Рейтинг@Mail.ru Архив RSS Карта сайта
Православие.Ru Поместные Церкви Православный Календарь English version
ПРАВОСЛАВИЕ.RU Православный Календарь на 2008 год
ПРАВОСЛАВИЕ.RU карта сайта




Рейтинг@Mail.ru


Неделя 4-я Великого поста.
Песнопения Триоди Постной.

 

В субботу вечера стихиры воскресны 3, и анатолиевы 4, и Минеи 3. Инии же последнейшии определиша петися последованию святаго Иоанна Лествичника. Стихиры, глас 8.
Подобен: О
преславнаго чудесе!

Отче Иоанне преподобне, выну воистинну Божия в гортани возношения носил еси поучаяся детельнейшим, Богодухновенным словесем всемудре, и оттуду истекаемою благодатию обогатился еси, быв блажен, нечестивых всех советования низвращая.

Подобен:

Отче Иоанне преславне, слез источники душу очистив, и всенощными стоянии Бога умилостивив, восперился еси к люблению Сего блаженне и красоте: еяже достойно ныне наслаждаешися, непрестанно радуяся, со страдальцы твоими богомудре преподобне.

Подобен:

Отче Иоанне преподобне, восперив ум к Богу верою, мирскаго смешения омерзил еси непостоянное: и крест твой восприим, Всевидцу последовал еси: тело необузданное, подвигами обучения, помыслу поработив, крепостию Божественнаго Духа.

Слава, глас 5: Преподобне отче, гласа Евангелиа Господня послушав, мир оставил еси, богатство и славу нивочтоже вменив. Отонудуже всем возопил еси: возлюбите Бога, и обрящете благодать вечную. Ничтоже предпочтите паче любве Его, да егда приидет во славе Своей, обрящете упокоение со всеми святыми, ихже молитвами Христе сохрани, и спаси души наша.

И ныне, Богородичен 1-й гласа.

На стиховне стихиры осмогласника. Слава, преподобнаго, глас 2.
Самогласен:

На земли ангела, и на небесех человека Божия, мира благоукрашение, наслаждение благих, добродетелей постнических похвалу, Иоанна почтим: насажден бо в дому Божии, процвете праведно, и яко кедр в пустыни умножи стада Христова словесных овец, в преподобии и правде.

И ныне, Богородичен, глас тойже: О чудесе новаго:

Ныне отпущаещи:

Тропарь, глас 1:

Пустынный житель и в телеси ангел, и чудотворец явился еси Богоносе отче наш Иоанне: постом, бдением, молитвою небесная дарования приим, исцеляеши недужныя, и души верою притекающих ти. Слава Давшему ти крепость: слава Венчавшему тя: слава Действующему тобою всем исцеления.

 

На Утрени,

по обычном последовании каноны: воскресный с Богородичным, на 6: и настоящий Триоди, на 4: и святаго на 4. Канон трипеснца, глас 5.

Песнь 1.

Ирмос: Cпасителю Богу:

Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими.

Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый Твое. И аз сице молюся: ущедри и спаси мя.

Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, спаси мя яко многомилостивый.

Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из Тебе, и от недр Родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.

Иный канон преподобнаго, глас 8.

Ирмос: Воду прошед яко сушу:

Во свет невещественный и умный, от печали вещественных востек Иоанне преподобне, молитвами твоими ко Господу просвети мя.

Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть сластей: темже паче меда и сота услаждаеши отче, чувства наша.

Возшед на высоту добродетелей, доле плежущия поплевав сласти, сладость явился еси спасения, преподобне отче, стаду твоему.

Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву, и сердца болезнь укроти.

Катавасиа: Отверзу уста моя:

Песнь 3.

Ирмос: Утверди ны Боже:

Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся.

Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи.

Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей Твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость.

Богородичен: Моли непрестанно Чистая, Прошедшаго из чресл Твоих, избавитися лести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.

Иный.

Ирмос: Ты еси утверждение:

Попалил еси углем обучения преславно страстей терние, и согреваеши монашествующих состояния.

Миро освящения от постнических преподобне аромат, весь сложился еси в воню благоухания Божия.

В законех обучения поучаяся, страсти потопил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих.

