|
ПРАВОСЛАВИЕ.RU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Неделя 7-я по Пасхе, свв. |
Явися Иисус учеником Своим востав от мертвых, на мори Тивериадстем. явися же сице: |
Явился Иисус ученикам Своим, востав от мертвых, при море Тивериадском. Явился же так: |
Бяху вкупе Симон Петр, и Фома нарицаемый [Близнец], и Нафанаил, иже (бе) от Каны Галилейския, и сына Зеведеова, и ина от ученик Его два. |
Были вместе Симон Петр, и Фома, называемый Близнец, и Нафанаил из Каны Галилейской, и сыновья Зеведеевы, и двое других из учеников Его. |
Глагола им Симон Петр: иду рыбы ловити. Глаголаша ему: идем и мы с тобою. Изыдоша (же) и вседоша абие в корабль, и в ту нощь не яша ничесоже. |
Симон Петр говорит им: иду ловить рыбу. Говорят ему: идем и мы с тобою. Пошли и тотчас вошли в лодку, и не поймали в ту ночь ничего. |
Утру же бывшу, ста Иисус при брезе: не познаша же ученицы, яко Иисус есть. |
А когда уже настало утро, Иисус стоял на берегу; но ученики не узнали, что это Иисус. |
Глагола же им Иисус: дети, еда что снедно имате? Отвещаша Ему: ни. |
Иисус говорит им: дети! есть ли у вас какая пища? Они отвечали Ему: нет. |
Он же рече им: вверзите мрежу о десную страну корабля и обрящете. Ввергоша же, и ктому не можаху привлещи ея от множества рыб. |
Он же сказал им: закиньте сеть по правую сторону лодки, и поймаете. Они закинули, и уже не могли вытащить сети от множества рыбы. |
Глагола же ученик той, егоже любляше Иисус, Петрови: Господь есть. Симон же Петр слышав, яко Господь есть, епендитом препоясася, бе бо наг, и ввержеся в море: |
Тогда ученик, которого любил Иисус, говорит Петру: это Господь. Симон же Петр, услышав, что это Господь, опоясался одеждою, – ибо он был наг, – и бросился в море. |
А друзии ученицы кораблецем приидоша, не беша бо далече от земли, но яко две сте лактей, влекуще мрежу рыб. |
А другие ученики приплыли в лодке, – ибо недалеко были от земли, локтей около двухсот, – таща сеть с рыбою. |
Егда убо излезоша на землю, видеша огнь лежащ, и рыбу на нем лежащу и хлеб. |
Когда же вышли на землю, видят разложенный огонь и на нем лежащую рыбу и хлеб. |
(И) глагола им Иисус: принесите от рыб, яже ясте ныне. |
Иисус говорит им: принесите рыбы, которую вы теперь поймали. |
Влез (же) Симон Петр, извлече мрежу на землю, полну великих рыб сто (и) пятьдесят (и) три: и толико сущим, не проторжеся мрежа. |
Симон Петр пошел и вытащил на землю сеть, наполненную большими рыбами, которых было сто пятьдесят три; и при таком множестве не прорвалась сеть. |
Глагола им Иисус: приидите, обедуйте. Ни един же смеяше от ученик истязати Его: Ты кто еси? ведяще, яко Господь есть. |
Иисус говорит им: придите, обедайте. Из учеников же никто не смел спросить Его: кто Ты? зная, что это Господь. |
Прииде же Иисус, и прият хлеб, и даде им, и рыбу такожде. |
Иисус приходит, берет хлеб и дает им, также и рыбу. |
Се уже третие явися Иисус учеником Своим, востав от мертвых. |
Это уже в третий раз явился Иисус ученикам Своим по воскресении Своем из мертвых. |
Таже, Воскресение Христово: псалом 50: И прочее, обычно.
Канон воскресен, со ирмосом на 4: и Вознесения на 4: и святых отец на 6.
Канон воскресен, глас 6.
Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь, поим, вопияше.
Распростертыма дланьма на Кресте, Отеческаго исполнил еси благоволения Благий Иисусе, всяческая: темже победную песнь Тебе вси поем.
Страхом к Тебе яко рабыня, смерть повелевшися приступи Владыце живота, тою подавающему нам безконечный живот и воскресение.
Богородичен:
Своего приимши Содетеля, яко Сам восхоте, из безсеменна чрева Твоего, паче ума воплощаема Чистая, тварей воистинну явилася еси Владычица.
Канон Вознесению, глас 5.
Ирмос: Спасителю Богу:
Воспоим вси людие, на рамех херувимских вознесшуся со славою Христу, и спосадившему нас одесную Отца, песнь победную: яко прославися.
Ходатая Богу и человеком Христа, лицы ангельстии видевше, с плотию в вышних, удивляхуся, согласно же воспеваху песнь победную: яко прославися.
Явльшемуся Богу на горе Синайстей и закон давшему боговидцу Моисею, от горы Елеонския вознесшемуся плотию, Тому вси воспоим: яко прославися.
