|
Страстная седмица.
Великий пост.
|
Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты).
|
Евангельские ЧтенияУтр. - Ин., 41 зач. (от полу́), XII, 17-50. Лит. - Мф., 108 зач., XXVI, 6-16.
Литургия Преждеосвященных Даров.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Мф. 26, 6-16). Умолк Господь в среду и четверг до вечера, чтобы в вечер этот излиться речью с учениками и к ученикам, - речью подобного которой ничего нет во всех писаниях не только человеческих, но и Божеских. Ныне, по указанию Церкви, слышим только из уст Господа, чтоб не мешали мазать Его миром, потому что это служило Ему приготовлением к смерти. У Него перед очами уже только смерть, - заключительное таинство Его пришествия на землю во спасение наше. Углубимся и мы в созерцание этой таинственной смерти, чтобы извлечь оттуда благонадежие спасения для душ наших, обремененных многими грехами, и не знающих, как обрести себе покой от томлений пробудившейся совести и сознания праведности суда Божия над нами, грозного и неумытного .
Некоторые особенности богослужения
Некоторые особенности богослужения
первых трех дней Страстной седмицы.
В Великую Среду воспоминается жена-грешница, омывшая
слезами и помазавшая драгоценным миром ноги Спасителя,
когда Он был на вечери в Вифании, в доме Симона
Прокаженного, и этим приготовившая Христа к погребению.
Здесь же Иуда мнимой заботливостью о нищих обнаружил
свое сребролюбие, а вечером решился продать Христа
иудейским старейшинам за 30 сребреников.
В Великую Среду в последний раз служится Литургия
Преждеосвященных Даров, последний раз читается молитва
прп. Ефрема Сирина, последний раз делают земные поклоны,
последний раз стихословится Псалтирь - заканчивается все
характерное для великопостного богослужения. Перед
Литургией среды Типикон назначает чин прощения за весь
пост, похожий на тот, что совершался в Прощеное
воскресенье. Среда - это как бы граница, отделяющая один
тип богослужения от другого. После среды начинаются
совершенно особые службы, посвященные спасительным
Страстям Господним.
Текст службы в Среду Великой
седмицы.
Утреня совершается по схеме великопостной
утрени.
По шестопсалмии и пении Аллилуиа вместо Троичных
тропарей поется тропарь Се Жених (трижды).
Устав чтения Псалтири на Страстной седмице особый. По 3-ей
кафизме и седальна читается Евангелие.
Канон состоит только из Трипеснца. Честнейшую не
поем. По 9-й песне поется светилен Чертог Твой (трижды).
На всех часах читается
кондак Триоди Паче блудницы
На 3-м, 6-м и 9-м часах читается Четвероевангелие.
На Литургии Преждеосвященных
Даров после пения Да исправится и
3-х поклонов читается Евангелие.
В конце литургии последний раз читается
молитва прп. Ефрема
Сирина с тремя великими поклонами. С этого момента
земные поклоны в храме отменяются до
дня Святой Троицы (кроме поклонов у святой Плащаницы).
Молитвы
Тропарь священномученика Антипы глас 4 Идольския лести упразднил еси, Антипо,/ и, диавольскую поправ силу,/ пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси./ Темже со Ангельскими чины в Вышних водворяяся,/ Владыце всех славословие принося,/ и о нас молебное благодарение предлагаеши,/ благодать цельбы даруя./ Сего ради тя чтим,/ священномучениче Антипо,/ моли Христа Бога,// да спасет души наша.
|
Кондак священномученика Антипы глас 4 Апостолов сопрестольник и святителей украшение/ был еси, блаженне,/ мученически прославився,/ возсиял еси, якоже солнце, всех просвещая,/ Антипо священне,/ разрушил еси безбожия нощь глубокую./ Сего ради тя почитаем,/ яко Божественнаго суща священомученика// и целеб подателя.
|
Тропарь святителя Варсонофия, епископа Тверского глас 3 Возвестителю пути спасительного,/ истинный хранителю апостольских преданий,/ столпе непоколебимый, благочестия учителю/ и Православия наставниче, святителю Варсонофие,/ Владыку всех моли/ мир вселенней даровати/ и душам нашим велию милость.
