|
Евангельские ЧтенияУтр. - Ев. 10-е, Ин., 66 зач., XXI, 1-14. Лит. - Деян., 44 зач., XX, 16-18, 28-36. Ин., 56 зач., XVII, 1-13 *. * При совершении службы Недели 7-й по Пасхе в соединении с полиелейной службой в честь блгв. царевича Димитрия Угличского можно руководствоваться 7-й Марковой главой Типикона под 8 мая: «...аще случится святаго апостола Иоанна Богослова в Неделю 7-ю по Пасце...» (ср. Типикон, 21 мая, «зри»), а также 1-м «зри» под 25 мая: «...аще случится Обретение главы Иоанна Предтечи в Неделю 7-ю по Пасце...». При этом на литургии - чтения дня и блгв. царевича: 2 Тим., 292 зач., II, 1-10. Ин., 52 зач., XV, 17 - XVI, 2.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Дея. 20, 16-18, 28-36; Ин. 17, 1-13). Арий стал отвергать божество Сына Божия и Его единосущие Богу Отцу. На него поднялась вся Церковь; все верующие, во всех концах мира, едиными устами исповедали, что Господь Иисус Христос есть Сын Божий Единородный, Бог от Бога, рожден, не сотворен, единосущен Отцу. Иной подумал бы, что это случайное какое-либо воодушевление на единомыслие; но эта вера прошла потом огненное испытание, когда на сторону ариан склонилась власть и знать. Ни огонь, ни меч, ни гонения не могли истребить ее и она тотчас обнаружилась повсюду всеми, коль скоро прекращалось давление внешней силы. Это значит, что она составляет сердце Церкви и сущность ее исповедания. Слава Господу, хранящему в нас эту веру! Ибо пока она есть, мы еще христиане, хоть и худо живем; не станет ее - и христианству конец.
Молитвы
Тропарь преподобнаго Арсения Коневского глас 1 Божественною любовию возгоревся,/ мирская пристрастия от души отвергше,/ тесным путем постничества во след Христа/ невозвратным умом шествовал еси, Арсение всеблаженне,/ от Негоже и мзду трудов твоих на Небесех восприим,/ поминай нас, чтущих святую память твою и вопиющих:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления.
|
Ин тропарь преподобнаго Арсения Коневского глас 4 Духом Божиим наставляемый,/ возлюбил еси безмолвие,/ в немже евангельски подвизающуся,/ пречудный Афонский дар -/ Богоматере икона, даровася ти, всеблаженне,/ и, образ добродетелей быв стаду твоему,/ Арсение отче наш,/ к Горнему торжеству возшел еси,/ идеже со Ангелы ликовствуя,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
|
Кондак преподобнаго Арсения Коневского глас 8 Трисиятельнаго Божества сиянием просветив сердце твое, преподобне,/ световиден весь явился еси добродетельми,/ яко и Гору Афонскую свет трудолюбия твоего озари,/ идеже святую икону Солнца истиннаго,/ Христа, и Его Пречистыя Матере в дар приим,/ на остров Нева езера пришед,/ обитель устроил еси, всеблаженне./ Тем, верою и любовию к тебе притекающе, радостно вопием:/ радуйся, пресветлый светильниче, Арсение, отче наш.
|
Тропарь благоверного царевича Димитрия глас 4 Царскую диадиму обагрил еси кровию твоею,/ Богомудре мучениче,/ за скиптр Крест в руку приим,/ явился еси победоносец/ и жертву непорочну Владыце принесл еси себе:/ яко бо агнец незлобив, от раба заколен еси./ И ныне, радуяся, предстоиши Святей Троице,/ молися о державе сродников твоих богоугодней быти/ и сыновом российским спастися.
