Владимирской иконы Божией Матери (1521).Блгв. кн. Константина (Ярослава) (1129)и чад его Михаила и Феодора, Муромских чудотворцев (XII). Обретение мощей блж. Андрея Симбирского (1998).
Служба в честь Владимирской иконы Божией Матери переносится на четверг, 19 мая. На четверг, 19 мая, может быть перенесена и служба равноапп. Константина и Елены (см. Типикон, 25 мая, 2-е «зри»).
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Дея. 28; 1-31; Ин. 21, 15-25). Никто не поленится помянуть своих родителей; но поминать надо и всех православных христиан, и не в этот только день, а во всякое время, на всякой молитве. Сами там будем, и понуждаемся в молитве этой, как бедный в куске хлеба и чаше воды. Помни, что молитва об усопших и сильна общностью - тем, что идет от лица всей Церкви. Церковь дышет молитвой. Но как в естественном порядке, при беременности мать дышет, а сила дыхания переходит и на дитя, так и в благодатном порядке Церковь дышет общею всех молитвою, а сила молитвы переходит и на усопших, содержимых в лоне Церкви, которая слагается из живых и умерших, воюющих и торжествующих. Не поленись же на всякой молитве усердно поминать всех отшедших отец и братий наших. Это будет от тебя им милостыня. . .
Некоторые особенности богослужения
У нас нередко на субботы мясопустную и Пятидесятницы
смотрят только как на просто родительские субботы,
предназначенные главным образом, если не исключительно,
для поминовения наших сродников и друзей. Такое отношение
показывает только незнакомство с совершенно исключительным
содержанием службы этих двух суббот, непонимание намерения
Церкви относительно этих двух нарочитых дней.
Святая Церковь, представляя нам очень много случаев к
молитве о наших близких, дорогих усопших и к поминовению
их по именам, вместе с тем в своих заупокойных песнопениях
и молитвах постоянно поучает нас одновременно молить
Господа и об упокоении всех преждепочивших православных
христиан. Этим она напоминает нам, что кроме любимых наших
сродников и друзей у нас есть еще множество братии во
Христе, которых мы, и не видавши их, должны любить, о
которых, даже и не зная их имен, мы должны молиться. Так
устанавливает она и старается поддержать такой порядок,
при котором молитва о каждом православном христианине
будет непрестанно возноситься даже и тогда, когда не
останется в живых никого из лично знавших его, когда
забудется на земле имя его, — молитва о нем будет
непрестанно возноситься до скончания века.Свт. Афанасий (Сахаров) «О
поминовении усопших по Уставу Православной
Церкви»
Совершаем память всех православных христиан, от века
усопших, отец и братий наших. Служба совершается по
Цветной Триоди. Порядок службы такой же, как в субботу
мясопустную, с тем только отличием, что в мясопустную
субботу поются песнопения Октоиха рядового гласа, а в
субботу перед Пятидесятницею – непременно 6-го
гласа.
Поются "Непорочны" (17-я кафизма-118 псалом),
разделяемая на 2 статии, В обычной практике на пение
"Непорочны" священник и диакон через царские
врата выходят на середину храма к заупокойному столу
(тетраподу, или "кануну").
1-я статия:начинается пением
Блажени непорочнии (поются первые два
стиха). Священник читает псаломские стихи, в это
время хор к каждому стиху поет тихо припев:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием
Твоим.
После первой статии произносится ектения об усопших (малая
заупокойная ектения).
2-я статия начинается с 94 стиха
- Твой есмь аз. Хор припевает к читаемым
стихам второй статии Спасе, спаси мя.
После второй статии сразу же поются тропари по
Непорочных: Святых лик обрете источник
жизни с припевом:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием
Твоим. И бывает полное каждение всего храма.
Затем произносится заупокойная ектения, и
поется седален: Покой, Спасе наш. Священнослужители
остаются на середине храма.
