Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Лк. 6, 46-7, 1). "Что вы зовете Меня: Господи! Господи! и не делаете того, что Я говорю?" Отчего зовут Господом, а не творят воли Господней, отчего, то есть делами, не признают господства Его? Оттого, что только языком так зовут, а не сердцем. Когда бы сердце произносило: "Господи, Ты мой Господь", тогда в нем пребывала бы и полная готовность повиноваться тому, кого исповедуют своим Господом. А так как этого нет, то дела идут врозь с языком, а дела всегда таковы, каково сердце. Что же, стало быть нечего и взывать: "Господи, Господи"? Нет, не то. А надобно к внешнему слову приложить слово внутреннее, - чувство и расположение сердца. Сядь и размысли о Господе и о себе самом: что Господь и что ты такое; что Господь для тебя сделал и делает, зачем живешь и до чего доживешь. . . Тотчас дойдешь до убеждения, что иначе нельзя, как исполнять волю Господа всю неуклонно; другого нет нам пути. Убеждение это родит готовность делом исполнить то, что говорится словом: Господь. При такой готовности возбудится потребность помощи свыше, а от ней молитва: "Господи, Господи! помоги и даруй силы ходить в воле Твоей". И будет взывание ко Господу приятное для Господа.
Яко светильник всесветел явился еси во острове Псковскаго езера, / преподобне отче наш Досифее. / Ты бо крест Христов от юности своея на рамо взем, / усердно Тому последовал еси, / чистотою Богови приближився, / отонудуже и чудес дарованием обогатился еси. / Темже и мы, притекающе ко святей иконе твоей, умильно глаголем: / отче преподобне, моли Христа Бога / спастися душам нашим.
От земных на Небесная помыслив,/ иноческое житие измлада, преподобне, возлюбив,/ и делом совершив ко Господу любовь,/ и твердым умом Его Духновенным учением озаряя мир,/ и, возлюбив, блаженне, всенощное бдение/ и молитву непрестанну, и наставления Божественнаго разума,/ инок стадо собра, мудре,/ и наставил еси ко свету Богоразумия, Трифоне отче наш,/ Христа Бога моли даровати душам нашим велию милость.
Яко светозарная звезда,/ возсиял еси от востока до запада,/ оставль бо свое отечество,/ дошел еси Вятския страны и Богоспасаемаго града Хлынова,/ в немже обитель во славу Пресвятыя Богородицы создав, / , тамо на добродетель вперився,/ собрал еси иночествующих множество,/ и, сих наставляя на путь спасения,/ был еси Ангелом собеседник,/ и постником сопричастник, Трифоне преподобне,/ с ними Христа Бога моли спастися душам нашим.
Днесь в начале основания добродетелем, блаженне,/ положил еси в души своей страх Божий,/ от юности взем крест свой,/ благочестно Христови последовал еси,/ Ангельским образом облечеся и бысть монах предивен,/ в добро детелех цветяше, к будущим Богови простирался./ И своей плоти, яко врагу, немилостив, отче, был еси,/ терпением явися, блаженне, яко злато искушено в горниле,/ но и ныне не забуди посещати чад своих,/ поминай нас, чтущих пресвятую память твою,/ да вси благодарив вопием ти:/ радуйся, премудре Трифоне, наставниче монахом.
Тропарь преподобной Пелагии
глас 8
В тебе мати известно спасеся, еже по образу:/ приймши бо крест, последовала еси Христу,/ и, деющи, учила еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Пелагие, дух твой.
Кондак преподобной Пелагии
глас 2
Тело твое постами изнуривши,/ бденными молитвами Творца умолила еси о деяниих твоих,/ яко да приимеши совершенное оставление,/ еже и обрела еси, мати, яве,/ путь покаяния показавши.