|
Ин тропарь благоверного царевича Димитрия глас 1 Всеоружеством Духа благодати вооружен быв/ и необорим столп и утверждение отечеству своему показася,/ яко агнец незлобивый, от врага неправедно заклан быв/ и в жертву непорочну Господеви принесеся./ И ныне дар благодати от всех Подвигоположника прием,/ источавши всем исцеление, достохвальне благоверный царевичу княже Димитрие./ Слава Восприимшему тя от земных в Небесная,/ слава Венчавшему тя венцем неувядаемым,/ слава Действующему тобою всем исцеление.
|
Кондак благоверного царевича Димитрия глас 8 Возсия днесь в славней памяти твоей верным веселие,/ яко бо доброрасленный грезн, прозябл еси/ и Христу красен плод принесл еси себе;/ темже и по убиении твоем соблюде тело твое нетленно,/ страдальчески обагреное кровию./ Благородие святе Димитрие,/ соблюдай отечество твое и град твой невредим,/ тому бо еси утверждение.
|
Тропарь преподобного Евфросина Псковского глас 4 Житейскую печаль и всяк мятеж мира сего/ любве ради Христовы со дерзновением отвергл еси, блаженне,/ и повеленная распятым Господем Иисусом Христом/ вся исправил еси,/ и, Того ярем взем, во всем воли Его повинулся еси,/ и, благочестив делатель, животным заповедем Христовым/ благотрудно прилежал еси./ И сего ради Бог прослави тя/ и по преставлении чудеса показа от честнаго гроба твоя,/ Темже и неоскудно угобзися обитель твоя,/ и нищим бысть богатное пристанище и покров,/ отче наш преподобне Евфросине,/ моли Христа Бога, да спасет души наша.
|
Ин тропарь преподобного Евфросина Псковского глас 4 Изволением Божественнаго разума вселися в пустыню/ и тамо вперив свой ум в Небесныя обители/ и равно Ангелом житие пожив на земли,/ в молитвах, и в трудех, и в пощениих образ быв своим учеником./ Темже Бог, видев твое благое изволение,/ умножи тебе чада в пустыни,/ слез твоих тучами напаяема,/ но, яко имея дерзновение к Богу,/ поминай стадо свое, еже собрал еси, мудре,/ и не забуди, якоже обещался еси, посещая чад своих,/ Евфросине, преподобне отче наш.
|
Кондак преподобного Евфросина Псковского глас 8 Божиим светолитием просвещен, отче,/ постническое стяжав жительство, преподобне,/ иноком предобрый наставниче и постником благое украшение./ Сего ради Господь, труды твоя видев, даром чудес обогати тя,/ источавши бо исцеления./ Мы же, радующеся, вопием ти:/ радуйся, отче Евфросине, иноком удобрение.
|
Тропарь святителя Исаии, епископа Ростовского, чудотворца глас 8 Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ Ростову пресветлый светильниче,/ святителем Богодохновенное удобрение,/ Исаие премудре,/ учением бо твоим вся Российския концы просветил еси благодатию духовною,/ святителю блаженне,/ моли Христа Бога, да спасет души наша.
|
Тропарь святителей Ростовских Леонтия, Исаии, Игнатия глас 4 Апостольским преданием, истинней вере проповедницы,/ и от тьмы к свету Богоразумия человеком наставницы,/ и за ны к Богу молебницы,/ на Небесная любовь возложисте к Любящему вы./ И ныне на Небеси со Ангелы и со всеми святыми ликовствующе/ у Престола славы всех Царя, Христа Бога нашего,/ святии чудотворцы Леонтие, и Исаие, и Игнатие,/ молите даровати стране нашей мир,/ на враги одоление,/ Церкви единомыслие/ и душам нашим велию милость.
|
Тропарь святителям Ростовским глас 4 Святителие премудрии,/ паствы вашея учителие богопросвещеннии,/ веру евангельскую в людех преумножившия,/ любве Небесныя на земли достоподражательнии образи,/ люди страны Ростовския и Ярославския приобщавшии спасению,/ служителие воистинну Божий/ и сопричастницы апостолов достойнии явилися есте,/ Леонтие священномучениче, Исаие, Игнатие, Иакове, Феодоре/ и златословесниче Российский Димитрие,/ Христа Бога молите/ о архиереех, на престоле вашем преемницех,/ о людех, благочестно вас почитающих,/ о стране нашей православной/ и о всей Христовой Церкви.
