Воскрес из гроба, заключенным дверем,
предстал еси другом Твоим всесильне, и Фоме неверовавшу,
гвоздей показал еси язвы, и ребра еже от копия
прободение, утверждая и уверяя того Слове, яко Ты Сам
еси, за милосердие претерпевый спасительныя страсти.
За многое снизхождение, и милосердие
безмерное, мое зря истощание не усумнися, но уверися
Близнче, Господь рече: яко Сам есмь Аз пострадавый, и
тридневен из гроба воскресый, и адова сокровища
истощивый, и ожививый от века умершия.
Удивився яко узре Фома возопи, егда виде Тя
всесильне: Ты еси Бог мой и Господь, верую
Человеколюбче, яко Сам еси пострадавый, и страсти
исцеляяй душ наших. Кланяюся Твоей державе, и мирови
возвещаю страшное Твое и всесильное востание.
Учеником сомнящимся, во осмый день предста
Спас, идеже бяху собрани, и мир дав, Фоме возопи: прииди
апостоле, осяжи длани, в нихже гвоздия вонзоша. О доброе
неверие Фомино, верных сердца в познание приведе, и со
страхом возопи: Господь мой и Бог мой, слава Тебе!
Обыдите людие Сион, и обымите его, и дадите
славу в нем Воскресшему из мертвых: яко Той есть Бог
наш, избавлей нас от беззаконий наших.
Стих: К Тебе воздвигох очи мои:
Яко помышлении лукавыми, и делы осудихся
Спасе, мысль мне даруй обращения Боже, да зову: спаси мя
благодетелю Благий, и помилуй мя.
Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас:
Мученичен: Еже на судищи ваше исповедание
святии, демонов оплева силу, и от прелести человеки
свободи. Темже и главам усекаемым, взывасте: да будет,
Господи, жертва душ наших благоприятна пред Тобою, яко
Тебе возлюбивше нерадихом о временной жизни,
Человеколюбче.
По востании Твоем Господи, собранным
учеником Твоим, и дверем заключенным, посреде стал еси,
мир подая им: веровав же и Фома, зрением руку и ребр
Твоих, Господа и Бога Тя исповеда, спасающаго уповающия
на Тя, Человеколюбче.
Ныне отпущаеши: Тропарь праздника:
Запечатану гробу: И отпуст.
Жены ко гробу приидоша ураншия, и
ангельское явление видевшия трепетаху: гроб облиста
жизнь, чудо удивляше я. Сего ради шедшия, учеником
проповедаху востание: ад плени Христос, яко един крепок
и силен, и истлевшия вся совоздвиже, осуждения страх
разрушив Крестом.
Стих: Господи да не яростию Твоею обличиши
мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.
Аще праведник едва спасается, аз грешный
где явлюся, тяготы и вара дневнаго не понесший? Но с
наемники единонадесятаго часа причти мя Боже, и спаси
мя.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог
Израилев.
Мученичен: Яко добрии воини единомудренно
веровавше, прещения мучителей не убоявшеся святии,
приидосте усердно ко Христу, вземше честный крест, и
скончавше течение, с небесе победу приясте. Слава
укрепльшему вы: слава венчавшему вы: слава действующему
вами всем исцеления.
Нерушимую стену имуще вернии Богородицу
Марию, приидите поклонимся, и припадем Ей: дерзновение
бо имать к Рождшемуся из Нея, и молити, и спасати от
гнева и смерти души наша.
Апостола вси и ученика Христова восхвалим
песньми в память его: боголепно бо наша помышления, той
язвы гвоздей осязав, известну веру изыскав, утверди в
мире, и молит Спаса, помиловатися душам нашим.
Таже, Воскресение Христово: псалом
50. Канон праздника со ирмосы на 8: и Минеи на 4. По 3-й
песни, седален Минеи. Кондак и ексапостиларий
праздника.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, и
воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един
всесилен. [Дважды.]
Не пренебрези мене Спасе мой, леностию
греховною содержима: воздвигни мое помышление к
покаянию, и Твоего винограда делателя искусна покажи мя,
даруя ми единонадесятаго часа мзду, и велию милость.
Мученичен: Сии воини Царя великаго,
сопротивишася повелением мучителей доблественно,
небрегоша о муках, и прелесть всю поправше, достойно
венчани бывше, просят у Спаса мира, и велия милости.
Дверем заключенным, представ Спас учеником,
безстрашие и мир даяше. Таже глаголет Фоме: что Мне не
веруеши, яко воскресох из мертвых? Принеси семо руку
твою, и вложи в ребра Моя, и виждь. Тебе бо неверующу,
вси навыкоша страсти и Воскресение Мое звати с тобою:
Господь мой и Бог мой, слава Тебе.
