Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Рим. 11, 25-36; Мф. 12, 1-8). "Если бы вы знали, что значит: милости хочу, а не жертвы, то не осудили бы невиновных". Итак, чтобы избавиться от греха осуждения, надо возыметь милостивое сердце. Милостивое сердце не только не осудит кажущегося нарушения закона, но и очевидного для всех. Вместо суда оно восприимет сожаление и скорее будет готово плакать, чем укорять. Действительно, грех осуждения - плод немилостивого сердца, злорадного, находящего услаждение в унижении ближнего, в очернении его имени, в попрании его чести. Дело это - дело человекоубийственное и творится по духу того, кто есть человекоубийца искони. Там бывает много и клеветничества, которое из того же источника, ибо диавол потому и диавол, что клевещет и всюду распространяет клеветливость. Поспеши возбудить в себе жалость всякий раз, как придет злой позыв к осуждению. С жалостливым же сердцем обратись потом с молитвою к Господу, чтоб Он всех нас помиловал, не того только, кого хотелось осудить, но и нас, и может быть больше нас, чем того, - и замрет злой позыв.
Молитвы
Тропарь преподобных Анатолия, в Ближних пещерах (XII), и другого Анатолия затворника, в Дальних пещерах (XIII), Печерских
глас 3
Преблаженнии и Богоноснии отцы наши, Анатолие и Анатолие Затворниче,/ яко стяжавшии дерзновение ко Господу/ равноангельным своим житием,/ егоже ради обогати Христос нетлением и чудесы мощи ваша,/ молим вас прилежно:/ испросите душам нашим очищение/ и велию и богатую милость.
Кондак преподобных Анатолия, в Ближних пещерах (XII), и другого Анатолия затворника, в Дальних пещерах (XIII), Печерских
глас 4
Богатство благодати и сыноположения/ стяжавте многими подвиги и добродетельми,/ ихже ради Христос всели души ваша в Небесная селения Своя,/ даровав благодать нетления и чудес мощем вашим,/ к нимже притекающе, вопием:/ радуйтеся, Анатолие и Анатолие Затворниче,/ ликов иночествующих похвало и украшение.
Тропарь в честь обретения мощей блгв. князей Василия и Константина Ярославских
глас 2
Ваше отечество хвалится обагрением кровей ваших,/ Церковь же Божия радуется,/ приемши телеса ваша,/ людие, песненный лик составльше,/ духовною цевницею вопиют:/ ликуй, Василие, радуйся, Константине,/ Ярославлю славо и всей России радосте.
Ин тропарь благоверных князей Василия и Константина Ярославских
глас 8
Возвысившеся на добродетель, к желанию крайнему,/ и достигосте к Небесней высоте,/ благовернии велицыи князи Василие и Константине,/ и безстрастным житием украсисте души своя,/ пощением же изрядно победисте бесовския полки/ и воспримете чистую совесть,/ в молитвах яко безплотнии пребысте,/ возсиясте в мире, аки солнце, преславнии,/ молите спастися душам нашим.
Кондак на преставление благоверных князей Василия и Константина Ярославских
Яко цвети честнии различнии,/ в райстей пищи процветше невещественно,/ отечеству своему славу велию/ и сродником похвалу и честь явльше,/ всеистиннии победницы, великий Василие и славный Константине,/ но убо не престайте молящеся о граде вашем и о всех рабех своих,/ избавити их от напастей, и бед, и всяких лютых обхождений, вопиющих вам:/ радуйтеся, граду нашему Ярославлю великое утверждение.
Кондак на обретение мощей благоверных князей Василия и Константина Ярославских
глас 4
Днесь Церковь разширяет недра своя/ и приемлет многоцелебныя мощи ваши,/ добропобеднии страдальцы,/ Василие славне и Константине Богомудре,/ и, яко шипок благовонный, напояется пречудными ароматы,/ богатными чудодеянии от неистощимых сокровищ,/ от преславных мощей ваших,/ и радостно чад своих созывает вопити, людие:/ радуйся, двоице пречудная, отечеству своему стено необоримая.
Тропарь святителя Василия, епископа Рязанского
глас 4
Первее в Муроме святительством почтен был еси,/ из негоже неправедно изгоняемь,/ на мантию, яко на легкий корабль, возшел еси,/ на немже паче естества, яко безплотен,/ по водам шествие творя,/ промышлением Вышняго и заступлением Богоматере управляемъ/ богоспасаемого града Рязани достигл еси /и в нем, архиерейства престол восприим,/ богоданную паству рязанскую добре упасл еси,/ святителю отче наш Василие,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак святителя Василия, епископа Рязанского
глас 8
Яко многосветлая звезда, от града Мурома возсиял еси,/ святителю Василие,/ по водам же дошед до града нашего Рязани,/ Церковь Божию добре упасл еси,/ просвещая люди учением и житием твоим./ Поминай и ныне чада твоя, молим тя,/ наставниче наш добрый,/ и за ны Христу Богу и Пречистей Его Матери молися,/ да благодарною душею зовем ти:/ радуйся, угодниче Христов и теплый к Богу о нас молитвенниче.