Богородичен: Устави мое непостоянное помышлений, Чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну Твоему направляющи движение.

Седален, глас 5.
Подобен: С
транное:

Пречистый Крест Твой, Спасе наш, яко оружие спасения содержаще, тем Тебе вопием: спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый.

Слава, преподобнаго, глас 4.
Подобен: В
ознесыйся:

Добродетельми к небеси возсиявый, водружен яве, возшел еси к Боговидения неизмеримой глубине благочестно: вся убо победив демонския козни, покрываеши же человеки от вреда сих, Иоанне, лествице добродетелей: и ныне молишися спастися рабом твоим.

И ныне, Богородичен. Подобен:

На престоле херувимском седяй, и в недрех Отчих водворяяйся, яко на престоле седит святем Своем Владычице, в недрех Твоих плотски: Бог бо воцаривыйся тако над всеми языки, и разумно ныне поем Ему: Егоже и Ты Чистая моли, спастися рабом Твоим.

Песнь 4.

Ирмос: Услышах Господи слух Твой:

Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима.

Извлекоша мя Спасе заповедей Твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми.

Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но Ты мя спаси.

Богородичен: Господственно прославляем Тя Богородице Безневестная, и к Твоему пристанищу вернии прибегаем.

Иный.

Ирмос: Услышах Господи:

Яко цветник благовоннейший, и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся напитал еси чтущия тя.

Законоположителя обучения, и монахов правило кротчайшее, яко Моисеа тя и Давида воистинну, стяжавше отче, ублажаем.

Насажден на водах воздержания, явился еси блаженне, розга отче благоцветущая, благочестия грозды произносящая.

Богородичен: Под летом бываема, от Отца безлетно возсиявша, Богомати нам родила еси: Егоже моли спасти поющия Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Утреннююще вопием Ти:

Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся.

Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, спаси мя.

Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но Сам яко благоутробен, ныне спасение подал, и спасл еси.

Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, Рождшия тя.

Иный.

Ирмос: Вскую мя отринул еси:

Погасив вся страсти, росою подвигов твоих отче блаженне, обильно возжег огнем любве и веры, воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.

Веры грозд, Божественным земледелием твоим отче воспитал еси, и в точила вложил еси, и возделал еси труды обучения,и чашу исполнь духовную воздержания: веселиши сердца стада твоего.

Претерпев добре прилоги и язвы противных врагов, явился еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею Божественною, на пажити воздержания, и на воде воспитовая блаженне.

Богородичен: Речем Твоих устен Всечистая последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи Тя, и истинную Божию Матерь, рождейся из чрева Твоего показа.

Песнь 6.

Ирмос: Обыде мя бездна:

Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к Тебе: ущедри мя, молюся.

Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив спаси мя Господи.

Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: Сам же Человеколюбче, излиял ми еси богатую Твою милость.

Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало.

Иный.

Ирмос: Очисти мя Спасе:

Приял еси в души Божественное богатство Духа, непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий.

Вещества еже доле, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум восперив, и вышняго упокоения явился еси наследник, совершенства ради жития.

Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну, и огнь веры возсияв, попалил еси неверия, ересей шатания.

Богородичен: Возсия от Сиона вышняго благолепие, предложением плоти по соединению неизреченному, из Тебе Неискусобрачная обложенное, и мир просвети.

Кондак, глас 4.
Подобен: Я
вился еси днесь:

На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне отче наш.

Икос: Дом Божий яко воистинну, самаго себе соделал еси отче, Божественными твоими добродетельми: яве украсив яко злато светлое, веру, надежду, и любовь истинную: Божественныя законы излагая, воздержанием обучився яко безплотный: разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже вознеслся еси. Темже и просветился еси молитвами непрестанными, и небесная приял еси селения, наставниче Иоанне отче наш.

Таже чтется синаксарии дневный.
Посем житие преподобнаго отца нашего Иоанна Лествичника, в мире скончавшагося. Стихи:

Иже плотию и живый, мертв сый Иоанн,

Вечно живет, и мертв явлься бездыханный:

Списание оставль лествицу восхождения,

Показует своего путь восхождения.

Иоанн умре в тридесятый день.

