Мч. Аскалона (ок. 287). Прпп. Завулона и Сосанны, родителей равноапостольной Нины (III-IV). Блгв. кн. Довмонта, во св. Крещении Тимофея, Псковского (1299). Собор мучеников Холмских и Подляшских.
* Чтения свт. Московского Алексия читаются, если ему совершается служба.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Дея. 16, 16-34; Ин. 9, 1-38). Спорит простота веры с лукавым неверием. Вера, пришедши к прозревавшему слепцу, просветила умные очи его, и он ясно видит истину. Смотрите, как у него все логично. Спрашивают его: ты что о Нем, даровавшем зрение, скажешь? "Это пророк", ответил он, то есть посланник Божий, облеченный силою чудодейственною. Непререкаемо верный вывод! Но образованность книжная не хочет видеть этой верности и ищет уклониться от последствий ее. А так как это не удавалось, то она обращается к некнижной простоте со своим внушением: "воздай славу Богу; мы знаем, что человек Тот грешник". Простота веры не умеет связать этих понятий - грешность и чудодейственность, и выражает это открыто: "грешник ли Он, не знаю, одно знаю, что я был слеп, а теперь вижу". Что можно сказать против такого неведения? Но логика неверов упряма, и при всей очевидности не стыдится утверждать, что не знает откуда отверзший очи слепому. "Это и удивительно", говорит им здравая логика веры, "что вы не знаете откуда Он, а Он отверз мне очи. Но мы знаем, что грешников Бог не слушает; но кто чтит Бога и творит волю Его, того слушает. От века не слышано, чтобы кто отверз очи слепорожденному. Если бы Он не был от Бога, не мог бы творить ничего". Казалось бы, после этого ничего не оставалось, как преклониться перед силою такого заключения. Но книжная ученость терпеть не может здравой логики веры, и изгнала ее вон. . . Поди теперь, доказывай истину веры тем, у которых ум растлился от упорства в неверии. Неверы всех времен - люди одного покроя.
Молитвы
Тропарь святителя Алексия
глас 2
Яко сокровище пребогатое, многолетно в земли сокровенное,/ честныя мощи твоя обретошася чудоточащия,/ всеблаженне отче святителю Алексие,/ от нихже врачевство приемлюще, обогащаемся/ и Христа славословим, глаголюще:// слава прославляющему святыя Своя.
Ин тропарь святителя Алексия, митр. Московского и всея России, чудотворца
глас 4
Апостольских преемников архиереев сопрестольниче,/ России всея пастырю и учителю,/ всеблаженне отче Алексие,/ Владыце всех молися/ мир пастве твоей даровати,/ и спасение душам,/ и велию милость.
Ин тропарь святителя Алексия, митр. Московского и всея России, чудотворца
глас 3
Свыше от Бога глас глаголющ услышав,/ от юности подвизався, мудре,/ в молитвах, и во умилении, и слезах,/ во бдениих же и пощениих образ быв добродетели,/ отонюдуже и дом Духу Пречистому явися./ Сего ради Русския митрополии архиерейским саном почтен быв,/ Христово стадо упасл еси добре,/ еретическая нападения, не усумнеся, отрази/ и церкви воздвиже Христови, святителю Алексие,/ иночествующих лики собра/ и сих Христови привел еси./ Умре же, явися, яко спящ,/ цел соблюден бысть пред многими леты,/ подавая цельбы болящим./ Тем молим тя:/ моли Христа Бога спасти град твой Москву неврежден/ и страну и православный люди по велицей Его милости.
Кондак святителя Алексия
глас 8
Яко солнце незаходимое, от гроба возсия нам/ от мног лет сокровены честныя твоя мощи нетленны,/ святителю Алексие,/ тобою благодать приемлем,/ всю бо страну сию и вся ны чудесы и добротою обогащаеши,/ действом благодати, да поем ти:// радуйся, отче, светило России.
Ин кондак святителя Алексия, митр. Московского и всея России, чудотворца
глас 3
Яко светоносная память святителя/ всем разруши уныние/ и свет облиста Небесных даров,/ всех созывающи на веселие:/ от Бога бо, святителю Алексие, благодать обрете прогонити недуги/ и вся человеки исцеляти,/ и мнихом же степень показася.
Тропарь благоверного князя Довмонта, во св. крещении Тимофея
глас 8
Иже отчее нечестие возненавидев,/ преблаженне княже Доманте,/ и нощи страстныя избег, еже к идолом тщание,/ прииде мыслию к Солнцу славы — Христу,/ озарився благодатию Божественнаго Крещения,/ и ныне во свете Пресвятыя Троицы предстоя,/ моли Христа Бога сохранити и спасти православный люди/ и град твой от безбожных агарян,/ и латин нашествия, и междоусобныя брани/ и спастися душам нашим.
Ин тропарь благоверного князя Довмонта, во св. крещении Тимофея
глас 4
Духом Божиим наставляемь,/ отчее нечестие отвергл еси,/ святый благоверный княже Тимофее,/ потщался еси приити в богоспасаемый град Псков,/ в немже душу твою благодатию святаго Крещения просветив,/ верою и любовию обитель в себе сотворил еси Пресвятей Троице,/ Ейже непрестанно молися/ даровати душам нашим/ мир и велию милость.
Кондак благоверного князя Довмонта, во св. крещении Тимофея
глас 8
Любовию Христовою уязвися, преблаженне княже Доманте,/ ум вперив зарею Духа,/ идольскую прелесть отеческаго нечестия возненавидев,/ порождением святьш купели Тимофей наречен еси,/ слезами и милостынею ко Христу присвоився,/ и жизни сей течение добре скончав,/ веру непорочну соблюд,/ и ныне молим тя:/ моли Пресвятую Троицу и Пречистую Богородицу/ за град Псков и за всех, притекающих к раце мощей твоих,/ избавитися нам от всяких зол,/ да тебе вси, яко тепла заступника, непрестанно почитаем.
Кондак мученика Фалалея
глас 3
Мучеником сострадалец явлься и оружник,/ воин изрядный Царя славы был еси,/ искушеньми и мукою возвышение идолослужителеи попрал еси,/ сего ради честную твою поем память,/ мудре Фалалее.