Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Лк. 6, 12-19). "И пробыл всю ночь в молитве к Богу". Тут основание и начало христианских всенощных бдений. Жар молитвенный гонит сон, и восхищения духа не дают заметить течения времени. Настоящие молитвенники и не замечают того; им кажется, будто они только что стали на молитву, а между тем уж и день показался. Но пока дойдет кто до такого совершенства, надо поднимать труд бдения. Несли его и несут уединенники; несли его и несут общежительные; несли его и несут благоговейные и богобоязненные миряне. Но хоть с трудом приходится бдение, плод его остается в душе прямой, всегдашний - умиротворение души и умиление, при расслаблении и изнеможении тела. Состояние очень ценное в ревнующих о преуспеянии в духе! Оттого где заведены бдения (на Афоне), от них отстать не хотят. Все сознают, как это трудно; но отменить этот чин никому нет желания, ради той пользы, какую принимает душа от бдений. Сон больше всего успокаивает и питает плоть; бдение же больше всего смиряет ее. Выспавшийся вдоволь тяжел бывает на дела духовные и хладен к ним; бдящий - быстродвижен, как серна и горит духом. Если должно обучать добру плоть, как рабу, то ничем нельзя так успеть в этом, как частым бдением. Тут она испытывает вполне власть духа над собою и приучается покорствовать ему, а дух приобретает навык властвовать над нею.
Молитвы
Тропарь блаженного Андрея, Христа ради юродивого
Глас апостола Твоего Павла услышав, глаголющ:/ мы юроди Христа ради,/ раб Твой, Андрей, юрод бысть на земли/ Тебе ради, Христе Боже./ Темже ныне память его почитающе,/ Тебе молимся, Господи, спаси души наша.
Кондак блаженного Андрея, Христа ради юродивого
глас 4
Во юродство претворився волею,/ мира сего красоты отнюд возненавидел еси,/ плотская мудрования увядил еси постом и жажд ею, и зноем,/ и студению мраза,/ от дождя и снега, и от прочия воздушныя тяготы никогдаже уклонився,/ очистил еси себе, яко злато в горниле,/ Андрее блаженне.
Днесь град Углеч тобою хвалится,/ в концех бо его пресветло, яко велие солнце, возсиял еси/ и чудесы твоими вся озарил еси,/ и ныне молися Господеви,/ Кассиане преподобне,/ за град Углеч и обитель сию,/ и всяк град, и страну, и люди,/ иже верою тебе почитающия,/ и о спасении душ наших.
Днесь пресветло красуется славнейший Углеч град,/ церковь же Божия Матере вельми радуется,/ имеющи многоцелебныя в себе мощи великаго чудотворца,/ преподобнаго Кассиана, возсиявшаго от Рима,/ якоже солнце, всему миру, издалеча просвещающаго верных сердца,/ имже украси Бог церковь Матере Своей./ Темже ныне молим тя:/ буди покровитель и заступник непобедимый/ от всяких бед граду нашему/ и всем верным хранилище,/ притекающим в дом Божия Матере и кланяющимся тебе,/ преподобне угодниче Христов Кассиане,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
Ветхаго Рима имея воспитание,/ державу отечества своего, град Мангупский, оставль,/ и нивочтоже вменил еси княжение/ и славу маловременную суетнаго века Христа ради,/ и паче земнаго богатства избра богатство себе Небесное и славу вечную/ возвысив ум свой к Богу,/ и житие свое со Ангелы вожделел еси восприяти,/ промышлением Божественнаго разума направляемь,/ и Богоспасаемаго Углеча града достигл еси,/ и близ в пределех области его, над Волгою рекою, в пустыню вселився,/ и обитель преславну в честь Божия Матере воздвигл еси,/ и в ней тело свое предложив, яко дар освящен./ Тем молим тя, отче Кассиане,/ моли Христа Бога,/ да спасет души наша.
Яко светозарная звезда, пришел еси от востока на запад,/ оставль отечество и княжение твое Христа ради,/ и в царствующий град Москву пришел еси,/ и, промышлением Божественнаго разума направляемь,/ Углеча града достигл еси,/ и, близ его, над Волгою рекою, в пустыни Учме вселився,/ обитель сотворил еси, и церковь созда,/ и созва монахов во спасение;/ с нимиже моли о нас, чтущих память твою, да зовем ти:/ радуйся, преподобне отче Кассиане.