Иже шестинадесяти лет сый, и остроумный сый, принесе себе Богу жертву священнейшую, на Синайскую гору возшед. Таже по девятинадесятих летех востав приходит в безмолвия поприще от пяти знамении Кириака: во обитель Палестры достиг, на место глаголемое Фола, четыредесять лет пожив, присно разжигаемь любовию, и огнем Божественныя любве. Ядяше убо вся, яже непорочно пристояху заповеди, но умеренно зело, и в сем гордости рог сломляя всепремудро. Но источник слез его кий ум изрекл бы? Сна же причащашеся, елико ума существу бдением не вредитися. Течение же его молитва бяше присная, и к Богу любовь безмерная. Сими всеми богоугодно пожив исправленьми, и лествицу списавый, словеса учения изложив, и исполнен благости достойно упокоися в Господе, многа и иная списания оставив. Егоже молитвами Боже помилуй, и спаси нас.

Песнь 7.

Ирмос: Превозносимый отцев:

Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся Ти: Боже, посети мя.

Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя.

Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но Сам уврачуй мя.

Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот Твоих: сего ради Тя славлю.

Иный.

Ирмос: От Иудеи дошедше:

На злаце вышняго царствия, стадо отче воспитал еси и жезлом догмат звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже благословен еси.

В горний вшел еси и невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже благословен еси.

Невлажная грехми, река явился еси воздержания отче, помыслы потопляя, и скверну очищая, вопиющих верою: отец наших Боже благословен еси.

Богородичен: Из чрева Твоего пройде воплотивыйся Дево, всех Господь: темже Тя Богородицу мудрствующе православно, Сыну Твоему зовем: отец наших Боже благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Тебе Вседетелю:

От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. Темже Божественнаго обнажихся образа, Тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя.

Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами Щедре, и излиял еси на мя Христе, милость Твою.

Тело и душу Ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый.

Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и девствующую, вся дела Дево благословим и превозносим во вся веки.

Иный.

Ирмос: Царя Небеснаго:

Столп тя одушевленный яко воистинну, и образ воздержания отче стяжавше, вси твою память почитаем Иоанне.

Множество радуется монахов, и ликует преподобных собор и праведных: венец бо достойно с ними приял еси.

Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы сошел еси, песнь воспевая Христу во веки.

Богородичен: Помощи яже от Тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Исаие ликуй:

Заповеди Твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся благодати, и язвами извержен наг. Темже молю Тя Спасе, спаси мя.

Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость Твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врач исцеляя мя.

Яко сый благоутробен, ущедрив спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело Свое, яко динаря два дал еси избавление.

Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.

Иный.

Ирмос: Чистую славно почтим:

Врач болящих в прегрешениих, от Бога блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов: темже тя ублажаем.

Землю, якоже тли жилище, оставил еси отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, Божественныя наслаждаяся сладости.

Днесь день празднственный, вся бо созывает монашествующих стада, в лик духовный, на трапезу и снедь нетленныя жизни.

Богородичен: В Тебе вселився Всенепорочная, прежде родоначальники злонравно прельстившаго человекоубийцу Низложивый, родися, и вся ны спасе.

Ексапостиларий воскресен, и преподобнаго.
Подобен: Ж
ены услышите:

Мира благострастия, якоже вреднаго уклонился еси, и безбрашием плоть увядив, обновил еси души крепость преподобне, и славою обогатился еси небесною преславне. Темже не престай моляся о нас Иоанне.

Богородичен: Господственно Богородицу Тя исповедуем Владычице, Тобою спасени: ибо Бога родила еси неизреченно, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекшаго преподобных соборы: с нимиже Тя восхваляем Дево.

На хвалитех воскресны осмогласника, и анатолиевы.

Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един Многомилостивый.

Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:

Славословие великое. И отпуст.

Слава, и ныне: стихира евангельская: и оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно.

 

На Литургии:

изобразительныя, и блаженны гласа. Прокимен Апостола, рядоваго гласа, и преподобнаго. Глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову.

Апостол дне, ко Евреем, зачало 314. [Евр. VI, 13 – 20.]

 

Братие, Аврааму бо обетовая Бог, понеже ни eдинем имяше болшим клятися, клятся Собою,

Братья, Бог, давая обетование Аврааму, как не мог никем высшим клясться, клялся Самим Собою,

Глаголя: воистинну благословя благословлю тя и умножая умножу тя.