Мученик Твой, Господи, Иакинф/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего:/ имеяй бо крепость Твою,/ мучителей низложи,/ сокруши и демонов немощный дерзости;/ того молитвами/ спаси души наша.
Тропарь блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца
глас 8
Иже Христа ради, волею оставив свое отечество — град Вологду/ и вся красная мира сего возненавидев,/ желанием духовным вселился еси во град Ростов/ и, яко в пустыни скитался в нем,/ гладом, и жаждею и безмерною тяготою плоть свою изнуряя,/ и работая Господеви день и нощь,/ в посте и молитве пребывая в притворе церковнем,/ власы же главы своей пеплом и смолою удручая,/ и, ревнуя Василию блаженному,/ пришел еси в царствующий град Москву/ и в целомудрии и терпении течение добре скончав,/ преселился еси к вечным обителем,/ чудес лучи испущая,/ преблаженне Иоанне, отче наш,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
Ин тропарь блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца
глас 4
Житие твое воздержанием и терпением,/ благоюроде Иоанне, украсил еси,/ и частыми молитвами и всенощным стоянием/ душу твою просветил еси,/ и обяза тело твое и власы, и кресты с веригами тяжкими,/ многа лета труждаяся до исхода души твоей,/ и прииде на твое преставление из Ростова града/ в царствующий град Москву,/ к Пресвятей Троице и Пречистей Божией Матери,/ и ту погребоша тя святителие,/ и ныне у гроба твоего точиши исцеления приходящим ти с верою./ Моли Бога прилежно с праведным Василием о православных людех./ Слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления.
Ин тропарь блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца
глас 1
Любве ради Христовы/ возненавидев мира сего вся прелестныя красоты,/ в мире живый, подвизася добре, яко ангел на земли,/ вечныя ради жизни,/ и, от земных достоинств таковых душу воскресив духом,/ плоть же поработив и повинув во всем духу, Христови распяся/ и к Божественней высоте пресветло взятся благодатию,/ прииде в Небесный чертог,/ идеже ныне, Пресвятей Троице со ангелы предстоя,/ во свете неизреченный радости веселишися, преблаженне Иоанне,/ тем благодарственно вопием ти:/ слава Избравшему тя в Руси, блаженне, устава изрядна,/ слава Укрепльшему тя в народе,/ слава молитвами твоими и нас Спасающему.
Кондак блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца
глас 8
Иже Христа ради наложивый на себя мудростию юродство,/ образом буйства зрим от человек,/ умныма же крылома горе возлетая,/ все тело свое веригами обязал,/ яко злато многоценное, соблюдеся в народе,/ очистив ум от страстей,/ веселием духовным прешел еси море мятежнаго сего жития,/ обрете светлость жизни вечныя,/ молим тя, блаженне Иоанне,/ молися прилежно Христу Богу нашему/ сохранитися нам от всякаго навета/ и злых обстояний видимых и невидимых враг, да зовем ти:/ радуйся, многострадально, яко да молитвами твоими направляеми,/ предстоя присно с нами,/ в Троице славимому Богу поем Ему: аллилуйя.
Кондак блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца
глас 8
Святое и пренепорочное понесл еси самовольное мучение,/ яко вено пречестное, принесл еси тело твое к Пресвятей Троице и Пречистеи Богородице/ и ту сотворил еси честное твое преставление./ Терпением твоим и смирением ангельский лики удивил еси/ и диавола мучителя посрамил еси,/ от человек отгонявши духи темныя,/ различная исцеления подавая./ Радуйся, благоюроде Иоанне, с блаженным Василием,/ и печаль нашу на радость преложи,/ молися прилежно стране Российстей от междоусобныя брани и от безбожных язык избавитися./ Радуйся, земли Российский удобрение и града нашего Москвы великое утверждение.
Тропарь преподобного Иоанна Яренгского (Соловецкого)
глас 4
От земли Возведый тя к вечным обителем/ соблюдает и по смерти невредимо тело твое, святе Иоанне,/ ты бо в целомудрии и чистоте жития, блаженне, пожил еси,/ не осквернив тело,/ темже со дерзновением моли Христа Бога спастися душам нашим.
Тропарь преподобных Иоанна и Лонгина Яренгских (перенесение мощей)
глас 8
Яко звезды многосветлыя, от юности возсиявше,/ осветили есте сердца верных пренесением честных мощей ваших,/ добродетельми чудес ваших, во плоти яко бо Ангели на земли, показастеся,/ пощением насаждени бысте, яко древо при водах воздержания,/ напоени струями слез ваших, и скверну омысте,/ сего ради явистеся приятелище Божия Духа, Иоанне и Лонгине,/ молите Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак общий преподобных Иоанна и Лонгина Яренгских
глас 8.
Явистеся светильницы всесветлии, во плоти ангели,/ яко Живота древо райское,/ пощением, и бдением, и верою возращаеми, процвели есте./ Молитвами своими Небесную благодать приемше,/ врачеве же крепцыи явльшеся,/ исцеляете недужныя и души с верою прибегающих к раце мощей ваших,/ чудотворцы славнии, Иоанне и Лонгине,/ сего ради вси верою и любовию вопием:/ радуйтеся, поморстей стране похвало и утверждение.
