|
Седмица сплошная.
Глас 1.
|
Поста нет.
|
Прп. Макария Великого, Египетского (390-391). Свт. Марка Евгеника, архиеп. Ефесского (1444). Блж. Феодора, Христа ради юродивого, Новгородского (1392). Прп. Макария Римлянина, Новгородского (XVI-XVII).
Мц. Евфрасии девы (303). Прп. Макария Александрийского (394-395). Прп. Антония, столпника Марткопского (VI) (Груз.). Свт. Арсения, архиеп. Керкирского (VIII). Прп. Макария, постника Печерского (XII). Прп. Макария, диакона Печерского (XIII-XIV). Обретение мощей прп. Саввы Сторожевского, Звенигородского (1652). Прп. Евфимия исп (XX) (Груз.).
Сщмч. Петра пресвитера (1918). Сщмч. Николая пресвитера (1930). Мч. Феодора (1940).
День интронизации Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла.
Евангельские Чтения1 Ин., 69 зач., I, 8 - II, 6. Мк., 62 зач., XIII, 31 - XIV, 2, и за пятницу (под зачало): 1 Ин., 70 зач., II, 7-17. Мк., 63 зач., XIV, 3-9. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 - VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Мк. 13, 31-14, 2). На что вчера навел нас Апостол, то ныне прямо внушает нам Евангелие. "Смотрите, бодрствуйте, молитесь; ибо не знаете, когда наступит это время. Итак, бодрствуйте. . . чтобы, пришед внезапно, не нашел вас спящими". Надобно ждать, и каждое мгновение держать в мысли, что вот-вот явится Господь и воссияет как молния от одного конца вселенной до другого. Иным думается, что можно это ожидание Господа заменить ожиданием смерти. Хорошо и это, или хоть это. Но ожидание Господня пришествия одно, а ожидание смерти - иное. Иная мысль о том и другом; иное и чувство, рождающееся под действием той и другой мысли. Дня Господня жди, в который все кончится определением безвозвратным. После смерти все еще будет длиться время нерешенного состояния; а день Господень все распределит на вечные веки, и запечатлеет так, что уж не жди изменения. Ждал, говоришь. И еще жди. И все жди. Но это, скажешь, отравит все радости. Не отравит, а только изгонит из порядков твоей жизни такие радости, которые незаконно пользуются этим именем. Будешь и при этом радоваться, но только о Господе. И Господа ждать при такой радости можно, и если Господь застанет тебя в этой радости, не взыщет, а похвалит. (1 Ин. 2, 7-17). "Мир проходит и похоть его". Кто этого не видит? Все течет вокруг нас, - вещи, лица, события; и мы сами течем. Течет и похоть мирская: едва вскусим сладости от удовлетворения ее, как исчезает и та и другая; гонимся за другою, - и с тою то же; гонимся за третьею, - опять то же. И ничто не стоит, все приходит и отходит. Что же? Неужели нет ничего постоянного?! Есть, говорит тут же Апостол: "исполняющий волю Божию пребывает во век". Мир, столь текучий, как стоит? - Хочет Бог, и он стоит. Воля Божия есть неколебимая и несокрушимая его основа. Так и из людей, кто станет твердо в воле Божией, тотчас делается стойким и твердым. Мятутся мысли, пока кто гоняется за преходящим. Но коль скоро кто образумится и возвратится на путь воли Божией, мысли и начинания начинают улегаться. Когда же, наконец, успеет он приобрести навык в этом образе жизни, все у него, и внутри, и вне, приходит в покойный строй и безмятежный порядок. Начавшись здесь, этот мир глубокий, и безмятежие невозмутимое, перейдет и в другую жизнь, и там пребудет во веки. Вот что есть среди общего течения вокруг нас, не текучего и постоянного в нас! - Хождение в воле Божией. (1 Ин. 1, 1-15). Что значит "ходить во истине"? Значит, приняв истину в сердце, так держать себя в мыслях и чувствах, как требуется истиною. Таким образом, что Бог есть везде и все видит, - это есть истина: кто примет эту истину сердцем и станет держать себя - и внутренне, и внешне - так, как бы перед ним был Сам Бог и все в нем видел, тот будет и ходить в этой истине. Что Бог все содержит, и что без Него мы ничего не можем успешно делать - это истина: кто примет ее сердцем и станет во всем, что бы ни делал, обращаться в молитве за помощью к Богу, и принимать все, что с ним ни случилось бы, как от руки Господней, тот будет ходить в этой истине. Что смерть каждый час может нас похитить, а по смерти тотчас и суд Божий, это истина: кто примет эту истину сердцем и станет так жить, тот будет ходить в этой истине. Так и относительно всякой другой истины.
