Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(1 Кор. 2, 9-3, 8; Мф. 13, 31-36). Подобно Царствие зерну горчичному и закваске. Маленькое горчичное зерно разрастается в большой куст; закваска проникает все замешанное тесто и делает его вскисшим. Тут, с одной стороны, образ Церкви, которая сначала только состояла из апостолов и нескольких других лиц, потом разрослась и сделалась многочисленной, проникла все человечество; с другой - образ духовной жизни, раскрывающейся в каждом человеке. Первое зернышко ее - намерение и решимость спасаться через богоугождение по вере в Господа Спасителя. Эта решимость, как бы ни была крепка, похожа на малую точку. Вначале она обнимает только сознание и самодеятельность; из этого развивается потом вся деятельность духовной жизни. Сама в себе она размножается в движениях и силе, и мужает, а в отношении к душе, начинает проникать ее во всех ее силах - в уме, воле, чувстве и иcполняет их собою, делает вскисшими по своему духу, проникает и весь состав естества человеческого и тело, и душу, и дух, в котором зарождается.
Брата Божия на престоле архиерейства преемниче,/ святаго града Иерусалима иерарше достохвальне,/ с богомудрыми отцы в Халкидоне изъяснил еси воплощение Сына Божия,/ пришедшаго мир обновити и обожити вся человеки,/ в Церкви Его с Ним сочетавшаяся,/ святителю отче Иувеналие,/ предстоя ныне во Царствии Отца светов,/ о почитающих тя любовию молися,/ да мир и милость Спасова будет с нами.
Тропарь святителя Фотия, митрополита Киевского
глас 4
Словес евангельских послушателю/ и Божественных учений рачителю,/ премудрый наказателю,/ всегда страху Господню поучаяйся,/ в молитвах к Богу простираяйся,/ заградителю уст кривоглаголющим слово правыя веры,/ апостолом сопричастниче,/ вере Христовой утвердителю,/ пророчески вещателю, святителю Фотие,/ моли Христа Бога/ умирити мир и спасти души наша.
Кондак святителя Фотия, митрополита Киевского
глас 8
Троице сосуд явися честный твоим житием,/ святителю Фотие, всегда зрящий Святую Троицу,/ Ейже предстоиши, молися непрестанно о всех нас.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Ахтырской
глас 4
Преблагословенная Дево, Богородительнице Чистая,/ у Креста Сына Твоего и Бога нашего предстоящи,/ скорбь велию претерпела еси/ и благодать от Него прияла еси сущия в скорбех утешати./ Темже на пречистый образ Твой благоговейно взирающе/ и изображенную Тя на нем пред Крестом Спаса нашего видяще,/ умиленно к Тебе вопием:/ Заступнице усердная, благая и милостивая!/ Ускори избавити ны от всякия скорби, нужды и болезни/ и спаси души наша,/ да Тя со благодарением славим во веки.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Ахтырской
глас 8
Притецем, вернии, к благодатному милостей и щедрот источнику — / чудотворному Пречистыя Девы образу:/ сей бо нам свыше даровася,/ душам и телесем во спасение,/ емуже покланяющеся с любовию, возопием к Богородице:/ о Всепетая Мати, о Царице Всемилостивая,/ покрый и соблюди нас от всякаго зла/ Твоим к Богу матерним предстательством.
Тропарь Положения честной ризы Пресвятой Богородицы
глас 8
Богородице Приснодево, человеков покрове,/ ризу и пояс пречистаго Твоего телесе/ державное граду Твоему обложение даровала еси,/ безсеменным рождеством Твоим нетленна пребывающи,/ о Тебе бо и естество обновляется и время./ Темже молим Тя мир граду Твоему даровати// и душам нашим велию милость.
Кондак Положения честной ризы Пресвятой Богородицы
глас 4
Одеяние всем верным нетления, Богоблагодатная Чистая,/ даровала еси, священную ризу Твою,/ еюже священное тело Твое прикрывала еси,/ покрове всех человеков,/ еяже положение празднуем любовию/ и вопием со страхом Ти, Чистая:// радуйся, Дево, христиан похвало.
Величание
Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ Богоизбранная Отроковице,/ и чтим святыя ризы Твоея// честное положение.