Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
"Путь жизни мудрого вверх, чтобы уклониться от преисподней внизу" (Прит. 15, 24). Всем известно, что есть ад и туда может попасть всякий за дела свои. Но не все помнят это и не так исправно живут, чтобы видна была забота уклониться от ада. Живут, как живется, на авось: авось как-нибудь и в ад не попадем. Где же разум наш? В житейских делах еще может сходить с рук "авось", но в таком решительном деле, которое, однажды совершившись, пребудет во веки веков неизменным, "авось" обличает неразумность последней степени. Не кичись же, разум, своей разумностью, когда не помнишь этого и не предлагаешь нам помышлений жизни, как уклонившись от ада, спастись.
Молитвы
Тропарь святителя Григория Двоеслова, папы Римского
глас 4
Иже от Бога свыше Божественную благодать восприем,/ славне Григорие,/ и Того силою укрепляема/ евангельски шествовати изволил еси./ Отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси, всеблаженне,/ Егоже моли,/ да спасет души наша.
Кондак святителя Григория Двоеслова, папы Римского
глас 3
Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа,/ иноков чреды, отче Григорие,/ ко ограде Небесней наставляя,/ и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его,/ ныне же с ними радуешися и ликуеши в Небесных кровех.
Тропарь преподобного Симеона Нового Богослова
глас 3
Божественное озарение, Симеоне отче,/ восприяв в души твоей,/ светило в мире показался еси светлейшее,/ разгоняя того мракобесие/ и всех уверяя искати, юже погубиша, благодать Духа,/ Егоже прилежно моли/ даровати нам велию милость.
Ин тропарь, новосоставленный, преподобного Симеона Нового Богослова
глас 1
Внешния мудрости пребывая непричастен,/ Божественныя же преисполнен был еси последи/ и Новый Богослов воистинну всеми познася, Симеоне./ Сего ради твою память, отче мудре, почитающе, тебе вопием:/ слава тя прославльшему Христу,/ слава тя дивна Показавшему,/ слава Действующему тобою всем исцеления.
Ин тропарь преподобного Симеона Нового Богослова
глас 4
Яко Света Трисолнечнаго зритель / и таинственнаго Богословия сказатель, / освященне Симеоне, отче наш, / испроси душам нашим просвещения свыше / и страстей отгони от нас мглу, / яко бо, служитель велий Христов,/ всем подаеши полезная, преподобне.
Яко Богослов Божий Божественнейший/ и молитвенник наш велий ко Господу,/ присно, Симеоне, моли даровали нам грехов прощение/ и живота исправление, преподобне
Свыше прием Божественное откровение,/ со тщанием изшел еси от среды молвы житейский/ и, уединився, преподобне, чудес приял еси действо/ и пророчества достоинство,/ богатства и супружницы лишився.