Богородичен:
Пречистая Мати Божия, воплощеннаго от Тебе, и от недр Родителя не отступльшаго Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.
Канон святым отцем, глас 6. Егоже краестрочие: Первое воспою сословие пастырей.
Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль:
Святых отец восхваляя всесвятый Собор, всесвятое того во мне прорицание, вопия: молю Тя Христе, сохранитися мне. [Дважды.]
Богоноснии отцы, яко молния сошедшеся днесь, Тебе Христе единородна, Отцу собезначальна Сына исповедаша ясно, и единосущна.
Слава: Невесты Твоея Церкве, благославнии невестокрасителие Владыко, веры яве определение изложивше златое, яко утварию боголепною сию украсиша.
И ныне: Богородичен:
Преукрашенна славою Божественною Честная Царица, Сыну Своему и Богу предстоит, нам спасение душевное просящи.
Катавасиа: Божественным покровен:
Песнь 3.
Ирмос: Несть свят якоже Ты Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Бога распинаема плотию зрящи тварь распадашеся страхом: но содержащею дланию нас ради распятаго, крепко содержашеся.
Смертию смерть разорившися, лежит окаянная бездыханна: живота бо не терпящи божественнаго приложения, мертва бывает крепкая, и даруется всем воскресение.
Богородичен:
Божественнаго Рождества Твоего Чистая, всякий естества чин превосходит чудо: Бога бо преестественно зачала еси во чреве, и рождши пребываеши присно Дева.
Ин.
Ирмос: Силою Креста Твоего Христе:
Возшел еси Жизнодавче Христе ко Отцу, и вознесл еси род наш Человеколюбче, неизреченным благоутробием Твоим.
Чини ангельстии Спасе, человеческое естество видевше совосходящее Тебе, непрестанно удивляеми воспеваху Тя.
Ужасахуся ангельстии лицы Христе, зряще Тя с телесем вознесшася, и воспеваху святое Твое Вознесение.
Богородичен:
Моли непрестанно Чистая, произшедшаго от боку Твоею, избавитися прелести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.
Ин.
Ирмос: Несть свят, якоже Ты Господи:
Ток и страсть и сечение, Арий безумный Рождеству Божественному злочестно нечестивый прилагая, сечительным отеческим мечем отсекается. [Дважды.]
Якоже древле божественный Авраам, ввоинившеся вси всечестнии богоглаголивии, враги Твоя Блаже неистовныя Твоею силою крепко погубиша. [Дважды.]
Слава:
Первое собрание собравшееся Твоих священных, единосущна Тя Спасе безначальному Отцу, и Творца всех рождшагося благочестно проповедаша.
И ныне: Богородичен:
Не может слово земных, ниже язык Дево восхвалити Тя достойно: из Тебе бо без семене Жизнодавец Христос воплотитися Пречистая благоволи.
Катавасиа: Разверзе утробы:
Кондак Вознесению, глас 6: Еже о нас исполнив: И икос.
Таже, седален отцем. Глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Светильницы пресветлии истины Христовы миру явистеся на земли воистинну блаженнейшии отцы боговещаннии, изсушивше ереси хульных языковредий, и угасивше пламеновидная злославных смущения: темже яко святителие Христовы, молитеся спастися нам.
Слава: другий, глас тойже.
Подобен: Вознесыйся:
Никейский светлый град днесь, от всея земли к себе призва триста и осмьнадесять священноначальников, на глаголавшаго хулу Ариа, и умаляющаго единаго от Троицы, Сына и Слова сущаго Божия, егоже Ариа низложше, веру утвердиша.
И ныне: Вознесения. Подобен:
Возшед на небеса со славою, и соседый Отцу одесную, никакоже разлучился еси Человеколюбче Христе: Духа же Святаго премудрым учеником Твоим послати обещавый, и наша озаривый мысли, даждь просвещение, яко да непрестанно поем Тя, Владыко.
Песнь 4.
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Древо процвете Христе истинныя жизни: Крест бо водрузися, и напоився кровию и водою от нетленных Твоих ребр, живот нам прозябе.
Не ктому мне змий ложно обожение подлагает: Христос бо Богодетель человеча естества, ныне невозбранно стезю мне жизни устрои.
Богородичен:
Яко воистинну неизглаголанна и непостижна суть, Твоего Богородице боголепнаго Рождества, сущим на земли и на небеси, Приснодево таинства.
Ин.
Ирмос: Услышах слух силы Креста:
Вознеслся еси во славе, ангелов Царю, Утешителя нам от Отца послав. Темже вопием: слава Христе, Вознесению Твоему.
Яко взыде Спас ко Отцу с плотию, удивишася ангельская воинства, и возопиша: слава Христе Вознесению Твоему.
Горния силы горнейшим вопияху: врата возмите Христу нашему Царю, Егоже воспеваем вкупе со Отцем и Духом.
Богородичен:
Дева роди, и матерних не позна, но Мати убо есть, Девою же пребысть: Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.