Тропарь преподобного Никодима Кожеезерского
глас 8
От царствующаго града пресельник явися/ и яже в нем великия обители/ и, промышлением Божественнаго разума окормляемь,/ к морским странам устремися,/ вселися же в пустыню, уклоняяся мирския молвы,/ и силою Святаго Духа вооружился еси,/ крестным оружием враги своя прогоняя,/ постом и непрестанною молитвою жизнь свою совершая,/ сревнуя великим отцем Антонию, и Онуфрию, и Павлу Фивейскому,/ с нимиже Господеви молися, отче Никодиме,/ спастися душам нашим.
Ин тропарь преподобного Никодима Кожеезерского
глас 4
Яко безплотен, отче, пожил еси на земли,/ смирением и в яме пребыванием с молитвами превозносящегося врага смирил еси,/ яко крин, воистинну процвел еси,/ избранный кинамон, и высокий кипарис,/ и плодовитая маслина, и финике сладкий,/ и кедр благоуханный, и валсам чистый,/ терние злострастия искоренил еси/ и жилище Всесвятаго Духа был еси,/ темже поминай память твою днесь празднующих, Никодиме чудотворче,/ да вси радостными гласы воспеваем Христа Бога нашего,/ Иже тебе даровавшаго исцелений благодать.
Кондак преподобного Никодима Кожеезерского
глас 2
Пустыню, яко царский чертог,/ усердно возлюбил еси,/ в нейже жестокое показа житие много летным пребыванием,/ очистив свою душу и ум от страстей,/ и сего ради Святаго Духа предивно приятелище бысть, Никодиме преподобне,/ Егоже действием и чудесы обогатился еси,/ темже и мы почитаем подвиги твоя, всеблаженне,/ но, яко имеяй дерзновение ко Пресвятей Троице,/ молися непрестанно о всех нас.
Ин кондак преподобного Никодима Кожеезерского
глас 8
Укрепляемь силою Креста и благодатию,/ преобидев тленная и долу влекущая мудрования, отче,/ бесов посрамил еси,/ к Вышнему течение получил еси,/ устремился еси в Хозьюгу пустыню,/ Пресвятей Троице жилище был еси,/ Ейже предстоя, моли о нас, почитающих тя,/ да возопиим ти:/ радуйся, преблаженне Никодиме, отче наш.
Тропарь святителя Филиппа
глас 8
Первопрестольников преемниче,/ столпе православия, истины поборниче,/ новый исповедниче, святителю Филиппе,/ положивый душу за паству твою,/ темже, яко имея дерзновение ко Христу,/ моли за Отечество наше, за град же и люди,// чтущия достойно святую память твою.
Тропарь святителя Филиппа Перваго
глас 3
Чудо явися, извещением и делы возсияв,/ Духа Святаго произбранием святительства паству приим,/ откровением Божиим церковь разобра/ и величайшую воздвиже,/ всечестне Филиппе, святителю великий,/ мир граду даруй нашему Москве/ и велию милость.
Тропарь святителя Филиппа, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 5
Радостный возсия день светлаго торжества:/ днесь церковная расширяются недра,/ приемлюще духовных даров неоскудеемо боготворное сокровище,/ струю благодатей неисчерпаемую,/ источника чудесем обильна,/ чудотворивыя и священныя мощи твоя,/ святителю Филиппе./ Темже моли прославившаго тя Дародателя Христа Бога/ о воспевающих тя/ и кланяющихся священным мощем твоим.
Кондак святителя Филиппа
глас 3
Православия наставника и истины провозвестника,/ златоустаго ревнителя, Российскаго светильника,/ Филиппа премудраго восхвалим,/ пищею словес своих разумно чада своя питающа:/ той бо языком хваления пояше,/ устнама же пение вещаше,// яко таинник Божия благодати.
Кондак святителя Филиппа Перваго
глас 8
Во успении твоем обретоша на телеси твоем сокровище некрадомое:/ два креста и тяжчайшая железа, еже есть вериги,/ постом и молитвами Богу угодил еси, святителю Филиппе,/ моли Христа Бога о всех нас.
Кондак святителя Филиппа, митрополита Московского и всея России чудотворца
глас 3
Яко солнце, днесь от земных недр возсияша/ честныя твоя мощи, святителю./ Землю же и воздух шествием твоим осветил еси/ и всех верных чудес богознаменьми облистал еси,/ чудотворец предивен и молитвенник к Богу о мире изящен явися./ Сего ради вопием ти:/ спасай нас теплым своим предстательством,/ яко ученик Божия благодати.
Тропарь преподобнаго Лонгина
глас 1
Свыше Божественною благодатию просветився, Богомудре,/ многим терпением во временней жизни течение совершил еси,/ темже и по успении источаеши чудес благодать,/ иже с верою приходящим к тебе, Лонгине всеблаженне./ Слава Давшему ти крепость,/ слава Прославльшему тя в чудесех,/ слава Действующему тобою всем исцеление.