Говоря: истинно благословляя благословлю тебя и размножая размножу тебя.

И тако долготерпев, получи обетование.

И так Авраам, долготерпев, получил обещанное.

Человецы бо болшим кленутся, и всякому их прекословию кончина во извещение клятва (eсть).

Люди клянутся высшим, и клятва во удостоверение оканчивает всякий спор их.

В немже лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего, ходатайствова клятвою:

Посему и Бог, желая преимущественнее показать наследникам обетования непреложность Своей воли, употребил в посредство клятву,

Да двема вещьми непреложными, в нихже невозможно солгати Богу, крепкое утешение имамы прибегшии ятися за предлежащее упование,

Дабы в двух непреложных вещах, в которых невозможно Богу солгать, твердое утешение имели мы, прибегшие взяться за предлежащую надежду,

Eже аки котву имамы души, тверду же и известну, и входящую во внутреннейшее завесы,

Которая для души есть как бы якорь безопасный и крепкий, и входит во внутреннейшее за завесу,

Идеже предтеча о нас вниде Иисус, по чину Мелхиседекову Первосвященник быв во веки.

Куда предтечею за нас вошел Иисус, сделавшись Первосвященником навек по чину Мелхиседека.

И другий преподобнаго ко Ефесеем, зачало 229. [Еф. V, 9 – 19.]

 

Братие, плод Духовный eсть во всяцей благостыни и правде и истине:

Братья, плод Духа состоит во всякой благости, праведности и истине.

Искушающе, что eсть благоугодно Богови:

Испытывайте, что благоугодно Богу,

И не приoбщайтеся к делом неплодным тмы, паче же и обличайте.

И не участвуйте в бесплодных делах тьмы, но и обличайте.

Бываeмая бо отай от них, срамно eсть и глаголати.

Ибо о том, что они делают тайно, стыдно и говорить.

Вся же обличаeмая от света являются, все бо являемое свет eсть:

Все же обнаруживаемое делается явным от света, ибо все, делающееся явным, свет есть.

Сего ради глаголет: востани, спяй, и воскресни от мертвых, и осветит тя Христос.

Посему сказано: «встань, спящий, и воскресни из мертвых, и осветит тебя Христос».

Блюдите убо, како опасно ходите, не якоже немудри, но якоже премудри,

Итак, смотрите, поступайте осторожно, не как неразумные, но как мудрые,

Искупующе время, яко дние лукави суть.

Дорожа временем, потому что дни лукавы.

Сего ради не бывайте несмысленни, но разумевайте, что eсть воля Божия.

Итак, не будьте нерассудительны, но познавайте, что есть воля Божия.

И не упивайтеся вином, в немже eсть блуд: но паче исполняйтеся Духом,

И не упивайтесь вином, от которого бывает распутство; но исполняйтесь Духом,

Глаголюще себе во псалмех и пениих и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви.

Назидая самих себя псалмами и славословиями и песнопениями духовными, поя и воспевая в сердцах ваших Господу.

Аллилуиа, гласа, и преподобнаго. Стих: Насаждени в дому Господни:

Евангелие от Марка, зачало 40. [Мк. IX, 17 – 31.]

 

Во время оно, eдин от народа рече ко Иисусу: Учителю, приведох сына моего к Тебе, имуща духа нема:

Во время оно, один из народа сказал Иисусу: Учитель! я привел к Тебе сына моего, одержимого духом немым:

И идеже колиждо имет eго, разбивает eго, и пены тещит, и скрежещет зубы своими, и оцепеневает: и рех учеником Твоим, да изженут eго, и не возмогоша.

Где ни схватывает его, повергает его на землю, и он испускает пену, и скрежещет зубами своими, и цепенеет. Говорил я ученикам Твоим, чтобы изгнали его, и они не могли.

Oн же отвещав eму глагола: о, роде неверен, доколе в вас буду? доколе терплю вы? Приведите eго ко Мне.

Отвечая ему, Иисус сказал: о, род неверный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? Приведите его ко Мне.

И приведоша eго к Нему. И видев Eго, абие дух стрясе eго: и пад на земли, валяшеся, пены теща.