Ин.
Ирмос: Христос моя сила:
Прелюбодействовавый Арий умом неразумным православную веру, отеческими суды изгнан бысть от Церкве, якоже уд гнилый, злоименитый. [Дважды.]
О Тебе Владыко, подвизався лик отец, Твоя враги зело победи и соестественна Тя Отцу и Духу прослави.
Слава:
Ходатай был еси Боже и Человече, Богу и человеком Христе: темже во двою Тя естеству единаго знающе Сына, богомудрии проповедаша.
И ныне: Богородичен:
Мертва мя показа сада вкушение, жизнь же древо из Тебе явльшееся Всечистая воскреси, и райския сладости наследника мя показа.
Катавасиа: Царю царей:
Песнь 5.
Ирмос: Божиим светом Твоим Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети Слове Божий, истиннаго Бога от мрака греховнаго взывающа.
Уступают ми херувими ныне, и пламенное оружие Владыко плещи мне дает, Тя видевше Слове Божий, истиннаго Бога, разбойнику путь сотворшаго в рай.
Не ктому боюся еже в землю Владыко Христе возвращения: Ты бо от земли возвел мя еси забвена, благоутробия ради многаго, к высоте нетления Воскресением Твоим.
Богородичен:
Богородицу Тя от души, Владычице миру Благая, исповедающих спасай: Тя бо предстательницу непобедимую имамы, истинную Богородительницу.
Ин.
Ирмос: Утренююще вопием Ти, Господи:
Исполнив веселия всяческая Милостиве, к горним силам с плотию пришел еси.
Ангельския силы вземлема Тебе видевше, врата, взываху, Царю нашему возмите.
Апостоли видевше возвышаема Спаса, с трепетом взываху Царю нашему: слава Тебе.
Богородичен:
Деву по рождестве поем Тя Богородице, Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.
Ин.
Ирмос: Божиим светом:
Красны ноги яко воистинну, ныне проповедающих Тя мир всяк ум преимущий, всех ангелов и человеков Христе, и множеством мира мир совокупляющий. [Дважды.]
Премудрость, силу, Отчее Слово ипостасное Христе, Тебе сошедшеся проповедаша, всесвятаго священства честно законом печатавше, божественнии учителие. [Дважды.]
Слава:
Вод струями чистыми учения, Православную Церковь напоившии, на водах покоя ныне наслаждаетеся вечно радующеся.
Богородичен:
Свещник Пречистая светлый, всем озаряющий Христа правды Солнце, Тебе ведуще едина Богородительнице Чистая, Твое ныне заступление призываем.
Катавасиа: Решительное очищение:
Песнь 6.
Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Распинаемь Владыко, гвоздьми убо клятву юже на нас очистил еси, копием же прободаемь в ребра, Адамово рукописание раздрав, мир свободил еси.
Адам низведен бысть, лестию запенся, ко адове пропасти: но естеством Бог же и милостив, сошел еси ко исканию, и на раму понес, совоскресил еси.
Богородичен:
Пречистая Владычице, рождшая человеком кормчию Господа, страстей моих непостоянное и лютое разжени смущение, и тишину подаждь сердцу моему.
Ин.
Ирмос: Обыде мя бездна:
Взыграшася апостоли, зряще на высоту днесь Зиждителя вземлема упованием Духа, и страхом зовяху: слава восходу Твоему.
Предсташа ангели, вопиюще Христе учеником Твоим: имже образом видесте Христа восходяща с плотию, паки приидет праведный всех Судия.
Яко видеша Тя Спасе наш небесныя силы, на высоту вземлема с телом, взываху, глаголюще: великое, Владыко, человеколюбие Твое.
Богородичен:
Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную достойно славим Марие славная, православных похвало.
Ин.
Ирмос: Житейское море:
Утаитися не возможе плевелов сеятель, промысла неизреченнаго, неистовству тезоименит нареченный: Иуде бо поревновав, якоже он разседеся вселукавый. [Дважды.]
Божественное собрание отец честное, единородное озарение, от существа возсиявшее Отча, проповедует Тя Владыко, и прежде всех век рожденна Сына.
Слава:
Чрево растерзается по словеси, источник мутный и непитный ересей, источивший злочестивых, ралом молитвы священник божественных промысленнее.
И ныне: Богородичен:
Великий преднаписа во пророцех Моисей, Тебе ковчег, и трапезу, и свещник, и ручку, образно знаменуя воплощение Вышняго из Тебе Мати Дево.
Катавасиа: Очищение нам:
Кондак отцем, глас 8.
Подобен: Яко начатки:
Апостол проповедание, и отец догматы, Церкви едину веру запечатлеша, яже и ризу носящи истины, исткану от еже свыше богословия, исправляет и славит благочестия великое таинство.
