.

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими, и припадающа щедротам Твоим, яко пророка Господи, и спаси мя.

Кондак: Со святыми упокой: икос: Сам един еси безсмертный:

Песнь 7.

Ирмос: Юноши три:

Кому любящи страсти безсловесныя, воистинну душе уподобилася еси? кого превосходяща имела еси во гресех? Возопий Христу: спаси мя Благий.

Святии, во святых Почивающаго молите прилежно, в сия святыя дни освятити всех благочестивых мудрования.

Вышний, в милости богатый, и Благий, рабом Твоим оставление прежде усопшим подаждь, ликом праведных сия сопричитая, яко Человеколюбец.

Богородичен: Родила еси кроме законов естества, Создателя бывша Человека, Чистая: Того убо моли всех беззакония презрети ныне и прегрешения.

Иный.

Ирмос: Ангелом отроки:

Честных мученик показавый памяти, радость Церкви Твоей, и душевное утешение: благословен еси во веки Господи Боже отец наших.

Не лжем Ти Христе, ни отметаемся, мученицы вопияху, посреде мучений, беззаконныя судии удивляюще: благословен еси во веки Господи Боже отец наших.

Слава, Троичен: В трех Лицех едино Естество чтим, Отца, и Сына, и Духа, пророчески вопиюще: благословен еси во веки Господи Боже отец наших.

Богородичен: Како яко Мати раждаеши, и Дева пребыла еси? Яко Бога родих, не испытуй ми образа: елика бо хощет, творит, Богоотроковица вопиет.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь:

Мученический личе богоизбранный, рабы твоя сподоби, поклонники быти Божественному и животворящему Спасову Кресту.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

Жизни сокровище, Царю безсмертне, яже избрал еси рабы Твоя в вере и надежде, вечныя Твоея жизни сподоби.

Ирмос: Ангелом отроки из огня спасый, и гремящую пещь преложивый на росу, благословен еси Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Избавителю всех:

Небоязненным идуще мудрованием к болезненным трудом мученицы, болезни плотския подъясте, и к неболезненному наслаждению преставльшеся всякую болезнь сердца облегчаете.

Вышняя тленными изменивше, плотскими мя истлевша страстьми, пощением спасите, и молитвами прилежными мученицы божественнии, всех Бога моляще.

Молитвами Христе мученик Твоих, милости Твоя всем низпосли, и к Тебе благоутробному преставльшимся от жития, разрешение подаждь долгов, и Божественный покой.

Богородичен: Яко рождшая Бога безгрешнаго, наша грехи потреби матерними Твоими молитвами Богородице, и спаси вопиющия: благословите вся дела Господня Господа.

Иный.

Ирмос: Богоглаголивии отроцы:

Огнепальныя муки претерпевше, яко орошение страдальцы, с радостию взывасте: благословите дела Господня Господа.

Боговоинственный полк мученик, победивый лесть, победительно взываше: благословите дела Господня Господа.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

С Сыном Отцу поклонимся, и Всесвятому Духу, вси верно возопиим: Троице, Яже во единстве, спаси души наша.

Богородичен: Ты и Дева и Мати явилася еси, рождши без мужа, Бога всех, Всечистая: но Того моли, спасти рабы Твоя.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Страстотерпец молитвами, Твоя рабы, и поклонитися и видети Христе Спасе сподоби, животворящий Крест, Твоея благости.

Стих: Души их во благих водворятся.

Разоривый державу смерти, из мертвых востанием Твоим, преставльшияся упокой со избранными Твоими, хвалити Тя Господа.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Ирмос: Богоглаголивии отроцы в пещи, со огнем пламень попирающе пояху: благословите дела Господня Господа.

Песнь 9.

Ирмос: Ева убо недугом:

Укрепивше на камени мысленном мудрование, страстотерпцы, неразвратно, вся вражия коварства победисте: темже мя развращаема к страстем душетленным, утвердите к Богу молитвами.

Божественный и светозарный воистинну соборе мученик, моли преблагаго Владыку, во время воздержания, прощение прегрешений нам всем даровати, и вечное радование.

Человеколюбче едине Блаже, рабы Твоя в надежди воскресения почившия: вечнаго света Твоего невечерняго сподоби причаститися, и пищи наслаждения, да Тя со страхом величаем.

Богородичен: Света жилище, Твоя бысть Всесвятая утроба всесвятая, темже верно вопию Ти: зеницы души моея озари, и стезю правую покажи, Тебе присно блажащему.

Иный.

Ирмос: Величаем Тя Матерь Божию:

Мучеников память совершаем вернии, да тех причастимся славы, восхваляюще страдальчество подвигов их.

Вашего мужества зверие убояшася зело, угасе огнь, сокрушишася луцы, в вас страдальцы дивен Бог.

Слава, Троичен: Пребезначальное Естество, триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Святый, Свете и Жизне Богоначальная, Тебе славословящия сохраняй.

Богородичен: Благословим Тя Бога Израилева, от Девы явившагося миру, и воздвигшаго рог спасения нашего.

Стих: Святым, иже суть на земли Его:

Молитвенницы мира, страстотерпцы Христовы, Того видети Крест, и поклонитися сподобите всех молитвами вашими.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

Идеже истекает источник жизни, Сыне Божий, и посещения Твоего лица просвещение, к Тебе преставльшияся учини.

Ирмос: Величаем Тя Матерь Божию, и славим Тя Богородице Дево, яко Спаса рождшую душ наших.

Таже, Достойно есть: Светилен: Небо звездами: Слава, Живыми: И ныне, Богородичен: Сладость ангелов: Такожде: указ на хвалитех, и на стиховне, в субботу вторую поста: Таже, Благо есть: и час 1-й. И отпуст.