|
Ин тропарь святителя Исаии, епископа Ростовского, чудотворца глас 2 В иноцех святыя лавры Печерския/ благоискусен показавыйся/ и во архиерейстем сане добр пастырь/ своему стаду, Боголюбезне Исаие, бывый,/ моли о нас Пастыреначальника Христа Бога/ да помилует и спасет души наша.
|
Кондак святителя Исаии, епископа Ростовского, чудотворца глас 3 Яко гром, возгремел еси Божественными твоими учении в Российстей земли/ и явился еси светильник пресветел,/ осияя светом Богоразумия, Исаие блаженне./ Темже вопием тй:/ Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
|
Кондак святителей Ростовских Леонтия, Исаии, Игнатия глас 8 Яко во вселенней трие велицыи святителие,/ бысте вы благочестием и добродетелию наставницы Ростову/ и, благоверием приимше паству, стадо Христово упасосте/ и вечный покой наследовасте./ Молим вас, святии чудотворцы,/ подати добродетелем исправление,/ и болезнем нашим исцеление, и соблазном избавление,/ и душам спасение, да зовем вам:/ радуйтеся, граду нашему Ростову похвала и утверждение.
|
Кондак святителям Ростовским глас 4 Новаго Завета Бога с человеки хранителие,/ евангельских заповедей исполнителие,/ в добрых делех совершеннии,/ святителие мудрии, преподобнии и праведнии Богоноснии,/ землю Ростовскую и Ярославскую/ облагоухавшии молитвами,/ именуемии вси и неименуемии,/ явленнии и сокровеннии,/ предстояще Живоначальней Троице,/ не отступайте от нас духом/ и Божественное милосердие преклоните к нам,/ да с дерзновением славу в Вышних Богу вси приносим,/ да пребудет на земли мир нерушимый,/ любовь же и благоволение/ посреде всех человек.
|
Ин кондак святителя Исаии, епископа Ростовского, чудотворца глас 4 Своего епископска сана тезоименство храня,/ сирых, вдовиц и всех, зле страждущих,/ сам собою посещал еси любезне/ и, милостынею довольне тех ущедряя, яко отец,/ сподобился еси Ангелы на освящение церкве Печерския, святителю Исаие,/ принесен быти чудне,/ с нимиже молися Господеви о душах наших.
|
Тропарь преподобного Пахомия Великого глас 8 Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/ и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/ и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Пахомие отче наш,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
|
Кондак преподобного Пахомия Великого глас 2 Светильник светел показался еси в концех,/ пустыню же грады сотворил еси множествы монашескими,/ сам себе распен, крест твой на рамо взем,/ и воздержанием тело изнурил еси,/ моля непрестанно о всех нас.
|
Тропарь преподобного Пахомия Нерехтского глас 4 Житейских молв, преподобне, отвергся/ и, яко птищ, обрете себе в пустыни безмолвие,/ в молитвах и бдении прилежа Богови,/ преподобне отче Пахомие,/ и остави древнее пребывание,/ и отыде в пустыню, и в ней водворися,/ и состави обитель во Имя Пресвятыя Троицы,/ и процвел еси, аки финикс,/ и бысть образ утешения духовнаго./ Темже, преподобне Пахомие,/ моли Пресвятую Троицу спастися душам нашим.
|
Кондак преподобного Пахомия Нерехтского глас 4 В пустыни безмолвствуя,/ единствующу тя, Богоносе, взыскующу ти Господа,/ Богу же тебе не оставльшу единому быти в пустыни,/ и Того повелением снидошася к тебе неколико братии,/ с нимиже ти молящуся Господеви,/ Троице пречестен храм воздвиже,/ в немже предстояще, преподобне Пахомие,/ молися о спасении душ наших.