Икос:
Высоким проповеданием, Божию Церковь услышим вопиющу: жаждай да грядет ко мне и пиет чашу, юже держу, чаша есть премудрости, сие питие истины словом почерпох, воду проливающую не прекословия, но исповедания, юже пия нынешний Израиль, Бога зрит вещающа: видите, видите, яко Сам Аз есмь, и не пременяюся: Аз Бог первый, Аз же и по сих, и разве Мене несть иного отнюд. Отсюду причащающиися насытятся, и восхвалят благочестия великое таинство.
Синаксарий в Неделю святых 318 богоносных отец, иже в Никеи.
Стих: Светил собрание избранное:
Лучевидны просветите мне мысли.
Стих: Странна Сына Отча Существа, глаголя:
Арий сице, Божия славы странен.
В тойже день, в Неделю седмую по Пасце, иже в Никеи Первый Собор празднуем триста и осминадесяти богоносных отец, вины ради сицевыя: Понеже бо Господь наш Иисус Христос, в плоть оболкийся, еюже по нам смотрение все неизреченно действова, и ко Отеческому паки взыде престолу, хотяще показати святии, яко воистинну Сын Божий бысть Человек, и совершенный Человек вознесеся Бог, и седе одесную величествия на высоких, Собор сей святых отец тако Его проповеда, и исповеда единосущна, и единочестна Отцу. Сим словом по славном Вознесении, настоящий уставиша праздник, аки собрание толиких отец предызводяще, Сего во плоти вознесшася Бога истинна, и во плоти Человека совершенна проповедающе. Собор же сей бысть при Константине Велицем царе, в двадесятом лете царства его, гонению преставшу. Сей в Риме прежде обладаше, потом же и всеславный Константинь град себе тезоименит создав. В лето от создания мира пять тысящ осмьсот тридесять осмое, яже на Ариа начаша глаголати. Иже Арий бяше убо от Ливии, во Александрию же пришед, и диакон от священномученика Петра Александрийскаго поставлен быв понеже хулити начат на Сына Божия, тварь Сего проповедая, от не сущих же быти, и далече суща от Божественнаго достояния злоупотребительно же премудрости и Слову Божию глаголатися: яко уподобльшася Савеллию злочестивому, единолично, и единоипостасно глаголющу Божество. И овогда убо Отцу бывати, овогда же Сыну, овогда же Духу Святому. Сия убо Ариа хуляща, великий Петр от священства его отлучает, Христа яко Младенца на святем жертвеннице видев, в раздранну облечена ризу и глаголюща, яко Арий раздра ю. Ахилла же, по Петре патриархию приимый Александрийскаго града, на обещаниих паки разрешает Ариа: к сим же поставляет его и пресвитера, и во Александрии учителя предпоставляет. Ахилле же скончавшуся, Александр бывает патриарх, иже Ариа таяжде и горшая хуляща обрет, от Церкве изринув, собором того низложив, якоже глаголет Феодорит: яко и преложна естества Христа глаголаше, и безумную и бездушную восприяти плоть Господу, первый сей отрыгну. Арий убо многих своему злочестию подвед, пишет и усвояет Никомидийскаго Евсевиа, Тирскаго Павлина, Евсевиа же Кесарийскаго, и иных, и на Александра вмещается. Александр же везде по вселенней хулы онаго и низложение послав, многих на месть воздвиже. Церкви убо смущаемей, и многим хотящим христианская приимати, возбраняемым же любопрением учения, Великий Константин везде по вселенней, людскими колесницами и носилы, сущия отцы в Никею собрав, тамо и сам приходит. И отцем убо всем седшим, повелен и сам седе не на царстем престоле, но на умаленнем достояния седалищи. И яже на Ариа глаголанным бывшим, анафеме убо он, и оному смудрствующии вси подлагаются. Слово же Божие от святых отец, единосущное, и единочестное, и собезначальное проповедается Отцу. Излагают же сии веры святый Символ, приведше той даже и до еже, И в Духа Святаго Господа: еже посем, Вторый исполни Собор. Затверди же к сим Первый Собор и Пасхи праздник, когда, и како подобает нам той совершати, и не со иудеи, якоже бяше первее обычно. Излагает же и правил о церковном исправлении двадесять. Святый же веры Символ, Великий, и равноапостольный Константин послежде всех, червлеными затверди писмены. Бяху же архиерей убо святых сих отец двесте тридесять и два. Священников же и диаконов, к сим же и монахов осмьдесять и шесть: всех же триста и осмьнадесять. Знаменитии же сии: Силвестр Римский архиерей. Митрофан Константиня града, болен сый: сии убо быша ту чрез своя местоблюстители. Александр Александрийский, со Афанасием Великим, архидиаконом тогда сущим, и Евстафий Антиохийский, и Макарий Иерусалимский. Оссий Кудрувский епископ. Пафнутий исповедник. Мироточивый Николай, и Спиридон Тримифунтский, иже тамо философа низложив крести, трисолнечное ему показав. Посреде же собора двема к Богу преставльшемася отцема архиереома, Великий Константин в ковчеги