В тебе, отче Кассиане, известно спасеся еже по образу,/ восприем бо крест и последовав Христови,/ творил еси заповеди Его тщательне./ Темже ныне со Ангелы радуется, преподобне, дух твой.
Днесь град Углеч тобою хвалится,/ в концех бо его пресветло, яко велие солнце, возсиял еси/ и чудесы твоими вся озарил еси,/ и ныне молися Господеви,/ Кассиане преподобне,/ за град Углеч и обитель сию,/ и всяк град, и страну, и люди,/ иже верою тебе почитающия,/ и о спасении душ наших.
Днесь пресветло красуется славнейший Углеч град,/ церковь же Божия Матере вельми радуется,/ имеющи многоцелебныя в себе мощи великаго чудотворца,/ преподобнаго Кассиана, возсиявшаго от Рима,/ якоже солнце, всему миру, издалеча просвещающаго верных сердца,/ имже украси Бог церковь Матере Своей./ Темже ныне молим тя:/ буди покровитель и заступник непобедимый/ от всяких бед граду нашему/ и всем верным хранилище,/ притекающим в дом Божия Матере и кланяющимся тебе,/ преподобне угодниче Христов Кассиане,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
Ветхаго Рима имея воспитание,/ державу отечества своего, град Мангупский, оставль,/ и нивочтоже вменил еси княжение/ и славу маловременную суетнаго века Христа ради,/ и паче земнаго богатства избра богатство себе Небесное и славу вечную/ возвысив ум свой к Богу,/ и житие свое со Ангелы вожделел еси восприяти,/ промышлением Божественнаго разума направляемь,/ и Богоспасаемаго Углеча града достигл еси,/ и близ в пределех области его, над Волгою рекою, в пустыню вселився,/ и обитель преславну в честь Божия Матере воздвигл еси,/ и в ней тело свое предложив, яко дар освящен./ Тем молим тя, отче Кассиане,/ моли Христа Бога,/ да спасет души наша.
Яко светозарная звезда, пришел еси от востока на запад,/ оставль отечество и княжение твое Христа ради,/ и в царствующий град Москву пришел еси,/ и, промышлением Божественнаго разума направляемь,/ Углеча града достигл еси,/ и, близ его, над Волгою рекою, в пустыни Учме вселився,/ обитель сотворил еси, и церковь созда,/ и созва монахов во спасение;/ с нимиже моли о нас, чтущих память твою, да зовем ти:/ радуйся, преподобне отче Кассиане.
Кондак преподобного Кассиана Угличского
глас 4
Якоже пресветлое солнце,/ возсия нам от Рима и к царскому граду достигл еси,/ преблаженне отче Кассиане,/ и Ангельски в Русстей земли пожил еси,/ и древних постник на высоту воздержания востече,/ и в пустыни Учме, близ Богоспасаемаго града Углеча,/ обитель преславну иноком , во спасение сооружи,/ и храм благолепен Пречистей Богоматери Духом Божиим уясни,/ и в ней тобою Бог прославляется,/ и ныне молитися Господеви не престай о стаде своем,/ иже многими поты и труды стяжал еси/ избавити его от всех обстояний лукаваго,/ и от всяких скорбей и бед невредиму сохранитися,/ и нам, рабом твоим, грехов прощение молитвами твоими получити,/ и граду твоему Углечу от напастей всяческих/ и находящих падений, гневом Божиим праведным, свободитися умоли,/ преподобне и Богомудре отче Кассиане.
Кондак преподобного Кассиана Угличского
глас 5
Яко многосветлая звезда,/ возсиял еси в Русстей земли, отче Кассиане,/ и яко богатство драгоценнаго бисера/ прийде к нам от ветхаго Рима/ и дошед Богоспасаемаго града Углеча,/ и близ его Божественным смотрением/ обитель всечестну возградил,/ и церковь Матере Божия чудновидну созда,/ и созва инок множества,/ с ними же молися Христу Богу/ избавити град сей от варварскаго пленения,/ и междоусобныя брани, и огненнаго запаления невредима соблюди,/ преподобне и Богомудре отче Кассиане.