Воспоим вернии, непрестанно со ангелы,
Христа воскресшаго, тридневна из гроба, и мир
совоздвигшаго.
Стих: Во всю землю изыде вещание их, и в
концы вселенныя глаголы их.
Фома Твоя ребра, Благоутробне, осязав, к
вере взыде: и мы тем Тя Бога прочее познахом.
Стих: Небеса поведают славу Божию, творение
же руку Его возвещает твердь.
Подаеши о Избавителю, мир людем Твоим
воскрес из гроба, и мир совоздвигнувый от ада,
Всесильне.
Дверем заключенным, пришел еси Христе ко
учеником, тогда Фома смотрительно не обретеся с ними.
Глаголаше бо: не иму веры, аще не увижду и аз Владыки.
Увижду ребро, отонудуже изыде кровь, вода, крещение:
увижду язву, от неяже исцеле великий струп человеческий:
увижду, како не бе якоже дух, но плоть и кости. Смерть
поправый, и Фому уверивый, Господи слава Тебе.
блаженна от канона праздника, песнь 4-я.
Глаголющим апостолом к людем,
наидоша на них священницы и воевода церковный и
саддукее,
|
Когда апостолы говорили к народу, к
ним приступили священники и начальники стражи
при храме и саддукеи,
|
Жаляще си, за еже учити им люди и возвещати о
Иисусе воскресение мертвых:
|
Досадуя на то, что они учат народ и проповедуют
в Иисусе воскресение из мертвых;
|
И возложиша на них руки и положиша их в
соблюдение до утрия: бе бо вечер уже.
|
И наложили на них руки и отдали их под стражу до
утра; ибо уже был вечер.
|
Мнози же от слышавших слово вероваша: и бысть
число мужей яко тысящ пять.
|
Многие же из слушавших слово уверовали; и было
число таковых людей около пяти тысяч.
|
Бысть же наутрие собратися князем их и старцем и
книжником во Иерусалим,
|
На другой день собрались в Иерусалим начальники
их и старейшины, и книжники,
|
И Анне архиерею и Каиафе и Иоанну и Александру,
и елицы беша от рода архиерейска:
|
И Анна первосвященник, и Каиафа, и Иоанн, и
Александр, и прочие из рода
первосвященнического;
|
И поставльше их посреде, вопрошаху: коею силою
или коим именем сотвористе сие вы?
|
И, поставив их посреди, спрашивали: какою силою
или каким именем вы сделали это?
|
Тогда Петр, исполнився Духа Свята, рече к ним:
князи людстии и старцы Израилевы,
|
Тогда Петр, исполнившись Духа Святаго, сказал
им: начальники народа и старейшины Израильские!
|
Аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии
человека немощна, о чесом сей спасеся,
|
Если от нас сегодня требуют ответа в благодеянии
человеку немощному, как он исцелен,
|
Разумно буди всем вам и всем людем Израилевым,
яко во имя Иисуса Христа Назореа, Егоже вы
распясте, Егоже Бог воскреси от мертвых, о Сем
сей стоит пред вами здрав.
|
То да будет известно всем вам и всему народу
Израильскому, что именем Иисуса Христа Назорея,
Которого вы распяли, Которого Бог воскресил из
мертвых, Им поставлен он перед вами здрав.
|
Тако возлюби Бог мир, яко и Сына
Своего Единороднаго дал есть, да всяк веруяй в
Онь не погибнет, но имать живот вечный.
|
Ибо так возлюбил Бог мир, что отдал
Сына Своего Единородного, дабы всякий верующий в
Него, не погиб, но имел жизнь вечную.
|
Не посла бо Бог Сына Своего в мир, да судит
мирови, но да спасется Им мир.
|
Ибо не послал Бог Сына Своего в мир, чтобы
судить мир, но чтобы мир спасен был чрез Него.
|
Веруяй в Онь не будет {несть} осужден: а не
веруяй уже осужден есть, яко не верова во имя
Единороднаго Сына Божия.
|
Верующий в Него не судится, а неверующий уже
осужден, потому что не уверовал во имя
Единородного Сына Божия.
|
Сей же есть суд, яко свет прииде в мир, и
возлюбиша человецы паче тму, неже свет: беша бо
их дела зла.
|
Суд же состоит в том, что свет пришел в мир; но
люди более возлюбили тьму, нежели свет, потому
что дела их были злы;
|
Всяк бо делаяй злая ненавидит света и не
приходит к свету, да не обличатся дела его, яко
лукава суть:
|
Ибо всякий, делающий злое, ненавидит свет и не
идет к свету, чтобы не обличились дела его,
потому что они злы,
|
Творяй же истину грядет к свету, да явятся дела
его, яко о Бозе суть соделана.
|
А поступающий по правде идет к свету, дабы явны
были дела его, потому что они в Боге соделаны.
|