их предел святаго собора вложив, и твердо заключив, обрете и от онех запечатан же и подписан неизреченными словесы Божиими. Совершившуся же собору, понеже и Царьград уже созидаемый совершися. Призывает Константин Великий святыя оныя вся мужи иже и обшедше весь град, и молитвовавше и довольно, царствующ быти градовом уставляют, и Матери Слова того возложиша царю повелевшу. И тако святии кийждо отыдоша в домы. Но еще к Богу не отшедшу Великому Константину, с сыном своим Константием скиптры соблюдающу, Арий к царю приходит, глаголя: оставляю вся, и Церкви Божией соединитися хощу. Написав убо своя хулы обеси на выи, и аки бы Собору повинуяся, во оно рукою ударяя, сим глаголаше повиноватися: и убо царь во общение прияти Ариа патриарху Константиня града повелевает. Бяше же тогда по Митрофане Александр, иже злонравие ведый мужа, не веруяй бяше, и моляшеся Богу явити ему, аще по воли Его Арий приобщится. Егда же время прииде, в неже подобаше сослужити ему теплейший бывает в молитве. Арий же к церкви грядый, и негде близ столпа торговнаго, расторгшуся его чреву, в народное подтроние входит, и тамо разседеся, все внутреннее здание изрыгает долу, Иудино разседание подъем, о равнем предательстве Слова, и Божияго Сына Отча Существа оттерзая, растерзается сам, и мертв обретен быв: и тако Божия Церковь от онаго пагубы изменися. Святых трех сот и осминадесяти богоносных отец молитвами, Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Песнь 7.
Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси Боже отец наших.
Рыдающее во страсти Твоей солнце, во мрак облечеся, и во дни по всей Владыко земли свет померче, вопия: благословен еси Боже отец наших.
Облекошася Христе, схождением Твоим во свет преисподняя, праотец же веселия исполнен явився, ликовствуя взыграше, вопия: благословен еси Боже отец наших.
Троичен:
Царствующее и всеми владящее Естество Триипостасное, благости и безмерныя пучины свет поюще, возопиим вернии: благословен еси Боже отец наших.
Иный.
Ирмос: В пещи огненней:
На облацех света вознесыйся, и спасый мир, благословен Бог отец наших.
На раму Христе, заблуждшее взем естество, вознесся Богу и Отцу привел еси.
Возшедый в плоти к безплотному Отцу, благословен Бог отец наших.
Умерщвленное наше грехом естество взем, Твоему свойственному Отцу Спасе, привел еси.
Иный.
Ирмос: Росодательну:
Победисте неистовству тезоименитаго Ариа, неистовствовавшаго люте, и глаголавшаго на высоту неправедная. Божию бо Сыну отречеся вопити: благословен еси Боже отец наших. [Дважды.]
Сына громова подражающе чуднии, Слова Отцу собезначальна и единопрестольна, огнезрачными усты вашими всех научисте вопити: благословен еси Боже отец наших. [Дважды.]
Слава:
Яко крилатии, Слову помогшии, приидосте богоблаженнии, от конец бо вселенныя собра вас Дух Святый вопити: благословен еси Боже отец наших.
И ныне: Богородичен:
Юноши три пещь не опали, Рождество прообразующия Твое: Божественный бо огнь Тебе не опалив, вселися в Тя, и всех просвети вопити: благословенна еси Бога плотию порождшая.
Катавасиа: Согласная возшуме органская:
Песнь 8.
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся во твориши Христе, токмо еже хотети, Тя превозносим во вся веки.
Иудейския древле пророкоубийцы люди, богоубийцы зависть ныне содела, Тебе на Крест вознесшия, Слове Божий: Егоже превозносим во вся веки.
Небесных круг не оставил еси, и во ад сошед, всего совоздвигл еси Христе, лежащаго во гнои человека. Темже Тя поем во вся веки.
Богородичен:
От Света светодавца Слова зачала еси, и рождши несказанно Пресущественнаго: Дух бо в Тя Дево Божественный вселися. Темже Тя поем во вся веки.
Ин.
Ирмос: Из Отца прежде век:
Во двою существу возлетевшаго Жизнодавца Христа на небеса со славою, и Отцу соседяща, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.
От работы идольския тварь избавившаго, и представившаго ту свободну Своему Отцу, Тебе Спасе поем, и Тебе превозносим во вся веки.
Своим схождением низложившаго супостата, и Своим возшествием вознесшаго человеки, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.
Богородичен:
Херувимов превышшая явилася еси Богородице Чистая, во чреве Твоем сими носимаго носившая: Егоже с безплотными человецы славословим во вся веки.
Ин.
Ирмос: Из пламене преподобным:
Просветившеся лучами Твоего Божества блазии Твои пастырие, Тебе исповедаша бытию Содетеля всех и Господа: Егоже превозносим во вся веки. [Дважды.]
Лик пастырей приснопамятный собрався, богомудренно Троицу несозданную ныне богословя, всех учит вопити: Тя превозносим во вся веки. [Дважды.]