Тропарь равноапостольных царя Константина и царицы Елены
глас 8
Креста Твоего образ на Небеси видев/ и, якоже Павел, звание не от человек прием,/ в царех апостол Твой, Господи,/ Царствующий град в руце Твоей положи,/ егоже спасай всегда в мире молитвами Богородицы,/ едине Человеколюбче.
Кондак равноапостольных царя Константина и царицы Елены
глас 3
Константин днесь с материю Еленою/ Крест являют, всечестное древо,/ всех убо иудеев посрамление суще,/ оружие же на противныя верных людей:/ нас бо ради явися знамение велие/ и во бранех грозное.
Тропарь благоверного князя Константина и чад его Михаила и Феодора
глас 4
Константин днесь весело ликовствует,/ предстоя престолу Святыя Троицы,/ видя отечествие свое, мастию духовною сияющее;/ емуже последоваша Михаил и Феодор, сынове его,/ и молятся вси трие вкупе о душах наших.
Кондак благоверного князя Константина и чад его Михаила и Феодора
глас 8
Изрядному воеводе и правоверному князю Константину с сынома его вкупе/ отечество его, хваляся, вопиет,/ имеющее его начальника и заступника,/ яко избавльшееся им от прелести и скверны идольския./ Сего ради вопием ему сице:/ радуйся, княже Константине преблаженне.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Владимирской
глас 4
Днесь светло красуется славнейший град Москва,/ яко зарю солнечную, восприемши, Владычице,/ чудотворную Твою икону,/ к нейже ныне мы притекающе и молящеся Тебе, взываем сице:/ о пречудная Владычице Богородице!/ Молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему,/ да избавит град сей и вся грады и страны христианския/ невредимы от всех навет вражиих// и спасет души наша, яко Милосерд.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Владимирская
глас 4
Днесь светло красуется славнейший град Москва,/ яко зарю солнечную, восприемши, Владычице,/ чудотворную Твою икону,/ к нейже ныне мы притекающе и молящеся Тебе, взываем сице:/ о пречудная Владычице Богородице!/ Молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему,/ да избавит град сей и вся грады и страны христианския/ невредимы от всех навет вражиих// и спасет души наша, яко Милосерд.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Владимирской
глас 8
Взбранной Воеводе победительная,/ яко избавльшеся от злых/ пришествием Твоего честнаго образа, Владычице Богородице,/ светло сотворяем празднество сретения Твоего и обычно зовем Ти:// радуйся, Невесто Неневестная.
Ин кондак Божией Матери пред иконой Ее Владимирской
глас 8
К Взбранней Воеводе и Заступнице, Деве и Богородице,/ в чистей совести, верою утвердившеся, русстии народи,/ невозвратно надежду имуще, притецем,/ к чудотворному Ей и пречистому образу, и возопием Ей:/ радуйся, Невесто Неневестная.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Красногорской (Владимирской)
глас 2
Радуйся, святая гора Красная, небеси подобная,/ слава бо Божия на Тебе возсия./ Взыграйте, горы и холми, веселием,/ яко на сей горе икона Божия Матере,/ честнаго Ея умиления, прославися./ Ликуйте, человецы, и веселитеся./ яко нам даровася богатство неотъемлемое, исцелении сокровище,/ гласы, якоже трубы, возшумите,/ прославляюще Ея чудеса преславная./ И Ты, Чистая, радуйся, яко с Тобою Господь.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Красногорской (Владимирской)
глас 3
На горе святей видяще Твою святую икону,/ Богородице, Мати Дево,/ поем Твоего светообразнаго лика изображение,/ поклоняемся Твоей святей иконе,/ почитаем оную,/ и славим той преславная чудеса,/ и сице зовем Тебе:/ радуйся, Невесто Неневестная.