|
Седмица 4-я Великого поста, Крестопоклонная. Поминовение усопших.
Глас 7.
Великий пост.
|
Пища с растительным маслом.
|
Прпп. Иоанна , Сергия , Патрикия и прочих, во обители св. Саввы убиенных (796).
Мц. Фотины (Светланы) самаряныни, ее сыновей мчч. Виктора , нареченного Фотином, и Иосии ; мцц. Анатолии , Фото , Фотиды , Параскевы , Кириакии , Домнины и мч. Севастиана (ок. 66). Мцц. Александры , Клавдии , Евфрасии , Матроны , Иулиании , Евфимии и Феодосии (310). Свт. Никиты , исп., архиеп. Аполлониадского (IX). Прп. Евфросина Синозерского, Новгородского (1612).
Сщмч. Владимира пресвитера (1918). Сщмч. Василия диакона (1938).
Евангельские ЧтенияЕвр., 313 зач., VI, 9-12. Мк., 31 зач., VII, 31-37. За упокой: 1 Кор., 163 зач., XV, 47-57. Ин., 16 зач., V, 24-30.
Литургия св. Иоанна Златоуста.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Ев. 6, 9-12; Мк. 7, 31-37). "Плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия" (1 Кор. 15, 50). Следовательно, для получения Царствия надобно обесплотить и обескровить, то есть утвердиться в таком характере жизни, что крови и плоти словно нет. Это достигается совершенным отречением от дел кровяных и плотских. "Дела плоти известны; они суть: прелюбодеяние, блуд, нечистота, непотребство. идолослужение, волшебство, вражда, ссоры, зависть, гнев, распри, разногласия, (соблазны) ереси, ненависть, убийства, пьянство, бесчинство и тому подобное". Перечислив все это, апостол прибавляет: "предваряю вас, как и прежде предварял, что поступающие так Царствия Божия не наследуют" (Гал. 5, 10-21). Имеющий уши слышать, да слышит.
Молитвы
Тропарь преподобного Евфросина Синозерского глас 4 От юности твоей вперив ум твой к Богу,/ блаженне Евфросине,/ мира же отвергся,/ вселился еси в пустыню непроходимую,/ и тамо, от Господа укрепляемь,/ в молитвах и пощениих доблественне пожил еси,/ и жизнь твою страдальчески/ убиением от сынов противления скончал еси,/ сего ради со преподобными и мученики венчался еси,/ с нимиже и ныне предстоиши Престолу Пресвятыя Троицы./ Сию моли, молим тя,/ оставление подати согрешений наших/ и даровати нам велию милость.
|
Ин тропарь преподобного Евфросина Синозерского глас 1 От юности вперив ум свой к Богу,/ блаженне Евфросине,/ и бегая суеты мира сего,/ достигл еси в пустыню непроходимую,/ идеже Богу, тя укрепляющу,/ ангельское житие стяжав,/ поработал еси довольно Владыце своему Христу/ в пощении, и в молитвах, и во всенощных бдениях/ и сподобился еси дара Духа Пресвятаго,/ еже прорицати будущая,/ наставляя на стезю покаяния/ притекающих к тебе и послушающих тя./ Темже Всеблагий Бог, видя великую твою к Себе веру,/ нелицемерную любовь и несумненную надежду,/ дарова тебе не точию еже веровати в Него,/ но еже и страдати по Нем,/ егда от противных сынов в тойже пустыни кровь твоя нещадно излияся./ И доселе, яко Авелева, вопиет к Богу,/ свидетельствующу о сем нетлением мощей твоих./ На няже взирающе, умильно вопием:/ слава Христу, даровавшему тебе благодать толику,/ Егоже и моли о нас.
|
Кондак преподобного Евфросина Синозерского глас 8 Подражая житию древних отцев,/ Богомудре отче Евфросине,/ красоту мира сего возненавидел еси,/ и, в пустыню вселився,/ веру Христову, якоже щит, в сердце твое приял еси,/ с неюже изшел еси, яко добр воин Царя Небеснаго,/ не на брань противу плоти и крове,/ но на брань противу козней невидимаго врага,/ и сего вознесенную гордыню,/ по данней тебе от Духа Святаго благодати,/ глубоким смирением твоим низложил еси,/ и от Небеснаго Мздовоздателя неувядаемым венцем победы венчался еси./ Сего ради, сошедшеся любовию, вопием ти:/ радуйся, отче Евфросине, пустынное украшение.
|
Кондак преподобных отец, во обители святаго Саввы убиенных глас 4 Земных и тленных наслаждение/презревше яве, преблаженнии,/ пустынное житие изволивше,/ мира же краснейшее, и пищи временный возненавидевше,/ отонудуже сподобистеся Небеснаго Царствия,/ с лики мученик и постник веселящеся./ Темже, чтуще память вашу,/ вопием вам прилежно:/ от бед нас, отцы, избавите.
|
Службы
Статьи на Православие.Ru  Святитель Филарет МосковскийЕсть в христианстве люди, которые сами себя лишают утешения молиться за усопших. Какие это люди? — Без сомнения те, которые, приметным или неприметным для себя образом, больше любят умствовать, нежели веровать. Почему не приемлют они молитв за усопших? — Не видно другой тому причины, кроме той, что не понятно, как действие молитвы простираться может так далеко, — даже из одного мира в другой, из видимаго в невидимый. |
Сайт прихода:Храм прп. мч. Евфросина Синозерского пос. Чагода (Череповецкая епархия)
|