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Священноначальницы, пастырие достославнии, Христову Церковь просвещают, иный инуду сию освещающе, и превозносяще во вся веки.
Богородичен:
Тайно во образех предвидеша Тебе пророцы вси, Слово рождшую, плоть бо из Тебе вземый Сей пройде сугуб: Егоже превозносим во вся веки.
Таже, Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки.
Катавасиа: Разрешает узы:
Поем, Честнейшую:
Песнь 9.
Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати: Тобою бо Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.
Страстем непричастен Ты пребыл еси Слове Божий, плотию приобщився страстем: но решиши от страстей человека, страстем быв страсть Спасе наш, един бо еси безстрастен и всесилен.
Тлю смертную прием, и тления соблюл еси тело Твое невкусно: Твоя же животворящая и Божественная Владыко душа, во аде не оставлена бысть, но якоже от сна воскрес, нас совоздвигл еси.
Троичен:
Бога Отца, Сына собезначальна, вси человецы устнами убо чистыми славим: неизреченную же и преславную Духа Всесвятаго силу почитаем: едина бо есть всесильная Троица неразлучная.
Ин.
Ирмос: Тя паче ума и словесе, Матерь Божию:
Тебе Избавителя мира Христа Бога, апостоли видяще Божественно возвышаема, со страхом играюще величаху.
Твою обожившуюся плоть зряще Христе, на высоте ангели, друг ко другу глаголаху: воистинну Сей есть Бог наш.
Тебе безплотных чинове Христе Боже, на облацех вземлема видяще взываху: славы Царю врата возмите.
Богородичен:
Радуйся Богородице, Мати Христа Бога, Егоже родила еси, днесь от земли возносима, со апостолы зрящи возвеличала еси.
Ин.
Ирмос: Бога человеком:
Обрет вы споборники собра, державною силою вооружив Духа, Отцу собезначальное, и сопрестольное Слово, прежде век сущее: Егоже ныне всесвященнии, с небесными воинствы присно славите. [Дважды.]
Пажить Ариеву лютыя ереси, яко врачеве душам же и телесем устависте, священный веры Символ всем изложивше, иже ныне держаще, память вашу священнодетелие присно славим. [Дважды.]
Слава:
Яко свет сый Христе пречистый, от страстей мглы душу мою очисти, молитвами Владыко Твоих служителей, ныне Тебе проповедавших безначальна, несозданна, Зиждителя же всех и Бога, и Отцу собезначальна.
И ныне: Богородичен:
Мертвым воскресение ныне даровася Твоим неизреченным и неизглаголанным Рождеством, Богородице Владычице: жизнь бо из Тебе плотию обложена всем возсия, и смерти неусклабное яве разруши.
Катавасиа: Радуйся Царице:
Свят Господь Бог наш. [Трижды.]
Ексапостиларий воскресен:
Тивериадское море с детьми Зеведеовыми, Нафанаила с Петром же, и с другима двема древле, и Фому имяше на лове, иже Христовым повелением одесную ввергше, множество извлекоша рыб: Егоже Петр познав, к Нему бродяше, имже третие явлейся, и хлеб показа, и рыбу на углех.
Слава: отцев.
Подобен: Жены услышите:
Отец божественных днесь память празднующе, моленьми тех молим Всещедре: всякаго вреда ересей избави люди Твоя Господи, и вся сподоби, Отца Слова славити, и Всесвятаго Духа.
И ныне: Вознесения:
Учеником зрящим Тя, вознеслся еси Христе ко Отцу соседя, ангели предтекуще зовяху: возмите врата, возмите, Царь бо взыде к начальному Свету славы.
На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны, 4: И святым отцем, 4.
Стихиры воскресны, глас 6:
Крест Твой Господи, жизнь и воскресение людем Твоим есть, и нань надеющеся, Тебе воскресшаго Бога нашего поем: помилуй нас.
Погребение Твое Владыко, рай отверзе человеческому роду, и от тли избавльшеся, Тебе воскресшаго Бога нашего поем: помилуй нас.
Со Отцем и Духом Христа воспоим воскресшаго из мертвых, и к Нему возопиим: Ты еси жизнь наша и воскресение, помилуй нас.
Тридневен воскресл еси Христе из гроба, якоже есть писано, совоздвигнувый праотца нашего: темже Тя и славит род человеческий, и поет Твое Воскресение.
Ины стихиры святых отец, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Все собравше душевное художество, и Божественным Духом сразсмотривше, небесный и честный Символ веры, честнии отцы богописанне начерташа: в немже явственнейше Рождшему собезначальнаго Слова научают, и всеистинно единосущнаго, апостольским последующе проявленно учением, благославнии и пребогатии истинно, и богомудрии.
Все приемше умное сияние Святаго Духа, преестественнейшее благословие, краткими глаголы, и многим разумом богодухновенно провещаша: яко Христовы проповедницы, евангельских предстателие учений блаженнии, и благочестивых преданий, свыше приемше сих откровение яве, и просвещшеся, изложиша веру богонаученную.