И привели его к Нему. Как скоро бесноватый увидел Его, дух сотряс его; он упал на землю и валялся, испуская пену.

И вопроси oтца eго: колико лет eсть, отнележе сие бысть eму? Oн же рече: издетска:

И спросил Иисус отца его: как давно это сделалось с ним? Он сказал: с детства;

И многажды во oгнь вверже eго и в воды, да погубит eго: но аще что можеши, помози нам, милосердовав о нас.

И многократно дух бросал его и в огонь и в воду, чтобы погубить его; но, если что можешь, сжалься над нами и помоги нам.

Иисус же рече eму: eже аще что можеши веровати, вся возможна верующему.

Иисус сказал ему: если сколько-нибудь можешь веровать, всё возможно верующему.

И абие возопив oтец oтрочате, со слезами глаголаше: верую, Господи: помози моему неверию.

И тотчас отец отрока воскликнул со слезами: верую, Господи! помоги моему неверию.

Видев же Иисус, яко срищется народ, запрети духу нечистому, глаголя eму: душе немый и глухий, Аз ти повелеваю: изыди из него и ктому не вниди в него.

Иисус, видя, что сбегается народ, запретил духу нечистому, сказав ему: дух немой и глухой! Я повелеваю тебе, выйди из него и впредь не входи в него.

И возопив и много пружався, изыде: и бысть яко мертв, якоже мнозем глаголати, яко умре.

И, вскрикнув и сильно сотрясши его, вышел; и он сделался, как мертвый, так что многие говорили, что он умер.

Иисус же eмь eго за руку, воздвиже eго: и воста.

Но Иисус, взяв его за руку, поднял его; и он встал.

И вшедшу Eму в дом, ученицы Eго вопрошаху Eго eдинаго: яко мы не возмогохом изгнати eго?

И как вошел Иисус в дом, ученики Его спрашивали Его наедине: почему мы не могли изгнать его?

И рече им: сей род ничимже может изыти, токмо молитвою и постом.

И сказал им: сей род не может выйти иначе, как от молитвы и поста.

И оттуду изшедше, идяху сквозе Галилею: и не хотяше, да кто увесть.

Выйдя оттуда, проходили через Галилею; и Он не хотел, чтобы кто узнал.

Учаше бо ученики Своя и глаголаше им, яко Сын Человеческий предан будет в руце человечeсте, и убиют Eго: и убиен быв, в третий день воскреснет.

Ибо учил Своих учеников и говорил им, что Сын Человеческий предан будет в руки человеческие и убьют Его, и, по убиении, в третий день воскреснет.

И преподобнаго, от Матфеа, зачало 10. [Мф. IV, 25 – V, 12.]

 

И по Нем идоша народи мнози от Галилеи и десяти град, и от Иерусалима и Иудеи, и со oнаго полу Иoрдана.

И следовало за Ним множество народа из Галилеи и Десятиградия, и Иерусалима, и Иудеи, и из-за Иордана.

Узрев же народы, взыде на гору: и седшу Eму, приступиша к Нему ученицы Eго.

Увидев народ, Он взошел на гору; и, когда сел, приступили к Нему ученики Его.

И отверз уста Своя, учаше их, глаголя:

И Он, отверзши уста Свои, учил их, говоря:

Блажени нищии духом: яко тех eсть Царствие Небесное.

Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное.

Блажени плачущии: яко тии утешатся.

Блаженны плачущие, ибо они утешатся.

Блажени кротцыи: яко тии наследят землю.

Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды: яко тии насытятся.

Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся.

Блажени милостивии: яко тии помиловани будут.

Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут.

Блажени чистии сердцем: яко тии Бога узрят.

Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.

Блажени миротворцы: яко тии сынове Божии нарекутся.

Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.

Блажени изгнани правды ради: яко тех eсть Царствие Небесное.

Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное.

Блажени eсте, eгда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Менe ради:

Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех: тако бо изгнаша пророки, иже (беша) прежде вас.

Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах: так гнали и пророков, бывших прежде вас.

Причастен: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Другий: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

 

 

 

 Источник: http://pravoslavnyi.narod.ru/


Версия для печати
© ПРАВОСЛАВИЕ.RU