Молитвы
Тропарь преподобного Макария Великого глас 1 Пустынный житель, и во плоти Ангел,/ и чудотворец явился еси, богоносе отче наш Макарие,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцеляеши недужныя и души верою приходящих ти./ Слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Действующему тобою всем исцеления.
|
Кондак преподобного Макария Великого глас 1 Блаженную жизнь скончав в житии с мученическими лики,/ в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие,/ и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес,// темже тя почитаем.
|
Тропарь преподобного Макария, диакона Печерского глас 7 От юности Христа усердне возлюбив, вдался еси Тому весь, яко непорочна жертва, и иго Его благое на себе взем, работал в нем, всечестне Макарие, спешне, темже убо молим тя: молися о душах наших.
|
Кондак преподобного Макария, диакона Печерского глас 4 Вдавшагося Христу Богу на служение от младенства и Тому
во иночестве и диаконстве послуживша священнолепно, восхваляем тя любовию, Макарие священне, и молим: яко имый дерзновение, моли Христа Бога о нас, поющих тя.
|
Тропарь преподобного Макария, постника Печерского глас 4 Бывший нестяжателем Христа ради и Того за многия твоя добродетели в сердце твое вселивый, блаженне Макарие, молися о нас, поющих тя.
|
Кондак преподобного Макария, постника Печерского глас 2 Вышних ища, нижних не стяжал еси и нестяжание, яко колесницу огненну к небеси, себе уготовав, со Ангелы жити сподобился еси, Макарие славне, с нимиже Христа Бога моли о всех нас.
|
Тропарь преподобного Макария Римлянина, Новгородского глас 4 Рим, отечество твое, оставив, в пустыню вселился еси, и тамо, в пусте месте обрет жилище себе, отбегл еси суеты мира сего, и в безмолвнем пристанищи добре направлял еси себе ко Господу. Сего ради и мы, чтущии тя, притекающе, молим тя, отче Макарие: моли о нас Господа, да помилует нас в день судный.
|
Ин тропарь преподобного Макария Римлянина, Новгородского глас 4 Отечество твое, ветхий Рим, оставив, во страну Российскую пришел еси, преподобне, и в пустыне блатней вселився, тамо пристанище тихое ко спасению обрел еси и безмолвное житие благоугодно провождал еси, направляя себе ко Господу молитвами непрестанными. Сего ради Христос тя возлюби и чудесы прослави, отче Макарие, явив тя пастыря добра словеснаго стада Своего. Темже и мы, притекающе к тебе, умильно глаголем: моли Прославльшаго тя спастися душам нашим.
|
Кондак преподобного Макария Римлянина, Новгородского глас 7 От Рима возсиял еси, якоже звезда пресветлая, преподобне отче наш Макарие, и в пустыни вселився, просветил еси чистым житием твоим верно притекающия к тебе. Темже и мы, прославляюще светлую память твою, вопием ти: радуйся, преподобне отче Макарие.
|
Ин кондак преподобного Макария Римлянина, Новгородского глас 8 Якоже пресветлая звезда, от Рима возсиял еси, преподобне, и Богом наставляемь, Российскую страну светом чудес твоих озарил еси духовно, созывая верный к мощем твоим, от нихже исцеления недужным подаеши. Темже молимся тебе: научи нас, отче, твоему богоразумию и уврачуй недуги наша душевныя и телесныя, да зовем ти: радуйся, преподобне отче Макарие.
|
Тропарь святителя Марка Эфесского глас 8 Православия наставниче, новшеств противоборниче,/ степень веры, Церкве светильниче,/ учителей Богодухновенная печате, Марко всемудре,/ писании твоими вся просветил еси, цевнице духовная,// моли Христа Бога спастися душам нашим.