|
Тропарь преподобного Серапиона Псковского глас 8 Изрядством жития чистоту девства приим, Серапионе,/ и вся красная мира сего возненавидев,/ Христа Единаго возлюбил еси./ Сего ради во внутреннюю пустыню вселився и со зверьми живый,/ весь Христов спостник и друг Евфросина учителя твоего был еси,/ тем же и молим тя, поминай нас, чтущих святую память твою, да зовем ти:/ радуйся, пустынныя похвало, преподобне отче наш.
|
Кондак преподобного Серапиона Псковского глас 4 От высокоумия искус прийм смиренномудрия,/ благодатию Божиею явился еси рачитель, Богоносне Серапионе./ Желанием бо Божественный любве вжигаем,/ житейския молвы оставль,/ ревнитель учителю твоему Евфросину был еси,/ безмолвием и жестоким пребыванием последуя Христу:/ бдением же, и молитвою, и постом образ был еси спостником твоим;/ ныне же молися Господеви, Богоблаженне,/ спастися душам нашим.
|
Службы
Статьи на Православие.Ru священник Афанасий Гумеров, насельник Сретенского монастыряЗдравствуйте. Прошу вас разрешить мои сомнения касающиеся гибели Святого благоверного царевича Димитрия. В книге "Борис Годунов" одного советского историка, со ссылкой на изданные в 1913-м году "Материалы угличского дела", с цитатами из записей следственной комиссии Шуйского, утверждается, что по меньшей мере трое взрослых свидетелей и дети, игравшие с царевичем, видели, как царевич в припадке "падучей болезни" поранил себя ножиком в горло. В опубликованном на сайте www.days.ru житии Святого благоверного царевича Димитрия утверждается, что "В субботний день 15 мая 1591 г., кода отрок гулял с кормилицей во дворе, подосланные убийцы, Осип Волхвов, Данило Битяговский и Никита Качалов, зверски зарезали царевича". Пожалуйста, разрешите мои сомнения. Мы с женой, обсуждая эту тему, пришли к выводу, что единственным доказательством того, что царевич был убит, является его прославление как святого Православной Церковью, что было бы, вероятно, исключено в случае нечаянного! самоубийства царевича. Может быть после смерти Святой благоверный царевич Димитрий явился кому-нибудь и рассказал правду о своей гибели? Заранее признателен за ответ. | Только Божество, принявшее на Себя всю нашу греховность, все грехи всего человечества за, примерно, пять тысяч лет до Боговоплощения, а в перспективе и наши грехи, наши немощи, только Господь, взойдя на крест, принеся эту величайшую искупительную жертву, мог совершить спасение. (MP3 файл. Продолжительность 12:30 мин. Размер 9.1 Mb) |
Сайты приходов:Храм Димитрия Царевича г. Сергиев Посад (Московская епархия (областная)) Храм Покрова Пресвятой Богородицы в Рубцове г. Москва (Московская епархия (городская)) Храм блг. царевича Димитрия – при 1-ой Градской больнице г. Москва (Московская епархия (городская)) Храм Иконы Божией Матери Знамение с. Холмы (Московская епархия (областная)) Храм Димитрия царевича "на поле" г. Углич (Рыбинская епархия) Храм Димитрия царевича "на крови" г. Углич (Переславская епархия) Храм мч. Димитрия Угличского пос. Ясногорск (Нерчинская епархия) Троице-Сыпанов Пахомиево-Нерехтский женский монастырь с. Троица (Костромская епархия) Коневский Рождество-Богородичный мужской монастырь о. Коневец (Выборгская епархия) Храм Сретения Господня пос. Красноармейское (Выборгская епархия) Свято-Успенский Псково-Печерский монастырь г. Печоры (Псковская епархия)
|