Прор. Исаии (VIII до Р.Х.). Мч. Христофора (ок. 250). Прп. Шио Мгвимского (VI) (Груз.). Перенесение мощей святителя и чудотворца Николая из Мир Ликийских в Бар (1087). Прп. Иосифа Оптинского (1911).
Сщмч. Димитрия пресвитера (1938). Сщмч. Василия пресвитера (1939).
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Дея. 17, 1-15; Ин. 11, 47-57). "Что нам делать? Этот Человек много чудес творит". Только и нашла в Спасителе виновного иудейская ученость. И в наши дни немецкая ученость только и находит неуместного в Евангелии Христовом, что сверхъестественное: все хорошо, только это - вишь нейдет. И в решении обе учености сошлись. иудейская решила: "лучше, чтобы один человек умер", а не все погибнут; и немецкая положила: устраним сверхъестественное, чтоб сохранить все прочие истины евангельские. Что же вышло? Те сгубили народ, а эти растеряли все христианские истины, и теперь остались почти не при чем. Господь есть краеугольный камень здания спасения; так и вера в сверхъестественное есть краеугольный камень всего здания богодухновенной истины. Сам Спаситель, в лице Своем, венец сверхъестественности, а в Церкви - неистощимый Источник ее. Касающийся сего пункта касается зеницы ока Божия.
Молитвы
Тропарь пророка Исаии
глас 2
Пророка Твоего Исаии память, Господи, празднующе,/ тем Тя молим:/ спаси души наша.
Кондак пророка Исаии
глас 2
Пророчества дарование прием, пророкомучениче, Исаие Богопроповедниче,/ всем изъяснил еси вочеловечение Господне,/ возгласив велегласно концем:/ се Дева во чреве приимет.
Тропарь святителя Николая
глас 4
Приспе день светлаго торжества,/ град Барский радуется,/ и с ним вселенная вся ликовствует/ песньми и пеньми духовными:/ днесь бо священное торжество/ в пренесение честных и многоцелебных мощей/ святителя и чудотворца Николая,/ якоже солнце незаходимое, возсия светозарными лучами,/ разгоняя тьму искушений же и бед/ от вопиющих верно:// спасай нас, яко предстатель наш, великий Николае.
Ин тропарь святителя Николая
глас 4
Отечество свое, Миры Ликийския, не оставль духом,/ во премирный град Барский преславно телом пренесеся, архиерею Николае./ И оттуду множество человеческое своим пришествием возвеселил еси/ и болящия исцелил еси./ Темже тя молим, святителю Николае,/ моли Христа Бога,/ да спасет души наша.
Кондак святителя Николая
глас 3
Взыде, яко звезда, от востока до запада/ твоя мощи, святителю Николае,/ море же освятися шествием твоим,/ и град Барский приемлет тобою благодать:/ нас бо деля явился еси чудотворец изящный,// предивный и милостивый.
Тропарь мученика Христофора
глас 4
Одеждами от кровей украшался,/ Господеви предстоиши, Царю сил, Христофоре приснопамятне,/ отонудуже со Безплотными и мученики поеши/ трисвятым и страшным сладкопением./ Темже молитвами твоими спасай стадо твое.
Свыше, премудре, звание приял еси,/ Христу тезоименит быв, Христофоре славне,/ мучеником Божественная доброто./ С ними же всегда моли/ согрешений разрешение даровати нам.
Тропарь преподобного Шио Мгвимского
глас 8
В тебе, отче, известно спасеся еже по образу,/ приим бо крест, последовал еси Христу,/ и, дея, учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы срадуется, преподобне Шио, дух твой.
Кондак преподобного Шио Мгвимского
глас 4
Житие твое служением Господним исправил еси/ и, взем крест, оставил еси вся житейская,/ красото пустыни, преподобне Шио./ Кого убо паче тя, и по смерти жива суща/ страна Иверская почитает/ и мощми твоими, от гроба явленными услаждается,/ темже не престай моляся о нас ко Господу.