|
Кондак святителя Марка Евгеника, архиепископа Ефесского глас 4. Мануилово Премудрыми словес твоих исплетении, всеблаженне,/ всякая уста хульная заградил еси/ и верныя Боговещании просветил еси чести Троицу в тождестве естества.
|
Кондак святителя Марка Эфесского глас 8 Иоанна Евгеника: Богословов Богомудрая писания,/ яко Богоглагольник истинен, прием в сердцы,/ исхождение Духа Святаго возвестил еси, яко должно есть, приснохвальне,/ и всесвятый запечатлел еси Символ,/ сего ради поем:// радуйся, Марко Богоглаголиве.
|
Тропарь преподобного Саввы Сторожевского глас 8 Пустыни явился еси доброе прозябение, преподобне:/ от юности бо изволил еси чистое житие, духовному твоему учителю последуя,/ и того учением ум к Небесным вперив,/ и стаду твоему премудр наставник показался еси;/ тем и Христос яко пресветла тя светильника чудесы обогати,/ Савво, отче наш,// моли спастися душам нашим.
|
Кондак преподобного Саввы Сторожевского глас 2 Господним желанием распалився,/ страсти плотския воздержанием оттряс,/ Божественнаго света незаходимое светило явился еси,/ чудес лучами всех просвещаеши,/ притекающих к мощем твоим,// Савво преподобне, отче наш.
|
Тропарь блаженного Феодора Христа ради юродивого, Новгородского глас 8 Иже на земли Христа ради волею в буйство преложився,/ мира сего красоты отнюд возненавидел еси/ и, плотская играния увядив постом и жаждею и на земли леганием,/ от зноя же и студени, от дождя и снега/ и от прочил воздушныя тягости никогдаже уклонился еси,/ душу же очистил еси добродетельми, яко злато в горниле,/ отче преблаженне Феодоре,/ и ныне на Небесех предстойши Престолу Пресвятыя Троицы,/ но яко имея дерзновение многое,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
|
Тропарь блаженного Феодора Христа ради юродивого, Новгородского глас 4 Православно проповедав, изъяснил еси догматы, Бога милостива сотвори, и Его ради во юродство претворися, и шибание великое сотворил еси, и снег и зной приим на своем телеси, по преставлении же своем даеши многа исцеления с верою приходящим к раце мощей твоих: сего ради вопием ти, Феодоре блаженне, моли Христа Бога непрестанно о всех нас.
|
Ин тропарь блаженного Феодора Христа ради юродивого, Новгородского глас 8 На земли Христа ради в буйство преложився,/ мира сего красоты отнюд возненавидел еси,/ плотская взыграния увядив,/ от дождя и снега и от прочия воздушныя тягости никогда же уклонился еси,/ от неразумных человек поругание, радуяся, претерпел еси,/ подобяся Творцу твоему и вопия:/ Господи, не постави им греха сего;/ душу же предочистил еси, яко злато в горниле,/ и сию Христос прият/ и, яко светозарную звезду, Своей славе причастну содела./ Предстоя ныне Святей Троице, преблаженне Феодоре,/ моли за град же и люди,/ почитающия любовию пречестную память твою.
|
Кондак блаженного Феодора Христа ради юродивого, Новгородского глас 8 Вышния красоты желая,/ нижния сладости и телесная одеяния тощно оставил еси/ и нестяжание паче суетнаго мира возлюбил еси,/ ангельское житие проходя, скончался еси, Феодоре блаженне,/ с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
|
Кондак блаженного Феодора Христа ради юродивого, Новгородского глас 3 Яко злато в горниле, Феодоре блаженне, мира сего красоту отнюд возненавидев, плоть свою зноем и жаждою увядил еси и от прочия воздушныя тягости никогда же уклонился еси, и сего ради волею в юродство претворися, Феодоре блаженне.
|
Службы
Сайты приходов: Владикавказская епархия: Гатчинская епархия: Московская епархия (городская): Переславская епархия: Санкт-Петербургская епархия: Сыктывкарская епархия:
Статьи на Православие.Ru |