Стих: Благословен еси Господи Боже отец наших:
Все собравше пастырское искусство, и ярость подвигше ныне праведнейшую, отмстительне тяжкия отгнаша и пагубныя волки, пращею Духа извергше от церковнаго исполнения, падшия яко к смерти, и яко неисцельно недуговавшия божественнии пастырие, и яко раби истиннейшии Христовы, и божественнаго проповедания таинницы священнейшии.
Стих: Соберите Ему преподобныя Его:
И паки 1-ю стихиру: Все собравше душевное:
Слава: глас 8:
Святых отцев лик, от конец вселенныя стекшийся, Отца и Сына и Духа Святаго, едино Существо научиша и Естество, и тайну богословия ясно предаша Церкви: ихже похваляюще верою ублажим, глаголюще: о божественный полче, богоглаголивии оружницы ополчения Господня, звезды многосветлыя мысленныя тверди, таинственнаго Сиона необоримии столпи, миродохновеннии цвети райстии, всезлатая уста Слова, Никейская похвало, вселенныя украшение, прилежно молитеся о душах наших.
И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево:
Славословие великое. Тропарь воскресен точию. Ектении и отпуст. И исхождение в притвор.
Слава, и ныне:
Стихира евангельская, глас 6:
По еже во ад сошествии, и еже из мертвых воскресении, скорбяще якоже достояше, о разлучении Твоем Христе, ученицы на делание обратишася, и паки корабля и мрежи, и лова нигдеже. Но Ты Спасе, явився яко Владыка всех, одесную мрежи повелеваеши воврещи, и бысть слово дело вскоре. И множество рыб многое, и вечеря странная готова на земли: еяже причастившимся тогда Твоим учеником, и нас ныне мысленно сподоби насладитися, Человеколюбче Господи.
И поучение Студитово, и час первый. На 1-м часе тропарь воскресен. Слава: праздника: И ныне: Богородичен часов. По Трисвятом кондак праздника. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава: отцев. И ныне: Богородичен часов. По Трисвятом кондак отцев. Таже и на прочих часех, тропарь и кондак праздника, и отцев, глаголем пременяюще.
На Литургии
блаженна гласа. Глас 6:
Помяни мя Боже Спасе мой, егда приидеши во Царствии Твоем: и спаси мя, яко един Человеколюбец.
Древом Адама прельстившагося, древом Крестным паки спасл еси, и разбойника вопиюща: помяни мя Господи во Царствии Твоем.
Адова врата и вереи сокрушивый Жизнодавче, воскресил еси вся Спасе, вопиющия: слава востанию Твоему.
Помяни мя, Иже смерть пленивый погребением Твоим, и Воскресением Твоим радости вся исполнивый, яко Благоутробен.
И праздника песнь 4-я, на 4: и отцев песнь 6-я, на 4. По входе глаголем тропарь воскресен: таже Вознесения, и отцев. Слава: кондак отцев. И ныне: Вознесения.
Вместо прокимна песнь отцев, глас 4: Благословен еси Господи Боже отец наших: и хвально и прославлено имя Твое во веки. Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам:
Апостол в Деяниих, зачало 44. [Деян. 20, 16 – 18, 28 – 36.]
Суди Павел мимо ити Ефес, яко да не будет ему закоснети во Асии, тщашебося, аще возможно будет, в день Пятьдесятный быти во Иерусалиме. |
Павлу рассудилось миновать Ефес, чтобы не замедлить ему в Асии; потому что он поспешал, если можно, в день Пятидесятницы быть в Иерусалиме. |
От Милита же послав во Ефес, призва пресвитеры церковныя, |
Из Милита же послав в Ефес, он призвал пресвитеров церкви, |
И якоже приидоша к нему, рече к ним: вы весте, яко от перваго дне, отнелиже приидох во Асию, како с вами все время бых, |
И, когда они пришли к нему, он сказал им: вы знаете, как я с первого дня, в который пришел в Асию, все время был с вами, |
Внимайте убо себе и всему стаду, в немже вас Дух Святый постави епископы, пасти Церковь Господа и Бога, юже стяжа Кровию Своею. |
Итак внимайте себе и всему стаду, в котором Дух Святый поставил вас блюстителями, пасти Церковь Господа и Бога, которую Он приобрел Себе Кровию Своею. |
Аз бо вем сие, яко по отшествии моем внидут волцы тяжцы в вас, не щадящии стада: |
Ибо я знаю, что, по отшествии моем, войдут к вам лютые волки, не щадящие стада; |
И от вас самех востанут мужие глаголющии развращеная, еже отторгати ученики вслед себе. |
И из вас самих восстанут люди, которые будут говорить превратно, дабы увлечь учеников за собою. |
Сего ради бдите, поминающе, яко три лета нощь и день не престаях уча со слезами единаго когождо вас. |
Посему бодрствуйте, памятуя, что я три года день и ночь непрестанно со слезами учил каждого из вас. |
И ныне предаю вас, братие, Богови и слову благодати Его, могущему наздати и дати вам наследие во освященных всех. |
И ныне предаю вас, братия, Богу и слову благодати Его, могущему назидать вас более и дать вам наследие со всеми освященными. |
Сребра или злата или риз ни единаго возжелах: |
Ни серебра, ни золота, ни одежды я ни от кого не пожелал: |
Сами весте, яко требованию моему и сущим со мною послужисте руце мои сии. |
Сами знаете, что нуждам моим и нуждам бывших при мне послужили руки мои сии. |
Вся сказах вам, яко тако труждающимся подобает заступати немощныя, поминати же слово Господа Иисуса, яко Сам рече: блаженнее есть паче даяти, нежели приимати. |
Во всем показал я вам, что, так трудясь, надобно поддерживать слабых и памятовать слова Господа Иисуса, ибо Он Сам сказал: "блаженнее давать, нежели принимать". |
И сия рек, преклонь колена своя, со всеми ими помолися. |
Сказав это, он преклонил колени свои и со всеми ими помолился. |
Аллилуиа, глас 1: Бог богов Господь глагола, и призва землю от восток солнца до запад. Стих: Соберите Ему преподобныя Его, завещающия завет Его о жертвах.
