В четверг вечером совершается утреня Великого Пятка с чтением 12-ти Евангелий Святых Страстей Господа нашего Иисуса Христа.
Литургия св. Василия Великого.
Некоторые особенности богослужения
В этот день в богослужении воспоминаются четыре важнейших
события из жизни Христа Спасителя: Тайная Вечеря, на
которой Господь установил новозаветное таинство св.
Евхаристии; омовение ног ученикам в знак глубокого
смирения и любви к ним; молитва в саду Гефсиманском и
предательство Иисуса Христа Иудою на страдания и смерть.
Накануне, в среду вечером совершается малое повечерие и
утреня с 1-м часом.
После Аллилуиа и стихов обычных постовых трижды
поется особым напевом тропарь Егда славнии
ученицы.
Кафизм нет. Тотчас после тропаря – возглас диакона:
И о сподобитися нам, и читается Евангелие
После 50-го псалма сразу поется канон одного из лучших
православных гимнографов св. Косьмы
МаиумскогоСеченое
сечется с припевом к тропарям
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. В этом
каноне тема установления Таинства Евхаристии
раскрывается через ветхозаветный образ Премудрости,
созывающей всех на трапезу. Вторая тема канона -
умовение ног Тем, Который сотворил "езера и
источники моря". И, конечно, в каноне
продолжается тема предательства Иуды и последних
наставлений Господа Своим ученикам.
Честнейшую не поем, но поем ирмос 9-й песни.
Диакон запевает перед иконой Божией Матери начальные слова
ирмоса: Странствия Владычня, а хор продолжает:
и безсмертныя трапезы....
По 9-й песни 3-жды поется ексапостиларий Чертог Твой - тот же, что пелся в
первые три дня Страстной седмицы. Эти слова четыре
дня подряд трижды звучали на каждой утрене, готовя
нас к богослужению Великого Четверга, к участию в
Тайной Вечере.
Особенностью 1-го часа является чтение
после Богородична часа паремии из книги пророка Иеремии, в
которой изображается кротость Божественного Страдальца и
злоба Его врагов. Чтение паремии предваряется и
заключается пением прокимнов: тропарь пророчества,
прокимен, паремия и еще один
прокимен.
К часам присоединяются изобразительные,
после которых служится Литургия свт. Василия
Великого,соединенная с вечерней.
Литургия
Великого Четверга - это одна из тех Литургий, на которых
нет Херувимской песни. Вместо нее в этот
день трижды поется Вечери Твоея
тайныя - дважды до
перенесения Святых Даров, третий раз - после
перенесения Даров.
Вместо причастного стиха и стиха: Тело Христово
приимите (при причащении народа), и вместо: Да
исполнятся уста наша также поется песнь:
Вечери Твоея
тайныя, в которой содержится обличение Иуды
и исповедание благоразумного разбойника.
После заамвонной молитвы в кафедральных соборах в этот
день совершается Чин омовения ног.
В Великий Четверг совершается также
Мироварение и освящение мира, его
совершает Патриарх после Великого входа.
Четверг Страстной седмицы Великого поста. Утреннее
богослужение. Воспоминание Тайной Вечери. Вечерня с
Литургией Василия Великого. Хор Сретенского монастыря.
Запись 2010г.
Скачать
(MP3 файл. Продолжительность 100:57 мин. Размер 48.5 Mb)
Вечернее богослужение. Воспоминание Святых спасительных
Страстей Господа нашего Иисуса Христа. Утреня с чтением
12-ти Страстных Евангелий. Хор Сретенского монастыря.
Скачать
(MP3 файл. Продолжительность 182:41 мин. Размер 87.7 Mb)
Молитвы
Тропарь святителя Иннокентия, митрополита Московского
глас 1
Во вся страны полунощныя изыде вещание твое,/ яко приемшия слово твое,/ ихже боголепно научил еси,/ неведущия Христа светом Евангелия просветил еси,/ человеческия обычаи украсил еси,/ Российская похвало, святителю отче наш Иннокентие,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
Ин тропарь святителя Иннокентия, митрополита Московского
глас 3
Первый учитель прежде темным языческим племенам,/ первый возвеститель им пути спасительнаго,/ апостольски потрудивыйся в просвещении Сибири и Америки,/ святителю отче наш Иннокентие,/ Владыку всех моли/ мир вселенней даровати/ и душам нашим велию милость.
Кондак святителя Иннокентия, митрополита Московского
глас 4
Истинный и наложный учитель был еси:/ заповеданная бо Господам сам сотворив,/ имже учил еси и наказал еси ко благочестию приходящая чада,/ неверныя вразумлял еси познати веру истинную,/ просвещая их святым Крещением./ Сего ради со апостолы радуешися,/ приемля почесть благовестника Христова.
Тропарь святителя Ионы, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 3
Ярем Господень измлада восприим,/ и Того стопам невозвратным желанием последовал еси,/ и освященнаго подвига достигл,/ святительства паству приим и чудес от Бога дары прият,/ с верою приходящим к раце мощей твоих/ подавши различным недугом исцеление неоскудно,/ отче наш Ионо, святителю Христов,/ моли Христа Бога даровати нам велию милость.