Кондак преподобного Кассиана Угличского
глас 4
Якоже пресветлое солнце,/ возсия нам от Рима и к царскому граду достигл еси,/ преблаженне отче Кассиане,/ и Ангельски в Русстей земли пожил еси,/ и древних постник на высоту воздержания востече,/ и в пустыни Учме, близ Богоспасаемаго града Углеча,/ обитель преславну иноком , во спасение сооружи,/ и храм благолепен Пречистей Богоматери Духом Божиим уясни,/ и в ней тобою Бог прославляется,/ и ныне молитися Господеви не престай о стаде своем,/ иже многими поты и труды стяжал еси/ избавити его от всех обстояний лукаваго,/ и от всяких скорбей и бед невредиму сохранитися,/ и нам, рабом твоим, грехов прощение молитвами твоими получити,/ и граду твоему Углечу от напастей всяческих/ и находящих падений, гневом Божиим праведным, свободитися умоли,/ преподобне и Богомудре отче Кассиане.
Кондак преподобного Кассиана Угличского
глас 5
Яко многосветлая звезда,/ возсиял еси в Русстей земли, отче Кассиане,/ и яко богатство драгоценнаго бисера/ прийде к нам от ветхаго Рима/ и дошед Богоспасаемаго града Углеча,/ и близ его Божественным смотрением/ обитель всечестну возградил,/ и церковь Матере Божия чудновидну созда,/ и созва инок множества,/ с ними же молися Христу Богу/ избавити град сей от варварскаго пленения,/ и междоусобныя брани, и огненнаго запаления невредима соблюди,/ преподобне и Богомудре отче Кассиане.
Тропарь священномученика Киприана и мученицы Иустины
глас 4
И нравом причастник,/ и престолом наместник апостолом быв,/ деяние обрел еси, богодухновенне,/ в видения восход:/ сего ради, слово истины исправляя,/ и веры ради пострадал еси даже до крове,/ священномучениче Киприане,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.
Кондак священномученика Киприана и мученицы Иустины
глас 1
От художества волшебнаго обратився, богомудре,/ к познанию Божественному,/ показался еси миру врач мудрейший,/ исцеления даруя чествующим тя, Киприане со Иустиною:/ с неюже молися Человеколюбцу Владыце// спасти души наша.
Тропарь великой княгини Анны Кашинской
глас 3
Днесь восхваляем тя, преподобная мати,/ великая княгине инокине Анно:/ яко бо лоза плодовита посреде терния,/ процвела еси во граде Кашине твоими добродетельми,/ всех удивила еси чудным твоим житием,/ темже Христу Богу угодила еси,/ и ныне, радующися и веселящися,/ пребывавши с лики преподобных жен,/ наслаждающися райския красоты и веселия./ Молим убо тя:/ моли о нас Человеколюбца, Христа Бога нашего,/ даровати нам мир и велию милость.
Ин тропарь великой княгини Анны Кашинской
глас 4
Просветившися Божественною благодатию, преподобная,/ и правостию умною душу твою привязавши в любовь Христову,/ тленныя, и красныя, и временный нивочтоже вменила еси./ Крестным знамением на мысленный враги мужески вооружившися,/ постническими подвиги, постом и молитвами/ углие страстей угасила еси, достославная Анно,/ и по смерти источавши благодать притекающим к мощем твоим./ И ныне, в Небеснем чертозе с мудрыми девами предстоящи Христу,/ моли о нас, почитающих святую память твою.
Кондак великой княгини Анны Кашинской
глас 4
Яко пресветлая звезда,/ явилася еси в Российстей земли, во граде Кашине,/ преподобная мати Анно,/ во всех благочестивых и верных женах,/ аки крин, процвела еси чистым и непорочным твоим житием,/ во инокинях же совершенными твоими труды и подвиги,/ и возшла еси к Вышнему граду, радующися и веселящися,/ яко добре совершивши твое течение,/ и ныне честныя твоя мощи,/ аки бисерие драгое, явишася,/ на исцеление всем, приходящим с верою./ Тем и вопием ти:/ радуйся, всекрасная душею,/ и моли Христа Бога/ о спасении душ наших.
Ин кондак великой княгини Анны Кашинской
глас 8
Скоропослушную помощницу, вси, сущии в бедах,/ благочестно воспоем, Анну святую,/ днесь любовию сошедшеся во обретение честных мощей ея./ Воспоем песнь Единому в Троице Богу, радующеся,/ сподобльшему нас видети пречистое сокровище честных мощей ея:/ от мног бо лет сокровены быта,/ напоследок же нам явлены/ и источают многа и различна исцеления./ Яко да молитвами ея к Богу/ от всяких находящих зол избавимся,/ радостною душею и веселием сердца благодарная воспоем, глаголюще:/ радуйся, утверждение граду нашему.