На Литургии:

блаженна гласа, на 6. По входе тропари: Апостоли, мученицы: Помяни Господи: Слава: Со святыми упокой: И ныне, Тебе и стену:

Прокимен дне: Веселитеся о Господе: Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония: Другий, за упокой: Души их во благих водворятся.

Апостол ко Евреем, зачало 325. [Евр. 10, 32 – 38.]

Братие, воспоминайте первыя дни ваша, в нихже просветившеся, многия страсти претерпесте {мног подвиг подъясте} страданий,

Братья, вспомните прежние дни ваши, когда вы, быв просвещены, выдержали великий подвиг страданий,

Ово убо, поношеньми и скорбьми позор бывше, ово же, общницы бывше живущим тако:

То сами среди поношений и скорбей служа зрелищем для других, то принимая участие в других, находившихся в таком же состоянии;

Ибо узам моим спострадасте и разграбление имений ваших с радостию приясте, ведяще имети себе имение на небесех пребывающее и лучшее.

Ибо вы и моим узам сострадали и расхищение имения вашего приняли с радостью, зная, что есть у вас на небесах имущество лучшее и непреходящее.

Не отлагайте убо дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико.

Итак не оставляйте упования вашего, которому предстоит великое воздаяние.

Терпения бо имате потребу, да волю Божию сотворше, приимете обетование:

Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное;

Еще бо мало елико елико, Грядый приидет и не укоснит.

ибо еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит.

А праведный от веры жив будет: и аще обинется, не благоволит душа моя о нем.

Праведный верою жив будет; а если кто поколеблется, не благоволит к тому душа моя.

Другий, за упокой. К Солуняном, зачало 270. [Сол. 4, 13 – 17.]

Братие, не хощу вас не ведети о умерших, да не скорбите, якоже и прочии не имущии упования.

Братья, не хочу оставить вас в неведении об умерших, дабы вы не скорбели, как прочие, не имеющие надежды.

Аще бо веруем, яко Иисус умре и воскресе, тако и Бог умершия во Иисусе приведет с Ним.

Ибо, если мы веруем, что Иисус умер и воскрес, то и умерших в Иисусе Бог приведет с Ним.

Сие бо вам глаголем словом Господним, яко мы живущии, оставшии в пришествие Господне, не имамы предварити умерших:

Ибо сие говорим вам словом Господним, что мы живущие, оставшиеся до пришествия Господня, не предупредим умерших,

Яко Сам Господь в повелении, во гласе архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и мертвии о Христе воскреснут первее:

Потому что Сам Господь при возвещении, при гласе архангела и трубе Божией, сойдет с неба, и мертвые во Христе воскреснут прежде;

Потом же мы, живущии оставшии, купно с ними восхищени будем на облацех в сретение Господне на воздусе, и тако всегда с Господем будем.

Потом мы, оставшиеся в живых, вместе с ними восхищены будем на облаках в сретение Господу на воздухе, и так всегда с Господом будем.

Аллилуиа, глас 6: Воззваша праведнии: Стих: Блажени, яже избрал:

Евангелие от Марка, зачало 8. [Мк. 2, 14 – 17.]

Во время оно, мимогрядый Иисус виде Левию Алфеова, седяща на мытнице, и глагола ему: по Мне гряди. И востав вслед Его иде.

Во время оно, проходя, увидел Иисус Левия Алфеева, сидящего у сбора пошлин, и говорит ему: следуй за Мною. И он, встав, последовал за Ним.

И бысть возлежащу Ему в дому его, и мнози мытари и грешницы возлежаху со Иисусом и со ученики Его: бяху бо мнози, и по Нем идоша.

И когда Иисус возлежал в доме его, возлежали с Ним и ученики Его и многие мытари и грешники: ибо много их было, и они следовали за Ним.

И книжницы и фарисее, видевше Его ядуща с мытари и грешники, глаголаху учеником Его: что яко с мытари и грешники яст и пиет?

Книжники и фарисеи, увидев, что Он ест с мытарями и грешниками, говорили ученикам Его: как это Он ест и пьет с мытарями и грешниками?

И слышав Иисус глагола им: не требуют здравии врача, но болящии: не приидох призвати праведники, но грешники на покаяние.

Услышав сие, Иисус говорит им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные; Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию.

И за упокой, от Иоанна, зачало 16. [Ин. 5, 24 – 30.]

Рече Господь ко пришедшим к Нему иудеом: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот.

Сказал Господь ко пришедшим к Нему иудеям: истинно, истинно говорю вам: слушающий слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел от смерти в жизнь.

Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия, и услышавше оживут.

Истинно, истинно говорю вам: наступает время, и настало уже, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услышав, оживут.

Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даде и Сынови живот имети в Себе

Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так и Сыну дал иметь жизнь в Самом Себе.

И область даде Ему и суд творити, яко Сын Человечь есть.

И дал Ему власть производить и суд, потому что Он есть Сын Человеческий.

Не дивитеся сему: яко грядет час, в оньже вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия,

Не дивитесь сему; ибо наступает время, в которое все, находящиеся в гробах, услышат глас Сына Божия;

И изыдут сотворшии благая в воскрешение живота, а сотворшии злая в воскрешение суда.

И изыдут творившие добро в воскресение жизни, а делавшие зло – в воскресение осуждения.

Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу, сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли Моея, но воли пославшаго Мя Отца.

Я ничего не могу творить Сам от Себя. Как слышу, так и сужу, и суд Мой праведен; ибо не ищу Моей воли, но воли пославшего Меня Отца.

Причастен дне: Радуйтеся праведнии о Господе: Другий за упокой: Блажени, яже избрал и приял еси Господи.

Источник: http://pravoslavnyi.narod.ru/


Версия для печати
© ПРАВОСЛАВИЕ.RU