Евангелие от Иоанна, зачало 56. [Ин. 17, 1 – 13.]
Возвед Иисус очи Свои на небо и рече: Отче, прииде час: прослави Сына Твоего, да и Сын Твой прославит Тя: |
Иисус возвел очи Свои на небо и сказал: Отче! пришел час, прославь Сына Твоего, да и Сын Твой прославит Тебя, |
Якоже дал еси Ему власть всякия плоти, да всяко, еже дал еси Ему, даст им живот вечный: |
Так как Ты дал Ему власть над всякою плотью, да всему, что Ты дал Ему, даст Он жизнь вечную. |
Се же есть живот вечный, да знают Тебе единаго истиннаго Бога, и Егоже послал еси Иисус Христа. |
Сия же есть жизнь вечная, да знают Тебя, единого истинного Бога, и посланного Тобою Иисуса Христа. |
Аз прославих Тя на земли, дело соверших, еже дал еси Мне да сотворю: |
Я прославил Тебя на земле, совершил дело, которое Ты поручил Мне исполнить. |
И ныне прослави Мя Ты, Отче, у Тебе Самого славою, юже имех у Тебе прежде мир не бысть. |
И ныне прославь Меня Ты, Отче, у Тебя Самого славою, которую Я имел у Тебя прежде бытия мира. |
Явих имя Твое человеком, ихже дал еси Мне от мира: Твои беша, и Мне их дал еси, и слово Твое сохраниша: |
Я открыл имя Твое человекам, которых Ты дал Мне от мира; они были Твои, и Ты дал их Мне, и они сохранили слово Твое. |
Ныне разумеша, яко вся, елика дал еси Мне, от Тебе суть: |
Ныне уразумели они, что все, что Ты дал Мне, от Тебя есть, |
Яко глаголы, ихже дал еси Мне, дах им, и тии прияша, и разумеша воистинну, яко от Тебе изыдох, и вероваша, яко Ты Мя послал еси. |
Ибо слова, которые Ты дал Мне, Я передал им, и они приняли, и уразумели истинно, что Я исшел от Тебя, и уверовали, что Ты послал Меня. |
Аз о сих молю: не о (всем) мире молю, но о тех, ихже дал еси Мне, яко Твои суть: |
Я о них молю: не о всем мире молю, но о тех, которых Ты дал Мне, потому что они Твои. |
И Моя вся Твоя суть, и Твоя Моя: и прославихся в них: |
И все Мое Твое, и Твое Мое; и Я прославился в них. |
И ктому несмь в мире, и сии в мире суть, и Аз к Тебе гряду. Отче Святый, соблюди их во имя Твое, ихже дал еси Мне, да будут едино, якоже (и) Мы. |
Я уже не в мире, но они в мире, а Я к Тебе иду. Отче Святый! соблюди их во имя Твое, тех, которых Ты Мне дал, чтобы они были едино, как и Мы. |
Егда бех с ними в мире, Аз соблюдах их во имя Твое: ихже дал еси Мне, сохраних, и никтоже от них погибе, токмо сын погибельный, да сбудется Писание: |
Когда Я был с ними в мире, Я соблюдал их во имя Твое; тех, которых Ты дал Мне, Я сохранил, и никто из них не погиб, кроме сына погибели, да сбудется Писание. |
Ныне же к Тебе гряду, и сия глаголю в мире, да имут радость Мою исполнену в себе. |
Ныне же к Тебе иду, и сие говорю в мире, чтобы они имели в себе радость Мою совершенную. |
Причастный: Хвалите Господа с небес: Другий: Радуйтеся: Аллилуиа, трижды.
Источник: http://pravoslavnyi.narod.ru