Тропарь святителя Ионы, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 4
От юности твоей весь сам себе Господеви возложив,/ в молитвах, и трудех, и в постех образ быв добродетели,/ отонудуже видев Бог твое благое произволение,/ архиерея тя и пастыря Церкви Своей устрояет./ Темже и по преставлении честное тело твое цело и нетленно соблюдеся,/ Ионо святителю,/ моли Христа Бога да спасет души наша.
Ин тропарь святителя Ионы, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 3
Божественною благодатию просветився/ и по смерти показуя светлость жития твоего,/ источаеши мирови благоухания,/ притекающим к раце мощей твоих,/ и народи Московстии наставил еси ко свету богоразумия,/ Ионо, отче наш,/ моли Христа Бога/ даровати нам велию милость.
Кондак святителя Ионы, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 8
Желанием духовным постническое житие совершив/ и святительства паству приим,/ чистоты ради телесный и тело твое Владыка Христос соблюде нетленно/ и Петру чудотворцу наследника тя содела,/ и того нраву последовал еси,/ и учителя тя Христос Своему стаду дарова,/ идеже лежат целебныя мощи твоя,/ благоухают, яко от кадила благовонна,/ и подают исцеления немощным, верою приходящим,/ святителю Ионо, моли Христа Бога непрестанно о всех нас.
Кондак святителя Ионы, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 8
Яко от младенства Господеви поработив себе, мудре,/ постом и бдением тело твое удручая,/ темже сосуд чист и дом Духу Пресвятому явился еси./ Сего ради и Церкви Своей тебе архиерея и пастыря устрояет,/ юже добре упас, ко Господу отходиши, Егоже возлюбил еси./ Тем молим тя: поминай нас, верою чтущих святую память твою, да вси зовем ти:/ радуйся, отче Ионо, святителю всечестный.
Тропарь священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глае 4
Изволением Божественнаго разума/ вперив ум свой в Небесныя обители/ и равно Ангелом житие пожив на земли,/ сего ради мучения красоты венец на своем версе утвердив,/ священномучениче Ипатие,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
Тропарь священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 4
Изволением Божественнаго разума/ вперив ум свой в Небесныя обители/ и равно Ангелом житие пожив на земли,/ сего ради мучения красоты венец на своем версе утвердив,/ священномучениче Ипатие,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
Ин тропарь священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 3
В прекрасном Церкве апостольския вертограде/ из юна возраста всесильною десницею Божиею насадился еси,/ Богоблаженне отче Ипатие,/ и в ней, яко верен первосвященник,/ верно Богоначальное и Всетворящее Троическое Единство/ проповедал еси во Вселенском Собрании,/ Духа же Святаго в добродетелех исполнен быв,/ велия чудеса сотворив,/ мучением за веру Христову скончався,/ пришел еси в Небесный град,/ идеже Триипостаснаго Бога зря,/ моли о чествующих тя,/ да в Горнем Иерусалиме со святыми жити сподобимся.
Ин тропарь священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 4
Боговидное досточудных добродетелей зерцало,/ Богоправимое Православный веры правило/ и утверждение Церкве Христовы,/ за нюже и страдал еси, всечудне отче Ипатие,/ чудесы, Богодарованными тебе, весь мир удивив,/ душеспасительныя пользы сотворил еси,/ и ныне верно призывающим тя во всяких бедах и напастех/ испроси нам у Господа Бога/ помощь и спасение вечное душам.
Кондак священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 2
Римскому отечеству светильник,/ Богозарными лучами концы светя,/ ныне просвети твое празднество поющия, Ипатие,/ прося свыше мира и грехов оставления,/ молитвами защити ны, Ипатие многострадально.
Ин кондак священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 2
Обитель Триипостаснаго Божества,/ достоблаженне отче Ипатие, быв,/ во вселенную Всетворца Бога воскликнул еси./ Благодарственне же чудодействуя,/ вшел еси в Небесный обители,/ тамо моли Всесвятую Троицу, молим тя,/ исцелити телеса и души наша/ в Богосозданную нашу красоту.
Ин кондак священномученика Ипатия, епископа Гангрского
глас 4
О всеблаженный чудотворче Ипатие,/ предстояй в Небесех Всетворящей Божественней Троице,/ с лики Горними богоприятне и всерадостне возносиши хвалы./ Приими от нас сие тебе хвалорадостнословие./ И моли Господа избавити ны от всяких грехов, напастей же и болезней/ и даровати Царствие Небесное всюду поющим:/ аллилуйя.
Тропарь преподобного Ипатия целебника, Печерского, в Дальних пещерах
глас 1
Безначальнаго онаго и тихаго места,/ идеже несть печали, ни воздыхания,/ достигнути, преподобне, желая,/ не дал еси себе зде покоя нимало,/ но присно день и нощь в делех всяких/ и жестоком житии трудолюбно подвизаяся, пребываеши,/ тем желаемого получил уже, Ипатие,/ молися о душах наших.
Кондак преподобного Ипатия целебника, Печерского, в Дальних пещерах
глас 3
Труды ко трудом выну ради Господа прилагая,/ никогдаже обрелся еси празден, Ипатие./ Темже и в лепоту трудолюбив наречеся,/ звание приемь от дел.