Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(1 Пет. 4, 1-11; Мк. 12, 28-37). Один законник спрашивал Господа: "какая первая из всех заповедей?" Господь ответил: "возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душою твоею, и всем разумением твоим, и всею крепостию твоею: вот первая заповедь. Вторая подобная ей: возлюби ближнего твоего, как самого себя. Иной большей этих заповеди нет". И это идет к дополнению изображения сокровенного сердца человека. Священие Господа есть дух его, а любовь душа, прочие же все добродетели разные члены его то рука, то нога, то глаз, то ухо, то язык. Напоминание об этом очень благопотребно, потому что иногда случается, что, считая доброделание окончательными добродетелями, думают с ним одним обойтись, и о Господе не помышляя, и о любви забывая. Доброделание такое, без веры и желания Богу угодить, не свято бывает, как дом не освященный или комната без иконы; не имея же любви, оно подобно зданию, наполненному изваяниями безжизненными, и кроме того отдающемуся затхлостью и плесенью. Обращай на это внимание всякий и, взявшись созидать в себе нового человека, старайся поставить его перед Господом, не имеющим никакого порока.
Молитвы
Тропарь преподобного Геннадия Костромского и Любимоградского
глас 4
Яко пустыннолюбивая горлица, / от суетнаго и многомятежнаго мира в пустыню удалився, / чистотою и говением, молитвами и труждением / прославил еси Бога в душе и телеси своем. / И тако благочестно пожив, / явился еси, преподобне Геннадие, пустыни Любимоградския украшение, / иноком честнаго жития образ / и теплый молитвенник за всех, / притекающих к тебе с верою.
Кондак преподобного Геннадия Костромского и Любимоградского
глас 3
Молитвою и постом, труждением и терпением/ умертвивый всякое плоти мудрование,/ чистоты сосуд благолепен,/ Божественных даров и чудес причастник,/ иноком же доблий наставник был еси,/ сподвизаяся блаженному Корнилию, отче Богомудре./ Сего ради вопием:/ молися ко Господу,/ да молитвами твоими дарует мир и спасение душам нашим.
Тропарь священномученика Климента, епископа Анкирского
глас 4
Лоза преподобства и стебль страдальчества,/ цвет священнейший и плод Богоданный,/ верным, всесвященне, присноцветущ, даровался еси,/ но яко мучеников сострадалец/ и священноначальников сопрестольник,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
Кондак священномученика Климента, епископа Анкирского
глас 4
Лозы был еси честная розга Христова,/ многострадальне Клименте всехвальне, явлься,/ со страждущими же взывал еси:/ Ты мучеников, Христе, светлое радование.
Ин кондак священномученика Климента, епископа Анкирского
глас 4
Сад благоцветущ израсте во отечествии своем,/ красен плод прозябе по вселенней во время страданий твоих,/ темже память твою чтим, преподобне Клименте./ Сего ради источаеши миро, веселящее души наша.
Архиерейское украшение,/ Великому Новуграду Богодухновенное удобрение,/ сущия бо в нем люди на пажитех живоноснаго закона Господня упасл еси,/ и сего ради в лице святых водворятися сподобися,/ и святую твою память многими леты сотвори неоскверненну,/ в нейже, тя почитающе,— радуйся,— от души вопием ти,/ святителю отче Феоктисте,/ Великому Новуграду похвала и утверждение.
Тропарь Собора Костромских святых
глас 4
Днесь град Кострома вельми вами хвалится:/ в пределех бо земли Костромския,/ яко звезды светозарныя, возсиявше,/ чудесы своими вся озарили есте/ и ныне молитеся ко Господу, отцы преблаженнии, Геннадие, Паисие, Авраамие,/ Иакове, Макарие и Пахомие, со инеми многими нашего края Небесными покровителями/ за град Кострому и всяк град, и страну, и люди,/ верою и любовию вас почитающия,/ и о спасении душ наших.
Кондак Собора Костромских святых
глас 8
Костромского края благочестия подвижники и за грады и веси страны Российския теплыя предстатели явистеся,/ отцы преблаженнии, Христа Бога молите о нас,/ священный ваш собор почитающих/ и с любовию вопиющих:/ радуйтеся, отцы предивнии, Костромского края и всея России похвале и утверждение.