Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
"Падению предшествует надменность" (злопомышление) (Прит. 16, 18). Стало быть не допускай мыслей злых, и не будет падений. Между тем, о чем больше всего небрегут? О мыслях. Им позволяют бурлить сколько и как угодно, и думать не думают когда-нибудь укрощать их, или направлять к разумным занятиям. А между тем, в этой суматохе внутренней подходит враг, влагает зло в сердце, обольщает его и склоняет на это зло. И человек, сам того не замечая, является готовым на зло. Остается ему или исполнять скованное сердцем зло, или бороться. Но то наше горе, что за последнее никто почти не берется, а все, как связанные, ведутся на зло.
Некоторые особенности богослужения
В четверг 5-й седмицы на утрени (в среду вечером)
прочитывается весь Великого канона прп. Андрея
Критского, который читался по
частям в первые четыре дня 1-й седмицы, а также
читается Житие преподобной Марии Египетской (память ее
1 апреля по старому стилю), представляющее образец
истинного покаяния, борьбы с грехом и пример
неизреченного милосердия Божия. Мария Египетская из
бездны порока взошла путем покаяния на такую высоту
совершенства и святости, что уподобилась бесплотным
Ангелам.
Житие преп. Марии составил св. Софроний, патриарх
Иерусалимский, а св. Андрей Критский, посланный
Иерусалимским патриархом Феодором на VI Вселенский Собор
(692 г.), представил это Житие вместе со своим каноном.
Чтение канона св. Андрея и Жития Марии Египетской в
четверг 5-й седмицы совершается Церковью со времени VI
Вселенского Собора.
В среду 5-й седмицы на вечерне (относящейся к четвергу),
кроме обычных стихир на Господи воззвах, читаются
еще 24 покаянные стихиры
(творение св. Андрея Критского), имеющие одно
окончание: Господи, прежде даже до конца не
погибну, спаси мя, которое поется хором.
В четверг по случаю чтения Великого канона совершается
литургия Преждеосвященных Даров и бывает звон в
«красныя», т. е. не великопостный.
Яко великаго молитвенника за землю нашу / и утешителя теплаго притекающих к тебе, / ублажаем тя, вторый русский отче Серафиме, / вся бо яже в мире красная оставил еси, / всем сердцем устремился еси к чертогам сладчайшаго Христа / и в годину лютых гонений образ кротости и смирения всем был еси: / не престай и ныне молитися за ны, / да в терпении обрящем путь покаяния / и с тобою выну славим Пресвятую Троицу.
Ин тропарь преподобного Серафима Вырицкого
глас 8
Крест приим свой, преподобне, радуяся, / нераздельным помыслом последовал еси Христу, / был купец еси воистину преславный, / яко не земное, но небесное сокровище стяжа / сего ради спасеся тобою мнози чада твоя, ихже возлюбил еси. / И ныне, отче наш Серафиме, молися / покаяние нам даровати и в разум истины приити.
Ин тропарь преподобного Серафима Вырицкого
глас 3
Купец велик соделался еси, / преподобне отче Серафиме, / сый в мире, к многому богатству тленному / ты николиже сердца прилагал еси, / послушник истинен / и добродетелей подвижник, / егда же, вся оставль, / на крест монашества восшел еси, / дары Святаго Духа многи тебе дашася / и яко единаго от древних тя явиша / пророка, старца, / чудотворца и молитвенника, / столпа подвижником, спасения вождя. / Сего ради молим тя: / и нас премудро ко спасению управи.
Ин тропарь преподобного Серафима Вырицкого
глас 4
Яко пресветлая звезда Российския земли, / возсиял еси в веси Вырицстей, преподобне Серафиме, / и, силою Святаго Духа наставляем, / светом чудес твоих страну нашу озарил еси духовно. / Темже и мы, притекающе ко гробу твоему, / умильно глаголем: / моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак преподобного Серафима Вырицкого
глас 5
Подражая богоносному угоднику Саровскому, / Духа Святаго благодать обильно стяжал еси: / Александро-Невския лавры крине благоуханный, / Вырицкия веси похвало, / сего ради и мы тебе зовем: / радуйся, преподобне Серафиме, / милостивый наш предстателю пред Господем.
Ин кондак преподобного Серафима Вырицкого
глас 5
Уподобился еси древним отцем / и подвигом добрым подвизался еси, / благодатию Христовою просветився, / от Негоже прием дарования чудес, / недугующих исцеляти, / печальных и скорбящих утешати, / обидимых и гонимых защищати / и всем в нуждах сущим отраду / и скорое избавление подавати. / Сего ради, яко великаго чудотворца чтуще, / молим тя, чада твоя, преподобне Серафиме: / от всех бед избави нас молитвами твоими.
Ин кондак преподобного Серафима Вырицкого
глас 3
Возрадуйся паки, граде святаго Петра, / и малая весе Вырица, возвеличися, / се бо светильник веры в тебе просиявает, / всеисцеляющий бальзам нам источается, / новоявленный бо великий чудотворец, / любве и покаяния наставник, / пророк и старец, / новый преподобный Серафим в тебе является.