|
Седмица 23-я по Пятидесятнице.
Глас 5.
|
Поста нет.
|
Свт. Павла исп., патриарха Константинопольского (350). Прп. Варлаама Хутынского (1192).
Мцц. Текусы, Александры, Полактии, Клавдии, Евфросинии, Афанасии и Матроны (III). Прп. Луки Тавроменийского (800-820). Прп. Луки, эконома Печерского (XIII). Свт. Германа, архиеп. Казанского (1567). Прп. Варлаама Керетского (XVI).
Сщмч. Никиты, еп. Орехово-Зуевского, Анатолия, Арсения, Николая, Николая, Константина пресвитеров., прмчч. Варлаама и Гавриила, Гавриила, прмцц. Нины и Серафимы (1937). Сщмч. Василия пресвитера (1938).
Евангельские Чтения1 Сол., 263 зач., I, 6-10. Лк., 68 зач., XII, 42-48. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 - VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17-23 *. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 - VIII, 2. Лк., 64 зач., XII, 8-12 **. * Чтения прп. Варлаама читаются, если ему совершается служба. * * Чтения свт. Павла читаются, если ему совершается служба.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(2 Фес. 1, 10-2, 2; Лк. 12, 42-48). Притча о приставнике указывает на то, как должен держать себя христианин в отношении к житейскому. Приставник и старательно ведет дело, но сердцем ни к чему не привязывается, свободен от всяких уз, ко всему относится внешне. Так и христианину надо поставить себя ко всему житейскому. Но возможно ли это? Возможно. Как есть внешнее благочестие без внутреннего, так возможна и житейскость только внешняя без внутренних уз. Но в таком случае, все между нами обратится в одну форму безжизненную, от всего будет веять холодом, как от мраморной статуи? - Нет, тогда среди житейского разовьется другая жизнь, которая привлекательнее самой полной житейскости. Житейское, как житейское, действительно, останется формою, а то, чем будет согреваться сердце, станет исходить из другого источника и всякий, пьющий из этого источника, уже не будет испытывать жажды. Но в таком случае лучше все бросить? - Зачем же? Ведь и бросив все внешне, можно быть связанным в сердце, и не бросив можно быть свободным от уз. Конечно, тому удобнее совладать с своим сердцем, кто внешне отрешится от всего. Избери же, что тебе удобнее; только настройся так, как заповедует Господь.
Молитвы
Тропарь преподобного Варлаама Керетскаго глас 1 Божественною свыше просветився благодатию, преподобне,/ мир оставил еси,/ житейскую печаль и всяк мятеж мира сего/ любве ради Христовы со дерзновением отвергл еси,/ евангельски Христу последовал еси,/ и, Того ярем взем, во всем воли Его повинулся еси,/ и весь разум и сердце к Нему неуклонно возложил еси,/ Христа ради тело свое изнуряя постом и бдением, в молитвах своих не усыпая,/ Бога милостива творя и Пречистую Богородицу Молебницу предлагая,/ и сего ради от Бога восприем власть и силу на сопротивнаго врага,/ не убояся воздушныя и морския тяготы и студени, ниже уклонися,/ и морскою пучиною в мале ладиице по водам шествие творя,/ против зельнаго обуревания плаваше,/ промышлением Божественнаго разума направляем,/ и около Святаго Носа непроходимый путь морский/ от ядовитаго червия/ благопроходен человеком без вреда сотворил еси молитвами своими,/ и многим терпением во временней жизни подвиг совершил еси,/ и, равноангельное житие пожив,/ темже и по преставлении источаеши чудес благодать/ иже верою приходящим к тебе, Варлааме, преблаженне отче наш,/ вопием ти: моли Христа Бога,/ да спасет души наша.
|
Кондак преподобного Варлаама Керетскаго глас 2 Все умное свое желание к Богу вперив,/ и Тому невозвратно от души последовал еси,/ и житейския молвы отринув,/ в молитвах, и слезах, и злостраданиих плоть свою изнуряя,/ добре подвизався противу невидимаго врага кознем,/ и, победив я, веселяся, прешел еси к Небесным чертогом,/ и ныне со Ангелы Святей Троице предстоя,/ отнюду же и Всевидящее око, твоя труды видев,/ даром чудес по преставлении обогатило тя есть,/ иже тебе с верою почитающим/ исцеление подаваеши невидимо/ и молишися непрестанно, сохраняя отечество свое и люди/ от враг видимых и невидимых ненаветны,/ да вси тебе вопием:/ преподобне отче наш Варлааме,/ моли непрестанно о всех нас.
