Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Дея. 4, 1-10; Ин. З, 16-21). "Неверующий в Сына Божия уже осужден". За что же? За то, что когда кругом свет, он остается во тьме, по любви к ней. Тьмолюбие, ненавидение света делает его кругом виноватым, даже без определения в чем истина; потому что у кого есть эта искренняя любовь к истине, того она изведет из тьмы заблуждения и приведет к свету истины. Пример в св. ап. Павле. Он был искренний истинолюбец, вседушно преданный тому, что считал истинным, без всяких интересов. Потому, как скоро указана была ему истина не в том, что он считал истинным, он в ту же минуту бросил это древнее, оказавшееся не истинным, и всем сердцем прилепился к новому, осязательно доказанному истинным. То же самое бывает со всяким искренним истинолюбцем. Истина о Христе ясна как день: ищи и обрящешь. Помощь же свыше всегда готова искреннему искателю. Потому, если кто остается во тьме неверия, тот остается только по любви ко тьме, и за это уже осужден.
Молитвы
Кондак апостолов
глас 2
Явистеся Христовы ученицы и апостоли всечестнии,/ Иродионе славне, Агаве и Руфе,/ Асинкрите, Флегонте со Ермом,/ присно молитеся Господеви// подати нам согрешений прощение, поющим вас.
Тропарь святителя Нифонта, епископа Новгородского
глас 3
Яко сый нравом православных/ Восточныя Церкве преданий истинный защитник,/ сподобился еси великаго во отцех Феодосия/ видети по смерти яко жива,/ возвещающа тебе Царствия Небеснаго наследие,/ егоже неизреченных доброт/ ныне с ним неразлучно наслаждаяся,/ моли и о нас, чадех своих, Нифонте прехвальне.
Ин тропарь святителя Нифонта, епископа Нивгородского
глас 4
От мирскаго мятежа из младых ногтей/ исшед в тихое пристанище,/ честный обители Печерския достигл еси/ и, тамо ярем Христов восприим на ся,/ равно Ангелом житие поживе,/ отнюду же пришед, святителю Христов Нифонте, в великий Новград,/ и архиерейский престол восприял еси/ и многи люди учением своим ко Христу привел еси,/ Егоже моли, святителю преподобне, спастися душам нашим.
Кондак святителя Нифонта, епископа Новгородского
глас 5
Ревности древних отец/ в твердом истинных догмат хранении подобней,/ крепкоумне Нифонте,/ не восхотел еси восхитившему самовольне престол Митрополии Климу сослужитель быти,/ избранному же на се от всех, покорен,/ священнолепне с ним служил еси/ и, жизнь свою скончав,/ обрел еси безконечное Царство Христово.
Ин кондак святителя Нифонта, епископа Новгородского
глас 8
Возложив себе от юности Богу, преподобне,/ мир тленных нивочтоже вменив/ и паче всех Христа возлюбив,/ Тому от всея души любовию последовал еси/ и, яко светозарное солнце,/ от Киева просил во вся концы Русский земли добродетелию,/ и бысть пастырь великому Новуграду,/ и, добре упас стадо Христово словесных овец на пажитех духовных,/ к Богу отшел еси,/ и ныне со Ангелы Владычню Престолу предстоя,/ нас поминай, раб своих, да зовем ти:/ радуйся, отче Нифонте,/ святителем изрядная похвало.
Тропарь преподобного Руфа послушливого, затворника Печерского, в Дальних пещерах
глас 8
Послушание святое, нарицающееся живот,/ преподобне отче Руфе, прием,/ живот вечный оным постигл еси,/ идеже живя, не забуди и нас, хвалящих тя.
Кондак преподобного Руфа послушливого, затворника Печерского, в Дальних пещерах
глас 6
Честна смерть твоя, преподобне Руфе, пред Господем,/ честне бо и преподобне жизнь твою в послушании святом препроводил еси./ Тем тя убо почитаем,/ яко послушником образ и наставник.