Прор. Боговидца Моисея (1531 до Р.Х.). Сщмч. Вавилы, еп. Великой Антиохии, и с ним трех отроков: Урвана, Прилидиана, Епполония и матери их Христодулы (251). Прмч. Парфения, игумена Кизилташского (1867). Обретение мощей свт. Иоасафа, еп. Белгородского (1911). Второе обретение (1964) и перенесение мощей (1989) святителя Митрофана, епископа Воронежского. Собор Воронежских святых.
Мц. Ермионии, дщери ап. Филиппа диакона (ок. 117). Мчч. Феодора, Миана, Иулиана и Киона (305-311). Мч. Вавилы Никомидийского и с ним 84-х отроков (IV). Сщмч. Петра, митр. Дабро-Боснийского (1941) (Серб.).
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Еф. 1, 1-9; Мк. 7, 24-30). Что подвигло сирофиникиянку придти к Господу и быть столь неотступною в прошении? Сложившийся образ убеждений; убеждена была, что Спаситель силен исцелить дочь ее и пришла к Нему; убеждена была, что Он не оставит без удовлетворения прошения ее, и не переставала просить. Убеждения - итог всей жизни, воспитания, ходячих мыслей, впечатлений от окружающего, от встречаемых учений и разнообразных случаев и занятий в жизни. Под действием всего этого работает мысль и доходит до известных убеждений. При этом надо иметь во внимании, что всюду есть и отовсюду теснится в душу человека истина Божия. Истина лежит в сердце человека; истина Божия отпечатлена на всех тварях; есть истина Божия в обычаях и нравах человека; есть она и в учениях больше или меньше. Но всюду же есть и ложь. Кто от истины, тот собирает истину и полон убеждений истинных, спасительных. А кто не от истины, тот собирает ложь и полон убеждений ложных, заблуждений пагубных. От человека ли быть от истины и не от истины - всякий разбери сам, а между тем суд Божий всех ожидает. . .
Молитвы
Тропарь священномученика Вавилы
глас 4
И нравом причастник,/ и престолом наместник апостолом быв,/ деяние обрел еси, богодухновенне,/ в видения восход:/ сего ради, слово истины исправляя,/ и веры ради пострадал еси даже до крове,/ священномучениче Вавило,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.
Кондак священномученика Вавилы
глас 8
Яко благочестия проповедника и страдальцев утверждение,/ Церковь славит тя, Вавило славне, освещаема днесь;/ но, яко имея дерзновение ко Господу,/ в мире совершеннем величающия и восхваляющия тя сохранити// Христу молися, о многострадальне.
Тропарь святителя Иоасафа
глас 3
Святителю, Христу Богу возлюбленне,/ правило веры и образ милосердия людем был еси,/ бдением же, постом и молитвою,/ яко светильник пресветлый, просиял еси/ и прославлен от Бога явился еси:/ телом убо в нетлении почивая,/ духом же Престолу Божию предстоя,/ чудеса преславная источаеши./ Моли Христа Бога,/ да утвердит нас в Православии и благочестии// и спасет души наша.
Ин тропарь святителя Иоасафа Белгородского
глас 2
Молитвенниче издетства преизрядный,/ Богоизбранный святителю Христов Иоасафе,/ правило веры и образ милосердия благочестным житием всем являвши/ и с верою к тебе притекающим обильно исцеления источаеши./ Моли Христа Бога, да утвердит правоверие, мир и благочестие и спасет души наша.
Кондак святителя Иоасафа
глас 8
Многоразличныя подвиги жития твоего кто исповесть?/ Многообразныя милости Божия, тобою явленныя, кто исчислит?/ Дерзновение же твое у Пречистыя Богородицы и Всещедраго Бога добре ведуще,/ во умилении сердечнем зовем ти:/ не лиши и нас твоея помощи и заступления,// святителю Христов и чудотворче Иоасафе.
Тропарь святителя Митрофана, епископа Воронежского. Тропарь
глас 4
Правило веры и образ кротости / словом и житием пастве твоей, отче смиренномудре Митрофане, был еси. / Темже и во светлостех святых / солнца светлейше возсиял еси, / венцем нетления и славы украшаемь, / моли Христа Бога / стране нашей и граду твоему в мире спастися.
Кондак святителя Митрофана, епископа Воронежского. Кондак
глас 8
Воздержанием тело духу поработив,/ душу же равноангельну сотворив,/ святительскою одеялся еси одеждею, яко венец священства,/ и ныне, всех Владыце предстоя,/ моли, всеблаженне Митрофане, умирити и спасти души наша.
Тропарь пророка Моисея
глас 2
Пророка Твоего Моисея память, Господи, празднующе,/ тем Тя молим:// спаси души наша.
Ин тропарь пророка Боговидца Моисея
глас 2
На высоту добродетелей возшел еси пророче Моисее:/ и сего ради сподобился еси видети славу Божию,/ скрижали благодатныя закона прият/ и начертаний благодать в себе нося,/ и пророков был еси честная похвала,/ и благочестия великое таинство.
Кондак пророка Моисея
глас 2
Лик пророческий с Моисеем и Аароном/ веселием днесь веселится,/ яко конец пророчествия их на нас исполнися:/ днесь сияет Крест, имже нас спасл еси;// тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Неопалимая Купина
глас 4
Иже во огни купины неопалимый, древле Моисеем виденныя,/ тайну воплощения Своего от Неискусобрачныя Девы Марии Прообразовавый,/ Той и ныне яко чудес Творец и всея твари Создатель/ икону Ея святую чудесы многими прослави,/ даровав ю верным во исцеление недугом и в защищение от огненнаго запаления./ Сего ради вопием Преблагословенней:/ Надеждо христиан, от лютых бед, огня и грома избави на Тя уповающия, и спаси души наша яко Милосерда.
Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Неопалимая Купина
глас 4
Иже в Купине, огнем горящей и несгораемей,/ показавый Моисеови Пречистую Твою Матерь, Христе Боже,/ огнь Божества неопальне во чреве Приимшую/ и нетленну по Рождестве Пребывшую,/ Тоя молитвами от пламене страстей избави нас/ и от огненных запалений град Твой сохрани,/ яко Многомилостив.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Неопалимая Купина
глас 8
Предочистим чувствия душ и телес наших, да видим таинство Божественное,/ образно явленное древле великому во пророцех Моисею купиною, горевшею огнем и не сгаравшею,/ в нейже Твоего безсеменнаго Рождества, Богородице, предвозвещение исповедуем и, благоговейно покланяющеся Тебе и Рождшемуся от Тебе Спасу нашему,/ со страхом вопием: радуйся, Владычице, Покрове, и Прибежище, и Спасение душ наших.