|
Тропарь преподобного Варлаама Хутынского глас 3 Иже на земли леганием,/ пощением же и бдением/ тело твое изнуряя, преподобне,/ вся плотская мудрования умертвил еси,/ и исцелений струя независтная явился еси/ верою притекающим к тебе, Варлааме отче наш,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.
|
Ин тропарь преподобного Варлаама Хутынского глас 8 Богодуховныя благодати исполнився/ и разжегся любовию Животворящия Троицы,/ млад явися Богу угождаяй,/ ревнуя святым отцем преподобным,/ великия труды возлюбив,/ и понесл еси, и демонския посрамив, множкества низложил еси,/ и преставися в вечный покой,/ и ныне подаеши просящим неоскудное исцеление,/ исцеляя многоразличныя недуги,/ молимтися, святый преподобне отче Варлааме,/ непрестанно молися ко Господу о душах наших.
|
Кондак преподобного Варлаама Хутынского глас 8 Якоже другий Илия, отче, дождь с небесе свел еси,/ он убо огнь сведе и царя удиви,/ ты же люди твоя возвеселил еси и торжествовати устроил еси./ Великий бо Новград вельми тобою хвалится, имея мощи твоя в себе,/ Егоже сохраняй от враг непоколебима, да зовем ти:// радуйся, преподобне Варлааме, отче наш.
|
Тропарь святителя Германа, архиепископа Казанского глас 4 От юности иго Христово усердно восприим,/ бденными подвиги поста и молитвы прославился еси./ Отонудуже призывающу тя Богу на служение Церкви/ в новопросвещеннем царстве Казанстем,/ вкупе со святителем Гурием воззван был еси,/ идеже яко первоначальник/ созданной тобою в граде Свияжске обители/ и достойный первосвятителю преемник явился еси./ Духом предстоя Престолу Владычню,/ молися, святителю Германе, со святителем Гурием/ православной пастве во благочестии преспевати/ и тьме иноверия светом веры разгнатися.
|
Ин тропарь святителя Германа, архиепископа Казанского глас 4 Яко великим пастырем единонравна и учителем вселенныя единомысленна,/ Церкве Божия служителя усердна, и строителя тайн Христовых благоговейна,/ стекшеся благовернни людие Свияжския обители Богомудраго основателя/ и Казанский новопросвещенныя паствы святителя Германа/ песньми и пении восхвалим, глаголюще:/ не престаи присещати молитвами твоими на всю паству твою, в вере и благочестии блюди невредимо.
|
Кондак святителя Германа, архиепископа Казанского глас 4 Доблестями преподобия и правды/ врученное тебе словесное стадо озаряя/ и на злачных Слова Христова пажитях питая,/ на правый путь заповедей Господних/ силою духа твоего наставлял еси е./ Темже и ныне, осеняемое цельбоносными чудотворении твоими,/ в святую память твою, зовем тебе:/ не престай, святителю, предстательствовати/ пред Пастыреначальником о стаде твоем,/ яко паствы твоей утверждение/ и сущим по тебе святителем удобрение.
|
Ин кондак святителя Германа, архиепископа Казанского глас 4 Бодрствуя в молитвах,/ послушания добрый рачитель быв,/ в терпении стяжал еси душу твою,/ делы смиренномудрия и кротости изрядствуя,/ престол святотельства благоверием и благочестием украсил еси,/ отче священноначальниче Германе,/ моли Христа Бога о всем стаде твоем,/ яко паствы твоей утверждение/ и сущим по тебе святителем светлое украшение.
|
Тропарь святителя Павла глас 3 Божественныя веры исповеданием/ другаго Павла тя Церковь, ревнителя во священницех, показа,/ свозопиет ти и Авель ко Господу,/ и 3ахариина кровь праведная./ Отче преподобне,/ Христа Бога моли// дароватися нам велией милости.
|
Кондак святителя Павла глас 2 Облиставый на земли, яко звезда небосветлая,/ Кафолическую просвещаеши Церковь ныне,/ о нейже и страдальчествовал еси,/ душу твою, Павле, предложив,/ и, якоже 3ахариина и Авелева,// ясно вопиет твоя кровь ко Господу.
|
Службы
Сайты приходов:
Статья на Православие.Ru |