* Чтения прп. Кирилла Белоезерского читаются, если ему совершается служба.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Рим. 11, 25-36; Мф. 12, 1-8). "Если бы вы знали, что значит: милости хочу, а не жертвы, то не осудили бы невиновных". Итак, чтобы избавиться от греха осуждения, надо возыметь милостивое сердце. Милостивое сердце не только не осудит кажущегося нарушения закона, но и очевидного для всех. Вместо суда оно восприимет сожаление и скорее будет готово плакать, чем укорять. Действительно, грех осуждения - плод немилостивого сердца, злорадного, находящего услаждение в унижении ближнего, в очернении его имени, в попрании его чести. Дело это - дело человекоубийственное и творится по духу того, кто есть человекоубийца искони. Там бывает много и клеветничества, которое из того же источника, ибо диавол потому и диавол, что клевещет и всюду распространяет клеветливость. Поспеши возбудить в себе жалость всякий раз, как придет злой позыв к осуждению. С жалостливым же сердцем обратись потом с молитвою к Господу, чтоб Он всех нас помиловал, не того только, кого хотелось осудить, но и нас, и может быть больше нас, чем того, - и замрет злой позыв.
Иже плотским дебельством Богови работати изволи,/ в пустыню вселився,/ в нейже многими поты и труды/ безтелеснаго равноангельнаго пребывания возможе достигнута,/ таже от Бога узрен быв,/ сподобися великих чудес в жизни и по преставлении,/ на нечистыя духи силу восприим,/ изгониши от приходящих к тебе с верою,/ темже, отче Александре,/ за вся ны моли,/ спастися душам нашим.
Во плоти, яко Ангел, на земли подвизася,/ желанием духовным в пустыню вселися/ и, со зверьми живый, весь Христови быв,/ Тому невозвратно шествовал еси, ведом к Небеси,/ последуя Божественным стезям, отче блаженне Александре,/ яко чуден, чудеса источаеши/ и отгонявши недуги к тебе приходящих с верою,/ но яко имея дерзновение ко Господу,/ поминай нас, чтущих честную память твою.
Кондак преподобного Александра, игумена Куштского
глас 8
Иже земная оставль,/ в пустыню вселився,/ Христовым стопам последовал еси, тепле,/ и Того, славне, на раму своею честньш крест взем,/ умертвил еси плоти взыграния/ труды постническими и желанием духовным, всеблаженне,/ темже зовем ти:/ радуйся, Александре, пустынный жителю.
Пустынный жителю,/ опустевшая ны от благотворных помышлений вражиими прилогми,/ презельным твоим к Богу молением сердца наша очисти,/ яко да благодарственно вопием ти:/ радуйся, яко земным пустынножительствием, Александре,/ дошед Небеснаго Царствия.
Тропарь святителя Кирилла Александрийского
глас 8
Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ вселенныя светильниче,/ архиереов богодухновенное удобрение,/ Кирилле премудре,/ ученьми твоими вся просветил еси,/ цевнице духовная,// моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак святителя Кирилла Александрийского
глас 6
Бездну нам учений богословия источил еси/ яве от источник Спасовых,/ ереси погружающую,/ блаженне Кирилле,/ и стадо невредимо от треволнений спасающую,/ странам бо всем наставник, преподобне,// яко Божественная являя.
Тропарь преподобного Кирилла Белоезерского
глас 1
Яко крин, в пустыни давидски процвел еси, отче Кирилле,/ злострастия терние искореняя,/ и собрал еси в ней ученик множество,/ страхом Божиим и учением твоим наставляемых,/ ихже и до конца, яко чадолюбивый отец,/ не оставил еси, посещая, да вси вопием:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Действующему тобою всем исцеления.
Кондак преподобного Кирилла Белоезерского
глас 8
Яко преобидев тленная и долу влекущая мудрования, отче,/ к Вышнему течению радостно устремился еси,/ и тамо со святыми Пресвятей Троице предстоя,/ моли от враг сохранитися стаду твоему,/ яко да святое твое успение празднующе, вопием:// радуйся, преблаженне Кирилле, отче наш.