Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Лк. З, 19-22). Ирод - образ раздраженного самолюбия, от встревожения совести обличениями правды, чающего избавиться от этой неприятности насилием. Иоанн Предтеча - образ правды, гонимой самолюбием, когда оно обладает средствами к тому. Как ни умягчай правды снисхождением и оборотами речи, какие может изобретать нежность любви, не желающей наносить другому уязвление в сердце, лик правды предстанет перед очами совести, и там, внутри, подымает бурю обличения. Самость недальновидна и не может различить, что обличение не совне, а внутри, и всею своею силою восстает на внешнего обличителя. Заградив ему уста, она чает заглушить и внутренний голос. Не успевает, однако; не туда обращается забота. Надо совесть умиротворить; тогда, сколько ни будь внешних обличителей, мира внутреннего они не нарушат, а разве только углубят его, заставив собрать внутри успокоительные убеждения,
-веру в распятого Господа, искренность покаяния и исповеди, и твердость решения не делать ничего против совести. Вот куда обратись, а Иоаннов всех не пересажать в темницы; ибо слово правды Божией всюду ходит по земле, и всякое из них для тебя Иоанн - обличитель.
Молитвы
Тропарь святителя Киприана, митрополита Московского
глас 4
Иже от Бога свыше Божественною благодатию совершен/ и благими нравы украшен,/ Духом Святым просвещен,/ совершив святыню в страсе Божий,/ сподоблен бысть благодати Божественнаго Духа,/ пасый Церковь Божию Русския митрополии,/ постом вся поборая, волнение претерпе,/ гонение преминув, святаго Петра митрополита всегда себе в помощь призывая,/ и сего помощника имея,/ и того стопам последуя./ Служитель благоприятный,/ заповеди Божия соблюдая,/ Духом Божиим наставляемь,/ просвещая верныя люди учением словес твоих,/ пощением украси житие свое,/ ярем Господень измлада восприим,/ и паче всех Христа возлюби./ Того ради и архиерейским седалищем почтен,/ и, яко светозарное солнце, от Сербския земли происшед,/ и по вся концы русский земли добродетелию просияв,/ светило явися мирови,/ и преставися ко Господу от сея жизни в вечный покой,/ великий архиерею Божий, Киприане митрополите,/ учителю и наставниче Русския земли,/ всегда предстоя Престолу Пресвятыя Троицы,/ моли Господа прилежно об архиереех и о всех христианех,/ да спасет тебе ради души наша.
Кондак святителя Киприана, митрополита Московского
глас 2
Необорим столп Православия,/ вере Христове утверждение,/ церквам украситель, премудрый учитель,/ сербское воспитание, русское процветение,/ Господнею любовию распалаемь,/ Духу Пресвятому дом явися/ и душу, яко жертву непорочну, Господеви принесе,/ досточудне и всечестне Киприане, святителю Христов,/ сего ради вселися в широту райскую,/ предстоя Христу в лице святых,/ Емуже молися и спасай град и люди от поганых нахождения,/ яко да зовем ти:/ радуйся, отче Киприане,/ учителю премудрый.
Ин кондак святителя Киприана, митрополита Московского
глас 6
Святителю Христов, пастырю добрый,/ учителю небесныя мудрости,/ светильниче света духовнаго,/ Киприане досточудне,/ не престай молитися за паству свою,/ за любящих и чтущих тя,// града нашего крепкий заступниче.
Тропарь великомученицы Евфимии
глас 4
Агница Твоя, Иисусе, Евфимия/ зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю,/ и Тебе ищущи страдальчествую,/ и сраспинаюся, и спогребаюся Крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради,/ яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою;/ но яко жертву непорочную приими мя,/ с любовию пожершуюся Тебе.// Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.
Ин тропарь великомученицы Евфимии всехвальной
глас 4
Жениха твоего Христа возлюбивши/ и свещу твою светлу уготовльши,/ добродетельми возсиявши, всехвальная Евфимие,/ тем возшла еси с Ним на брак,/ венец страдания от Него приемши./ Но от бед избави нас,/ чтущих верою память твою.
Кондак великомученицы Евфимии
глас 4
Во страдальчестве твоем добре подвизалася еси/ и по смерти ны освящаеши чудес точеньми, всехвальная./ Темже твое успение святое поем,/ верою притекающе/ в божественный храм твой,/ да избавимся недугов душевных// и чудес благодать почерпем.
Тропарь мученице Людмиле, княгине Чешской
глас 4
Оставльша тьму идолослужения / и с горячей любовию прияв свет Православныя веры Христовы, / явися ты, святая Людмило, яко звезда утренняя, / и светом святости твоея / истинный день Богопочитания в Честей земли начав.