На этот день переносится с 23 августа служба мч. Луппа.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(1 Кор. 1, 3-9; Мф. 19, 3-12). Господь говорит, что брачный союз первоначально Сам Бог благословил, и вложил закон этот в естество наше; о тех же, кои хотят не жениться сказал: "Кто может вместить, да вместит". Ясно, что хоть и признал Он брак законом естественным, но не настолько необходимым и неизбежным, чтоб не было места безбрачию. И последнее Он разрешает, но ограждает условием, которое сближает его с законом естества. Скопец от рождения - безбрачен по закону естественному; но и тот, кто своим произволением поставляет себя в такое состояние, в каком естественный скопец находится по рождению без участия воли - становится на одной с ним линии в отношении к естественным потребностям. Следовательно, в этом отношении как первый, так и второй - естественные безбрачники. Отчего же духовное скопчество или безбрачие произвольное считают неестественным? Оттого, что не понимают естества. У них только то и естественно, что естественно телу, а что естественно духу и что вследствие воздействия его на тело становится естественным, того они не хотят считать естественным. И добро бы это были люди все из числа материалистов, а то нет: поговори с ними о чем-нибудь другом, резонно рассуждают.
Молитвы
Тропарь мучеников
глас 4
Мученицы Твои, Господи,/ во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего,/ имуще бо крепость Твою,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя дерзости./ Тех молитвами// спаси души наша.
Кондак мученика Агафоника и иже с ним
глас 1
Звание благое стяжав, богомудре,/ мужей лукавых отвратился еси веры,/ не убоявся мук, Агафониче славне,/ темже благим был еси наследник/ и приял еси со страждущими с тобою// достойныя венцы.
Тропарь святого Горазда, архиепископа Моравского
глас 2
Достойнейший преемник учителя своего Мефодия,/ Моравския Церкве первопрестольника,/ был еси, святителю отче наш Горазде,/ столп Православия предивен,/ мученик без крове,/ и изгнание от своего стада коварными мужи претерпев./ Далече от своего отечества, Моравския земли,/ утвердив проповедию догматы божественныя Истины,/ Духом соединился еси со святыми учители своими Кириллом и Мефодием в Царстве Небеснем./ Моли о нас, блаженне,/ верою почитающих память твою,/ умирити мир и спасти души наша.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Грузинской (Красногорской)
глас 4
Днесь светло красуется обитель Красногорская,/ и с нею ликовствует Раифская пустыня,/ яко зарю солнечную, от востока возсиявшую, восприимши, Владычице,/ чудотворную Твою икону,/ еюже разгоняеши мглу искушений и бед от вопиющих верно:/ избави обитель нашу и вся страны христианския от всех навет вражиих/ и спаси души наша, яко Милосердная Заступница рода христианского.
Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Грузинской (Красногорской)
глас 5
Веселятся православнии народи,/ видяще, Владычице Дево Богородице,/ Твою пречудную и чудотворную икону,/ и приемлют врачевство душевное и телесное Твоею милостию всегда./ Темже и мы, покланяющеся оней, усердно Тебе вопием:/ помилуй, Благая Мати, смиренныя рабы Твоя/ и избави нас от всякаго зла и навета вражия,/ молящи Сына Твоего, Господа Иисуса,/ да, спасшеся зде, Небесное жительство получим/ человеколюбием и благодатию Его.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Грузинской (Красногорской)
глас 8
Тебе, Избранней от всех родов, Божией Матери,/ благодарственная пения приносим,/ пришествием честныя Твоей иконы, раби Твои, Богородице, озаряеми,/ но, яко имущая державу непобедимую,/ от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:/ радуйся, Невесто Неневестная.
Ин кондак Божией Матери пред иконой Ее Грузинской (Красногорской)
глас 6
Аще попущением Божественным/ от рук неверных честная Твоя, Владычице, икона/ поруганию подвержеся/ и копнем варвар прободена быстъ,/ обаче во стране нашей Православней/ любочестно всеми прославляется/ и благоговейно почитается,/ сего ради Тобою являет слепым зрение,/ глухим слышание, немым глаголание,/ хромым хождение, разслабленным укрепление,/ скорбным утешение и отраду./ Сих ради молим Тя, Милосердная Мати,/ до конца пробави милости Твоя на нас, яко Благая.