|
Ин тропарь святителя Варсонофия, епископа Тверского глас 4 Тихостию нрава направляемый,/ святителю Варсонофие,/ в тихое пристанище достигл еси,/ смиренномудрия ради удобно избежав сопротивных сетей,/ святою душею твоею на Небеса возлетел еси,/ идеже Христу предстоя,/ моли спастися нам, почитающим память твою.
|
Ин тропарь святителя Варсонофия, епископа Тверского глас 8 По Божием законе ревнителю,/ лютый разрушителю неприязненный лести,/ яко миром, потом своим во трудех и бдениих подвизася/ посреде Казанскаго царствия,/ обитель строя боголепнаго Преображения/ и великому своему учителю Гурию последуя,/ с нимже великий союз имея духовный,/ якоже в животе, такоже и по преставлении:/ обретением честных мощей ваших во едино время/ и многими чудесы вас Бог прослави;/ и, радостию восходя в Небесныя обители,/ твердый камене веры,/ от иноплеменник многи скорби претерпел еси,/ добрый вводниче в вечную жизнь,/ в ню же, молим тя, введи ны,/ преподобне отче наш Варсонофие,/ и моли Христа Бога спастися душам нашим.
|
Кондак святителя Варсонофия глас 6 Воздержанием тело духу поработив,/ душу же равноангельну сотворил еси,/ сего ради святительства саном почется,/ чисте Чистейшему предстоиши./ Моли Христа Бога, святителю,/ спасти люди твоя, святе,/ да вси вопием ти:/ радуйся, отче преподобне Варсонофие,// граду нашему Казани похвала и утверждение.
|
Ин кондак святителя Варсонофия, епископа Тверского глас 5 Якоже звезда всесветлая, добродетельми сияющи, был еси,/ обогатив себе молитвою, и постом,/ и тело свое веригами удручая,/ в полоне же от иноплеменник много пострадал еси./ Непоколебим верою многая лета,/ Ангелом купно соединим,/ бесовская ополчения огорчавшие./ Последуя безмездником Косме и Дамиану,/ врачебною хитростию многий исцелил еси./ Темже ныне честное и боготрудное тело твое,/ от земленых недр обретенное,/ чудесы Господь прослави,/ исцелявши бо многонедужныя не токмо у гроба,/ но и от честных вериг/ подавши неоскудно целебныя дары приходящим с верою.
|
Тропарь преподобного Григория Декаполита глас 3 Образ был еси воздержания,/ Божественным Духом вся просветив:/ правоверия течение совершил еси,/ учением мир просветил еси/ и зловерных обличил еси смыслы,/ отче преподобне Григорие,/ Христа Бога моли даровати нам велию милость.
|
Тропарь преподобного Иакова Железноборовского глас 4 Небеснаго желая,/ земная возненавидел еси/ и, взем крест свой, последовал еси Христу/ и от Него прием дарования чудес,/ исцеляти недужныя;/ но, яко имея дерзновение ко Святей Троице,/ испроси православным Христианом здравие и спасение,/ на враги же победу/ и не забуди, посещая чад своих,/ припадающих к цельбоносному гробу твоему,/ Иакове, преподобне отче наш.
|
Кондак преподобного Иакова Железноборовского глас 8 Сердечная очи, досточудне, ко Господу вперив/ и телесныя страсти из корене исторгая,/ неболезненную жизнь в болезнех восприял еси, преподобне,/ болезнем же лютым даеши исцеление просящим с верою у тебе,/ темже молим тя, досточудне,/ исцели наша болезни душевныя и телесныя, да зовем ти:/ радуйся, Иакове Богомудре, отче наш.
|
Кондак преподобного Иоанна глас 4 Воздержанием, отче, житие украсив,/ и плоть умертвил еси,/ темже и победил еси вражия прилоги, преблаженне,/ и прешел еси к Богу/ в безскорбный и вечный живот,/ яко достоин наследник, Иоанне,// Емуже молися спастися нам.
|
Службы
Статьи на Православие.Ru |